Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed, CVR.nummer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ny herinde, så bær over med mig hvis jeg ikke udtrykker mig klart nok. :)

Jeg har lige nu en ejerlejlighed, som jeg lejer ud privat, altså som enkeltmandvirksomhed.
Huslejeindtægter er ca 72.000 kr om året.

Hvis jeg har forstået reglerne rigtigt SKAL jeg have et CVR-nummer for at kunne udskrive regninger/fakturaer (altså indbetalingskort til husleje)

Mit spørgsmål er, om jeg bare kan søge et CVR-nummer, og stadig føre virksomheden som jeg hidtil har gjort, eller skal der nu bogføres og føres momsregnskab og alt det der?

håber jeg har udtrygt mig klart! :)

Fra Ribe
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Scandic Games Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ragnarg

Jeg har lige læst at du må tjene op 50.000 om året uden at have CVR - nummer med enkeltmandsvirksomhed, derefter SKAL du have et CVR nummer, og der skal bogføres og føres moms regnskab

Med venlig hilsen

Henrik Hansen

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du udlejer er en ejerlejlighed til privat. Dvs. at du ikke må opkræve moms. Reglerne for at skulle momsregistreres ved en omsætning på 50.000 kr. i en 12 måneders periode gælder kun for momspligtige aktiviteter, hvilket du ikke har. Så da du slet ikke har en momspligtig omsætning, kan du ikke få et CVR nummer, og skal derfor heller ikke lave momsregnskab. Derimod skal du stadig lave et årsregnskab, så du kan opgøre dit skattemæssige overskud, som du skal svare skat af.

mvh
Michael

Fra Ribe
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Scandic Games Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

AHa, der kan man bare se, det var da godt at michael lige svarede der, jeg var ikke klar over at der var særlige regler for udlejning af ejendom.

Jeg undskylder mit misledende svar tidligere..

 

Mvh

Henrik

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode svar.

Lige det jeg ledte efter! :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)