Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er der fremtid i modebranchen ??

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

 

Nu har jeg ikke læst hele dit indlæg, så jeg ved ikke om det er nævnt før. 

Jeg kan se du bor i nordjylland. Du har i den forbindelse mulighed for noget billig rådgivning gennem NiN (Nordjysk Iværksætter Netværk). Jeg har selv benyttet mig af det, og det er virkelig godt. Du kan få rådgivning hos revisor, advokat etc. Ialt 12 timers rådgivning for 1500,-, Men alt det kan du se mere om på NiN's hjemmeside.

Min personlige holdning til dit projekt: Det lyder rigtig spændende. Følg din drøm! Kæmp for det, så skal det nok blive godt :)

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Hvor er I søde at I bakker mig op !!! Og I har ret...jeg vil virkelig det her så meget, så jeg er nødt til at blive ved med at undersøge mulighederne for at det kan lykkes. Håber på at min forretningsplan kan hjælpe mig med at åbne nogle døre og give mig grønt lys !!!??? Og jeg håber at Væksthuset vil hjælpe mig med det ! Jeg har alt det der skal til for at blive selvstændig...jeg mangler "bare" kapitalen. Jeg er villig til at lægge de timer i det, som der kræves..min mand er helt indforstået med det, da han jo ved at det er min passion og har været det i mange år.

Men det er ikke sikkert at det er nok ?? Hvordan får man overbevist dem det drejer sig om ?? Og tør leverandørerne give mig en chance ??

Min frisør-veninde bakker mig 100% op og sagde IGEN idag at hun ville købe alt deres arbejdstøj hos mig og også det hun bruger i hendes fritid. Og at hun glædede sig til at vi skulle til Modemesse i København sammen.

Jeg vil helt klart bruge Facebook rigtigt meget, da det er gratis og fordi jeg har mange veninder derinde. De kan jo også henvise min butik til deres veninder osv, osv.

Så lad mig vinde i Lotto..så skal jeg vise Jer, hvad jeg er lavet afBig Smile

Mvh. Helle

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlene.

Hvor er det fantastisk at så mange nu har fulgt min tråd og har lyst til at give deres besyv med !!!!!!

Sjovt nok sad min mand og jeg netop igår og snakkede om at det var smartere at holde mandags-lukket, da det er en død dag. Man kan bruge mandagene til de ting man ikke kan nå de andre dage. Så sådan bliver detSmile.

Jeg vil også nyde at have enkeltmandsbutik og vide at min succes afhænger af mig. Og så kan jeg sgu helt ærligt rigtigt godt lide at være den der bestemmer..he-heWink. Bare spørg min mand !!!

Hvor har du butik henne ? Hvordan startede du op ? Det var vel nemmere for 10 år siden..inden Finanskrisen eller ?????

Mvh. Helle

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Juul:

Hej Marlene.

Hvor er det fantastisk at så mange nu har fulgt min tråd og har lyst til at give deres besyv med !!!!!!

Sjovt nok sad min mand og jeg netop igår og snakkede om at det var smartere at holde mandags-lukket, da det er en død dag. Man kan bruge mandagene til de ting man ikke kan nå de andre dage. Så sådan bliver detSmile.

Jeg vil også nyde at have enkeltmandsbutik og vide at min succes afhænger af mig. Og så kan jeg sgu helt ærligt rigtigt godt lide at være den der bestemmer..he-heWink. Bare spørg min mand !!!

Hvor har du butik henne ? Hvordan startede du op ? Det var vel nemmere for 10 år siden..inden Finanskrisen eller ?????

Mvh. Helle

 

Hej igen.

Jeg har butik i Slagelse, du kan se Templet`s netbutik her

Vi var 2 der startede butikken op sammen, jeg købte min kompagnon ud for 4 år siden. Det var rigitg godt at være 2, men endnu bedre at blive "alene". Vi havde begge to små børn, da vi startede, så det var fint at kunne arbejde ca. 20 - 25 timer om ugen. Da børnene blev større , var vi klar til at arbejde fuldtid, men det lykkedes os aldrig at finde det helt rigtige større lokale, så da min kompagnon fik tilbudt fuldtids arbejde, skulle jeg jo gøre op med mig selv, om jeg ville fortsætte alene. Det valgte jeg så at gøre, og det er jeg glad for idag.

Jeg ved ikke om det var nemmere dengang vi startede, da vidste jeg jo ikke alt det, jeg ved idag. Jeg har været så heldig, at butikken gennem årene, har oparbejdet en stor og loyal kundegruppe. Så mens kollegerne i byen har lukket om ørerne på mig, har jeg klaret mig rigtig fint igennem krisen.

Min største udfordring har været (og er det til dels stadig) indkøbs siden. Uha , hvor har jeg prøvet mange gange at købe for mange varer. Og også at genbestille varer, som har solgt godt, og anden gang de kommer hjme , så sælger de ikke. Så som Helle(house of kids) også nævner, gem noget i budgettet til køb i sæsonen, du vil altid kunne få varer. Her tænker jeg i forhold til at man tit køber ind et halvt år før, varerne kommer hjem.

Marlene

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen.

Jeg har været inde og se din hjemmeside med Templet og hvor er det noget smart tøj og tasker, tørklæder m.mSmile.

Og hvor er det super flot at du tog udfordringen op og viste dem og dig selv, at det ville blive/er  en succes!!!  Og jeg tror også at en af grundene til at man klarer sig frem for andre, er hvis man virkelig brænder for butikken OG for kunderne !! Det er super vigtigt at kunden føler sig som noget særligt og at man giver dem en rigtig god og professionel behandling. For så kommer de hellere hen til dig, frem for nabo-butikken !!!

Jeg håber at jeg kan drage nytte af mine mange timer, hvor jeg har læst modeblogs og opdateringer om moden på fra div. modemesser i fx. København og Paris mht. at bestille det rigtige hjem ?! Måske kan man også bede sælger om at hjælpe med at fortælle, hvad hun sælger til tøjbutikkerne i Aalborg. Og sidst men ikke mindst...så er jeg rigtig god til at se, hvad der er smart og hvad det er de unge vil gå i.

Men disponering er helt klart noget af det sværeste. Tak for det gode råd om at "gemme" lidt i budgettet til varekøb m.m.Smile.

Mvh. Helle

 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Weee...Bestseller ringede idag og sagde at de gerne vílle levere tøj til mig i Hjallerup.

 Men man skal efter et stykke tid købe for 350.000 kr/året. Vil det så sige at jeg SKAL sælge for ca. 30.000/mdr ?????? Lyder det helt usandsynligt at det kan lade sig gøre ? Eller skal jeg ringe til andre leverandører ?? Er det sådan ved alle tøjfirmaer ?? Jeg har nemlig også tænkt på at ringe til Sisters Point.

Please...vær sød at svare migSmile

Mvh. Helle

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

De 350.000,- er indkøbsprisen uden moms, så for at finde butiks prisen med moms, skal du gange med 2,5 eller helst 3,0 . Jeg synes 350.000,- er meget at forpligtige sig til at købe for hos et mærke. Men på den anden side, skal der varer ud af butikken, skal der selvfølgelig også varer ind. Det er meget forskelligt hvilke krav mærkerne sætter til indkøbs beløb, og det kan være en fordel at samle sine indkøb få steder i forhold til betalings betingelser m.m. Nu kender jeg ikke bestseller, men vær opmærksom om deres varer ligger i bokse. Dvs. hvergang du køber en bluse, så du måske 24 eller 36 stk. , fordi den så er pakket i 3 farver a´eks. 8 stk.

Mht. om du kan sælge for 30.000,- dvs ca. 90.000,- i ud priser om måneden, af et mærke, det ved jeg ikke, det er jo det du skal vurdere. Jeg hørte på et tidspunkt at gennemsnits salget i en modebutik lå på 2.000.000,- pr. ansat om året. Det er selvfølgelig et gennemsnit tal, men måske det kan sætte tingene lidt i perspektiv.

Marlene

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlene.

Umiddelbart synes jeg også at det lød helt vildt !! Jeg kan måske forstå, at den regel gælder for de store butikker i de store byer ??! Og jo..deres varer ligger i bokse med mange stk. Så tror nok at jeg prøver at ringe til andre leverandører. Godt nok er jeg en dygtig sælger, men 90.000 kr er rimeligt vildt !!!

Hvis man siger jeg skal sælge for ca. 200.000,- om året..så er det ca. 17.000,- om mdr. Og så er det ca. 650,- om dagen eller hvad ??? For det kan jeg godt Smile. Og nogle dage selvfølgelig meget mere end det !

Jøsses, hvor jeg rystede, da jeg tog tlf'en og han sagde: Hej du taler med Ronny fra BestsellerBig Smile

Tak fordi du svarede !!!

God weekendWink.

Mvh. Helle

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg kan godt forstå du blev lidt imponeret da han ringede dig op, måske du skulle lægge en dæmper på det i forhold til dine kommende leverandører. Husk, det er dig der er kunden, det er dine penge, og dig der bestemmer hvilke mærker, du vil have i din butik. Du vil altid kunne finde leverandører, og det kan være svært med boks varer i mindre butikker.

Jeg tror du har overset et enkelt nul, det er 2 millioner om året. Men altså, som sagt kun et gennemsnits tal, som jeg hørte for et par år siden. Måske der kunne komme en stastistik nørd på banen her, hvad siger normtallene for detail butikker indenfor mode branchen??

Marlene

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlene.

Jeg ved ikke om jeg blev imponeret..det var mere fordi jeg var bange for at lyde forkert og sige de forkerte ting.

Jeg var inde og kigge på SisterS Point og Sparkz..og de er også franchisegivere. Måske det er en mulighed ???

Mvh. Helle

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)