Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har nu kigget rundt på forumet hist og pist, hold da op nogle sure opstød man får en gang imellem. Jeg ser en tendens til at virksomheder der tilbyder hjemmesider, blogs m.m. Blot finder et $30 template og smider den på kundens hjemmeside, fakturere 1500,- og så er den hjemme.

Og hvordan ved jeg så det? Jeres kildekoder afslører alt. Jeg skal ikke prædike moral her, men en ting er sikkert, man flyver ikke længe på andres arbejde.

Jeg har på ingen måde tænkt mig at nævne navne, da det ikke er i min interesse at ødelægge folks forretning, blot en reminder til folket om at kigge sig godt omkring inden de falder pladask for et tilbud. Din hjemmeside er nok ikke så unik som du tror :)

 

God aften.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gzim Sokoli

Det er der desværre ikke noget nyt i. Og hvis man kikker lidt meget på nettet, så kan man se at nogle bruger gratis templates.

Men på den anden side, så får man også det man betaler for. Det koster penge at designe en hjemmeside, og tilrette koden til det.

/Kenneth

Fra Kolding
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej Gzim Sokoli

Det er der desværre ikke noget nyt i. Og hvis man kikker lidt meget på nettet, så kan man se at nogle bruger gratis templates.

Men på den anden side, så får man også det man betaler for. Det koster penge at designe en hjemmeside, og tilrette koden til det.

/Kenneth

Hej Kenneth,

Vi er fuldstændige enige hvad det angår.

Men hvor er det dog talentløs for at sige det mildt at love din kunde et design, så får de et design fra themeforest. Kan ikke se noget problem hvis kunden får at vide direkte, grunden til du betaler 1495,- er at designet ikke er unikt, fair nok. Men det andet, det direkte talentløshed og forkert måde at drive forretning.

 

/ Gzim

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Smart salgs teksten der desuden kombineres med god salgs tale og en vis uvidenhed som kunden som vi havde alle første stykke tid vi kigget efter hvem skulle hjælpe os kan beløb blive langt større

mange kan tit for standard themes sige 20.000 kr eller mere med de får bare ikke mig som kunder efterfølgende eller flere opgaver jeg videre formidler fra andre venner og jeg tvivler de har god sammenvigtighed over det lavet arbejde.



poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt en tendens jeg har set tit her - men i og med, at jeg ikke kender aftalen der er indgået, behøver det jo ikke være sådan, at køber er uvidende herom.

Men jeg kunne forestille mig, at der er mange - specielt yngre webfolk - der kører på færdige systemer og færdige templates. Rigtig ærgerligt fordi det bliver sværere at byde ind med et skræddersyet system... men heldigvis er der mange endnu, der kan se og forstå forskellen, så vi andre kan overleve også. :)

Fortsat god aften.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altså, det kan forhåbentlig ikke komme som en overraskelse for NOGEN at de ikke får et unikt design for 1500,- inkl. moms

Altså come on!

Jeg laver ikke hjemmesider, har noget at gøre med nogen af dem herinde fra som gør det eller lignende. Men hvis man vil have et unikt design så siger det forhåbentlig sig selv at man ikke får et site bygget fra bunden for 1500 kroner, og hvis man tror man gør, så fortjener man altså næsten at blive snydt. -> Sorry, that's life. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gzim,

Det er meget normalt at sælge webløsninger, hvor designet blot er et template. Så længe kunden er bevidst om det, så er det vel fint. Nu sidder jeg selv og designer websider, og der er masser af arbejde i det. Det kræver mange kompetencer at lave et unikt design, som er brugervenligt og kan konvertere en masse kunder. Og det kan du ikke få gjort for 1500 danske kroner. Ikke engang den simpleste informationsside. 

De folk som er så naive at tro, at de kan få et fulstændig unikt design enten gratis eller for en lille sjat penge, bliver i sidste ende røvrendt på en eller anden måde - dårligt stykke håndværk eller så binder de sig til en livstids kontrakt. 

Tænk på at en webside er virksomhedens udadvendte billede på internet. Man kan jo heller ikke få designet en butik for blot 1500 kr. vel? :)

En anden ting er at de værktøjer der kræves for at lave en flot og unik hjemmeside koster kassen! 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin :

Altså, det kan forhåbentlig ikke komme som en overraskelse for NOGEN at de ikke får et unikt design for 1500,- inkl. moms? 

Altså come on!

Jeg laver ikke hjemmesider, har noget at gøre med nogen af dem herinde fra som gør det eller lignende. Men hvis man vil have et unikt design så siger det forhåbentlig sig selv at man ikke får et site bygget fra bunden for 1500 kroner, og hvis man tror man gør, så fortjener man altså næsten at blive snydt. -> Sorry, that's life. 

Hej Martin,

Nu er det desværre sådan at nogle af disse personer på amino, som eksempelvis tilbyder at lave en blog og oven i købet kalder sig for "eksperter" på området, på deres hjemmeside etc. skriver at de laver et unikt design. Det er både dårlig stil og pure svindel, for det er alt samme almindelige templates der kan købes på nettet.

Du kan sagtens komme ud for at der faktisk er nogle som tror at de får et helt unikt design, især hvis de er helt nye på området hvilket mange der f.eks. skal have en blog er. Og så er det jo bare så meget nemmere for disse mennesker at blive bondefanget og lovet gule og grønne skove.... 

Jeg synes det er dårlig stil, når man bilder kunden ind at det er et unikt design. 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Nu sidder jeg selv og programmere hjemmeside, har en anden til at designe dem, men programmer oftest tingene sammen med et nært familie medlem, jeg er godt klar over hvor langt tid det tager at få tingene til at spille.

At sige at folk fortjener at blive snydt fordi tingene koster 1500,- er da for sindsyg en tanke gang? Jeg kunne sagtens bikse en unik standard HTML side op for 1500,-, køn vil den ikke være, men du får hvad du betaler for, som alt i denne verden (at jeg så aldrig vil gøre det, for vil ikke have mit navn på sådan en side er noget andet)

Vi er alle startet et sted og kan også godt se nogle bliver fristet, det er hurtige penge, hvad tager det at smide noget tekst ind i nogle sider og widgets, 1½ time alt i alt inklusiv plugins?

Jimmy Wingston Le -->

Det er vi også helt enige om, ingen tvivl der, men lad os være realistiske, hvor mange kunder tror du får at vide at deres design er enlig købt og færdiglavet? 1/20?

Mikael Christiansen

Du har fat i noget. Jeg lever selv af at få referencer fra mine tidligere kunder, et nummer som det her vil koste mig respekten blandt mine kunder, dog er mine priser også en hel anden klasse.

 

Vil aldrig nogensinde sætte mit navn på noget jeg havde ikke lavet, just my 2 cent.

Godnat til jer alle, det har været en hård fodbold kamp.

/Gzim

 

 

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest - Jimmy Yes

@Mark, jeg er selvfølgelig enig i at det er dårlig stil at kalde sig ekspert på et område hvis man i realiteten ikke ved så meget om det. 

MEN, hvis man skal have opsat en blog, ikke aner det fjerneste om Wordpress el. lign, og derfor også skal have noget hurtig viden omkring hvordan det foregår m.v. så synes jeg egentlig det fair nok med 1500,-. 

En ting er selvfølgelig at bilde kunden noget forkert ind, hvilket bestemt ikke er acceptabelt der er vi trods alt enige, men noget andet er at være komplet naiv og tro man får designet og bygget et unikt fedt nyt facebook site for ingen penge. 

I grunden synes jeg bare det et "nedern" indslag Gzim kommer med - på den baggrund at der selvfølgelig er forskel på det økonomiske niveau siderne der bliver "udbudt" herinde kan laves for. Alt er relativt, og hvis han mener han kan lave noget unikt til en konkurrencedygtig pris, så er han vel mere end velkommen til at komme med bud i de tråde hvor der er auktions lignende tilstande. 

- At folk bliver lovet unikke design for 1500,- har jeg bare ikke oplevet på måden han fremstiller det på, og vil mene jeg læser over 80% af trådene herinde der omhandler emnet. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)