Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale privatlån med indtægt fra virksomhed?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du hæver noget fra virksomheden tæller det stadig som en del af virksomhedens overskud, da en enkeltmandsvirksomheds økonomi jo egentlig lægger sig til din person.
Hvis man bare kunne hæve pengene i ens virksomhed og ikke betale skat, ville det jo svare til at man havde en skattefri indkomst :-)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:
Når du hæver noget fra virksomheden tæller det stadig som en del af virksomhedens overskud, da en enkeltmandsvirksomheds økonomi jo egentlig lægger sig til din person.
Hvis man bare kunne hæve pengene i ens virksomhed og ikke betale skat, ville det jo svare til at man havde en skattefri indkomst :-)

Forkert..

Penge du trækker ud af firmaet fragår ikke i overskuddet, hvorfor du ikke bliver beskattet af det.

Så du kan bare hæve penge ud af firmaet, men der skal jo tjenes nogle penge før der bliver ved med at være penge at hæve ud og af dette overskud skal du betale skat.

Kan du få en bank til at stille en kassekredit til rådighed på xx mio kr. og skat ikke lukker dit firma, da du ikke tjener penge, ja så har du faktisk mulighed for at undgå at betale skat i laaang tid - men tvivler på det i praksis kan lade sig gøre i længden.

Benytter man derimod VSO, så har dine hævninger en betydning.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis vi siger jeg i min enkeltmandsvirksomhed har tjent 1000kr ekskl moms og før skat, og vælger at hæve dem til privat, så siger du at overskuddet vi være 0, og du derfor ikke skal betale skat? Men i realiteten har du jo stadig tjent 1000kr i virksomheden som du så hæver og bruger på fx en ny jakke. Så vil det jo svare til at du havde tjent 1000kr sort, da du ikke betaler skat af de 1000kr?

Det lyder for mig ikke logisk.
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Enten snakker vi forbi hinanden eller også har jeg et forståelses problem, så jeg laver lige en lille case her.

Jeg har min lille IT virksomhed og her laver jeg 10.000 pr md.

Jeg har så 2 private lån og dem betaler jeg 5000,- på pr md.

Jeg tager så 5000,- fra min virksomhed og betaler så lånene

Jeg har så 5000,- tilbage i min virksomhed. Jeg er godt klar voer moms.

Men de 5000,- jeg hiver ud til mine lån, dem kommer jeg da til at betale skat af som jeg har forstået det. Ellers kan jeg betale mine lån tilbage skattefrit og det mener jeg ikke man kan??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som Kristian siger..det er overskuddet og ikke hævningen der beskattes.

Logisk eller ej...sådan er det.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi.

Du betaler skat af 10K..uanset hvor meget du hæver.

Dog lidt andre regler i VSO.

 

MvH

Peter

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

DVS at laver min virksomhed 500.000, så kan jeg bare betale mine lån af med dem selvom mine lån er private og intet har med virksomheden at gøre. SÅ betaler jeg de 500.000 ind på mine lån og så står mit overskud på 0 og så skal jeg ikke betale skat???

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi,

Du har et overskud på 10.000 kr pr mdr, dem kommer du til at betale skat af.

Om du hæver pengene ud eller ej har ingen betydning. Dvs selvom du hæver 5.000 kr ud, så er det ikke en udgift i firmaet og du har således et overskud på 10.000 kr du bliver beskattet af.

Har du et overskud på 10.000 kr pr mdr, men hæver 20.000 eller 50.000 kr ud pr mdr, så er det stadig kun dit overskud på 10.000 kr du bliver beskattet af.

Så du kan hæve alt det ud du vil uden du skal betale skat af det.

(husk det er lidt anderledes, hvis du benytter VSO)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :

Hej Peter

DVS at laver min virksomhed 500.000, så kan jeg bare betale mine lån af med dem selvom mine lån er private og intet har med virksomheden at gøre. SÅ betaler jeg de 500.000 ind på mine lån og så står mit overskud på 0 og så skal jeg ikke betale skat???

Nej for din hævning er ikke en udgift i virksomheden, der kan modregnes i omsætningen. Det er en postering under egenkapitalen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianYes

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)