Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac vs pc?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:

Søren.Pedersen:

x-tra:

Det er nok lidt et religions spørgsmål tror jeg. Hvilken bil er bedst en VW eller en Opel? Hvis du kun skal bruge den til skole, tror jeg at en Mac er udemærket, men du skal nok regne med at bruge lidt tid på at omstille dig.

Ikke enig, materialeforbruget i en Opel og en VW er det samme, en Mac er bare en billig PC der sælges til 3-4 gange værdien fordi der sidder en chip i den der giver brugeren muligheden for at installere Mac OSX på den.

Der er ikke engang 2 musetaster på en Mac.

 

Har du nogen sinde prøvet en mac? Det lyder ikke sådan! Der har i flere år været to musetaster både på trackpads og muse. Forskellen er bare at oplevelsen med at bruge en ekstra mussetast er så veldesignet på mac at du ikke oplever at der er to (og endnu flere) funktioner aka knapper...

jeg havde min første mac i starten af 1990erne, og du?

Du læser ikke hvad jeg skriver, din mac er en PC med macosx, dvs du har betalt 2500-3500 for computeren og whatever for softwaren. Hvis jeg vil lege med Mac kan jeg jo starte en Mac op i en VM ware session i et vindue på min PC, er det ikke det samme? Dette drejer sig ikke om at mac er bedre end PC, Mac er en PC med OSX, længere er den ikke.

 

 

 

 

 

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

quote:

En mac er klippestabil og der skal rigtigt meget til før den skal genstartes. Med min macbook så er jeg kørende sekunder efter at jeg har åbnet låget. Med en Windows kunne der sagtens gå 5 min.

Thats it, and thats that !

vh Jan

Sikke dejlig dag det er idag !!!!!

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:

Du køber en mac for at få det fede hardware og så installerer du selvfølgelig windows henover :)

du mener 1-2 år gamle CPU'er og grafikkort?... du skal vist opfriske dit kendskab til hardware lidt :-)

 

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det tager min rundt regnet 10-20 sekunder før min VAIO er startet op :D. Måske lidt langsommere end en MAC, men jeg er nu ganske tilfreds. Desuden kan jeg lade den gå i dvale i over en uge, starte den op på ganske få sekunder, uden den har brugt særlig meget strøm..

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra helt slukket til boot tager det også min Vaio Z-series ca. 20 sekunder.

Normalt lukker jeg også bare låget, fordi dvale virker som det skal i windows 7, også går der ikke mere end 1-2 sekunder før den er oppe fra jeg åbner skærmen.

Det der altid er problemet i disse mac vs windows diskussioner er at dem som er gået fra windows til mac altid sammenligner den mac de sidder med nu med den PC de forlod for måske 5-10 år siden, og den sammenligning er jo fuldstændig irrelevant.

Det er det samme som at sige du skal bruge ADSL fra TDC, og det skal du fordi jeg skiftede til det for 10 år siden og den linje jeg har fra TDC idag er bare MEGA MEGET hurtigere end den linje jeg havde fra Cybercity - det giver jo ingen mening. 

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Søernes Trafikskole Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Janus.

Det bliver hurtig en unuanceret debat . Så enkelt er det jo sjælent. Det afhænger jo helt af ens behov. Halfdans behov er f.eks. absolut ikke til Mac og så duer det jo ikke.

I mit tilfælde ser jeg helt enkelt på brugeroplevelsen. Tingene er bare hurtigere og lettere på mac. Samtidig med at jeg købte min nye Macpro købte jeg også en HP med Win 7. De har omtrent samme hardware spec men alligevel er der en himmel til forskel. Opstart af Os og div. programmer er langt hurtigere på min mac.

Det føles lidt som i de "gode" gamle dage før der kom fart på vores elskede internet. Jovist klarede vi os da med en 16.400 kb modem forbindelse og siderne kunne jo læses men MAND hvor tog det lang tid. 

Fra mit bord drejer det som integration mellem den software som kører på platformen. På Mac er hardware og al software lavet integreret men på Pc har et utal af forskellige spillere været på. Resultatet er den forskel der stadig er med hvor stabilt programmerne kører og hastigheden af disse. Her er mac stadig et godt stykke foran.

Indrømmet der er en højere pris men jeg føler bestemt at der er en fornuftig sammenhængen mellem prisen og den vare jeg køber.

Er man til at nørde med sin maskine og åbne "motorrummet" så er det naturligvis Pc. Er man til div. spil så er det stadig pc som man bør vælge.

Ellers vil jeg til hver en tid anbefale Mac. 

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnnie: gav du det samme for din HP som din macpro?

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Niklas:

Søren.Pedersen:

Ikke enig, materialeforbruget i en Opel og en VW er det samme, en Mac er bare en billig PC der sælges til 3-4 gange værdien fordi der sidder en chip i den der giver brugeren muligheden for at installere Mac OSX på den.

Der er ikke engang 2 musetaster på en Mac.

 

Har du nogen sinde prøvet en mac? Det lyder ikke sådan! Der har i flere år været to musetaster både på trackpads og muse. Forskellen er bare at oplevelsen med at bruge en ekstra mussetast er så veldesignet på mac at du ikke oplever at der er to (og endnu flere) funktioner aka knapper...

jeg havde min første mac i starten af 1990erne, og du?

Du læser ikke hvad jeg skriver, din mac er en PC med macosx, dvs du har betalt 2500-3500 for computeren og whatever for softwaren. Hvis jeg vil lege med Mac kan jeg jo starte en Mac op i en VM ware session i et vindue på min PC, er det ikke det samme? Dette drejer sig ikke om at mac er bedre end PC, Mac er en PC med OSX, længere er den ikke.

 

Søren, læs hvad jeg henviser til. Jeg henviser blot til din udtalelse ang antallet af musseknapper på en apple mus.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg selv sidder med en Vaio Z fra sony som ligger i samme prisleje som en macbook pro.
Den starter lige så hurtigt op og starter også programmer op på samme tid som den 15" macbook pro min nabo har, der er købt ca. samtidig med min.

Min er er så bare 13" og vejer ca. 1,44 kg.

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Søernes Trafikskole Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus.

Hov fik ikke givet dig svar på dit første spørgsmål.

Hvad gør mit arbejde lettere og giver mig mere kreativitet ?:

Jeg arbejder b.la. med foto, video og speak. Her fødes Mac med en helt fantastisk software pakke som hedder iLife. 3 programmer som arbejder sammen nemlig iPhoto, GarageBand og iMovie.

Dertil har jeg købt Apples svar på Officepakken som hedder iWorks. Her finder du også 3 programmer nemlig Pages (svare til Word), Keynote (svare til Powerpoint), og Numbers (svare til Exel). Disse 3 programmer kan iøvrigt købes for 357 kr. hvilket er en del billigere end Officepakken. 

Med disse 6 programmer kan jeg faktisk alt. Alle forhindringer er fjernet så de ideér du måtte have ikke blokeres af "hvordan pokker gør jeg nu det .."

Dermed kan kreativiteten flyde og det har jeg ALDRIG kunne få til at virke på Pc.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)