Vi har i de sidste par år benyttet Summasummarum og er egentlig vældig glade for systemet og vil meget nødig skifte Problemet er dog at vi er nødt til at få et flerbrugersystem så vi kan arbejde med det flere steder fra. Har et par gange "glemt" at få indlæst en sikkerhedskopi fra en pc til en anden og det er egentlig ikke særlig sjovt at skulle rydde op efter. (hvis blot det kunne fungere online - og hvorfor kan det så ikke det?? - så ville vi aldrig skifte)
Nu er jeg ikke den store regnskabshaj så Summa har jeg været glad for, da det er så logisk og let tilgængelig. Så når vi nu skal til at skifte vil jeg meget gerne have noget som ligner det mest muligt og har samme features. Vi bruger enterpriseudgaven og har tillægsmodulerne til elektronisk fakturering samt pdf-fakturaer.
Så hvad vil i anbefale at vi skifter til? Jeg har kigget lidt på Avendo Økonomi og E-conomic. For år tilbage brugte vi Concorde C5 light men jeg husker det som meget besværligt og dyrt, isært pga. de mange tillægsmoduler, men det har jo nok ændret sig siden.
der er noget i gang som MÅSKE løser lidt op for dit problem idet der er opdate på vej. Må ikke sige for meget endnu - men du er velkommen til at ringe til mig for at høre lidt mere om hvad der er i vente.
Det er noget med at der bliver lavet sikkerhedskopi HVER eneste gang du lukker programmet med et unikt dato og klokkeslet så det vil være overskueligt at gå tilbage til den sidste sikkerhedskopi. Kombinerer du det så med at ligge sikkerhedskopierne på et virtuelt drev som alle dine pc´ere har adgang til så er problemet med at få fat på sikkerhedskopien også løst.
Så vil jeg ikke sige mere på skrift - vil du høre mere så må du ringe til mig for yderligere
otto b petersen certificeret forhandler af summasummarum tlf 283 44 283
Hvis du skal bruge et alternativ, vil jeg anbefale e-conomic. Det er vi særdeles glade brugere af. Deres support er i øvrigt fortræffelig, hvilket heller ikke er en ulempe.
Jeg synes du skal prøve den gratis demo periode af e-conomic, så får du et indtryk af om det er et system du kan arbejde i. Jeg anvender selv programmet på en lang række af mine kunder, da det er meget brugervenligt - og du slipper for at miste data, da de sørger for backup mv.
Jeg kan helt klart stå inde for e-conomic. Der vil du kunne arbejde flere brugere samtidig i programmet, uden at tænke på "sikkerhedskopier".
Inden du vælger e-conomic vil jeg klart anbefale dig at tage et online kursus og prøve en demo. Her vil du kunne snuse lidt nærmere til programmet, og få en ide om det er noget for dig. Begge tilbud er selvfølgelig gratis. Vores support er ligeledes gratis, og her skal du være velkommen til at ringe ind, og få en snak om e-conomic og om det kan løse dit behov.
Skulle du have nogle specifikke spørgsmål til e-conomic, er du selvfølgelig lige så velkommen.
Jeg har også været i dialog med Saldi og overvejet dem kraftigt. De har en rigtig god kundeservice, men jeg har ikke prøvet deres regnskabsprogram, men man kan vist prøve det gratis!