Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er der fremtid i modebranchen ??

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'erSmile

Jeg er en modetosset pige, som overvejer at starte en modetøjsbutik i min egen by - 30 km fra Aalborg.

Jeg er udlært salgsassistent og har drømt om min egen tøjbutik siden jeg var lille. Jeg brænder for mode og læser modeblogs og modeblade dagligt. Jeg ved hvad trenden er og hvad der kommer senere. Er super god til at se, hvad der klæder folk og elsker at yde en super god service.

Jeg har fundet lokalet -100 m2 - som koster 6000 kr./mdr. plus forbrug. Jeg vedfra veninder og andre kvinder/piger i byen, at de mangler en tøjbutik med smart tøj. Der er ikke rigtig nogle konkurrenter, da de to andre tøjbutikker her i byen sælger "konetøj".

Jeg har lavet en aftale med en frisør om at hun vil købe salonens arbejdstøj ( 4 piger ) 6 gange om året og også vil købe til privatforbrug. Lyder det helt urealistisk ??? Mvh. Helle

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det forholder sig som du skriver, og det ikke bare er noget du dagdrømmer fordi du har set et ledigt lokale, - så synes jeg du skal realisere drømmen. Det er muligt du vil tabe penge som du skal afdrage på længe, men det er bedre at have udlevet sin drøm og køre på cykel, end det er at afdrage på en Audi der er et nummer større end naboens.

Men du skal ikke basere forretningen på veninderne eller frisørsalonen, - der skal fastere research til. Kolde tal. Start med at finde regnskaberne (cvr.dk) på de eksisterende tøjforretninger, og kig på deres omsætning. Du har formodentlig selv en smertegrænse på hvad der skal i husholdningskassen derhjemme + udgifter til forretning m.v. - så det er vigtigt at de tal ligger indenfor dine konkurrenters tal med en god positiv margen, da det tager lidt tid før kunderne finder din butik.

Hvis det stadig ser fornuftigt ud, skal der udarbejdes mere konkrete planer, budgetter m.v.

Fremtid i mode? Er der da nogen forventning om at kvinder holder med at eksistere? Cool

 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at tage på "Iværksætterkursus - trin 1" som er 7 dage og få dem til at se min forretningsplan igennem. Det er ikke bare en dagdrøm og fordi jeg har set et ledigt lokale, men fordi jeg brændende ønsker min egen butik !! Jeg og min mand er villig til at sætte vores hus på spil. Og familien er indstillet på at jeg kommer til at bruge 60-80 t/u i de første år.

Tusinde tak for rådet om at tjekke "konkurrenternes" tal. Det vidste jeg ikke man kunne ?

Er det bedre at være franshaicetager ??

Mvh. Helle

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine konkurrenter er i selskabsform (Aps osv.) kan man købe deres regnskaber mod et gebyr på CVR.dk.

Franchise er meget kompliceret. Det har selvfølgelig sine fordele, men det har også en pris. Jeg vil råde dig til at finde din egen niche i forretningens område og opland, evt kombineret med en webshop hvis du får noget helt unikt mellem hænderne.

Prøv også at tænke i markedsføringsbaner. Kender du en stylist, eller dygtig veninde der kan lægge make-up og kalde sig stylist for en tid, så kunne du måske lave en make-over konkurrence. Som regel bringer lokalavisen gerne en artikel om en ny forretning i byen (hvis man køber en annonce) og så kunne annoncen være en konkurrencekupon.

Det vigtigste er at du er oppe i omdrejninger fra første dag, og så må du justere undervejs som du bliver rigere på erfaringer.

Held og lykke med det. 

 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mode vil altid være på mode...

Alligevel tror jeg at du har gjort en meget stor opdagelse, som du måske ikke er klar over !

Hvorfor ikke henvende dig mere til virksomheder med dit tøj?

Hvis man kan lease biler - så må man vel kunne gøre noget allá det samme med tøj?

- Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som der er blevet nævnt tidligere herinde, så vil jeg også opfordre dig til at følge din drøm - Der ville ikke være noget mere ærgeligt end at sidde i sine sidste dage og med en konstant tanke der forfølger en og spørger hvorfor man aldrig tog chancen. 

Men med det sagt, så er der jo en helvedes masse forarbejde der skal laves. Udover foretningsplanen burde du, som nogen også er kommet lidt ind på lave en konkurrent analyse, en markedsføringsplan, finde leverandører og hvad der ellers nu måtte høre sig til. 

 

Dog vil der ALTID være en fremtid i modebranchen, for folk holder aldrig op med at gå i tøj, og der vil altid være nogen som vil have det seneste nye og det sidste skrig. Det er en svær branche, dog ikke umulig. 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine konkurrenter er ikke Aps. De overlever kun på at sælge tøj til faste ældre kvinder !! Den ene af dem har en mand, som tjener så meget at hun ikke "behøver" sælge noget. Og det gør hun heller ikke, da tøjet er for dyrt og fordi kunderne ikke bryder sig om hende. Derfor ved jeg at en tøjbutik med smart og ungt modetøj vil blive en succes! Jeg ved, hvad de unge piger/kvinder efterspørger og jeg ved at jeg er super god til at snakke med alle kunder, da jeg er meget social og elsker min branche !!

Jeg ved at Bestseller og Sparkz er franchisegivere og det var netop i den tøjretning jeg ville gå. Priserne er kundevenlige og tøjet lever op til det pigerne/kvinderne vil have ! De har også accesories, som er med til at øge omsætningen !

Min veninde, som er selvstændig frisør, vil HELLERE END GERNE hjælpe mig og være med til at holde modeshows og make.over konkurrencer m.m. En gang om ret har vi et arrangement i vores sportshal, som hedder "Kun for piger", hvor jeg vil tage op og vise/sælge noget tøj. Og så vil jeg tage ud til "Modemesse" i Aalborg. Jeg vil bruge Facebook, de lokale aviser og flyers til at markedsfører mig og vise nyheder og gode tilbud. Fx. lave Mandags-tilbud..det er en lidt død dag. Lave en kundeklub. Jeg har masseraf gode ideer ;-)

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ih, hvor er I søde og hurtige til at svare tilbage..skøøøntBig Smile

Jeg skal ringe til leverandører imorgen og ligeledes til kreditforeningen. Ville bare ikke sætte en masse igang, hvis min største drøm var/er en umulighed..hvis I forstår ? Var også lidt i tvivl om jeg skulle være franchiser ??? Jeg har læst om iværksætteri og franchising i flere mdr. nu..og da jeg er kvinde, ja, så er man ikke så modig som mange mænd :0)

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at ville tage rollen som lyseslukker, så tænker jeg at de andre svar mangler det mest essentielle af det hele, for hvor stor er byen? Med andre ord, hvad er kundegrundlaget. 

Afhængig af størrelsen af byen kan du jo sammenligne med byer af samme størrelse, hvad har de af butikker med tøj til kvinder? - Det vil jeg mene er en god indikator, hvis det fungerer i andre byer, så kan det også fungere i din :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

der er ca.4000 indbyggere i byen og så er der 4 byer i nærheden, som vil komme og handle i min butik, da jeg har det fedeste tøj og den bedste service. Plus jeg vil lave en masse arrangementer, kundeklub, gode tilbud m.m. Jeg har mange veninder og bekendte, som jeg er "venner" med på fx Facebook..det er jo gratis reklame. Jeg har spurgt rigtigt mange piger/kvinder om de mener at en tøjbutik med SMART modetøj ville være en succes og de siger alle JA. Nu har jeg så spurgt Jer herinde også og er super glad for ALLE de svar jeg får !!! Skønt endelig at have nogle at dele og få svar på mange af de spørgsmål, som har væltet rundt i mit lille hoved i SÅ lang tidSmile

Og nej..jeg synes ikke du er lyseslukker Martin..jeg ved godt at der bde er ulemper/farer og fordele/succes ved at starte som selvstændig. Og jeg vil gerne både have positive og negative svar.

Mvh. Helle

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)