Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac vs pc?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun sige at Mac er det eneste jeg mangler og nu er jeg ved at være en gammel støver hvor øjene driller lidt, så jeg fik en Fona gut til at rende rundt og sætte pc'er op mod MAC og her kunne jeg se at skærmene på MAC er bedre end alm PC de er skarpere. Det ved jeg jo godt er en forsvindende lille del af det, og ydeevene er jo ikke noget at snakke om for der er de jo bare et spørgsmål om at konfigurere dem efter behov. Dog synes jeg designet er for dyrt.

Kig efter http://lifehacker.com/#!321913/build-a-hackintosh-mac-for-under-800 der kan du selv lave din egen mac pc for små penge.

Apple er jo heldigvis billige med selve styresystemet, jeg tror det er under 300kr.

HL

www.opti-web.dk/

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnnie

Jeg vil da give dig helt ret i, at hvis du kun lige vil røre overfladen af alle de ting så er apples pakker gode. - men lige meget hvad, hvis du vil arbejde med det på det højere plan - om det så er spread sheets, musik, foto eller video så kommer man nok ikke uden om, på hverken windows eller Mac, at man skal ud og investere i noget andet software, og så er vi lige vidt.

Det man så får med i pakken til gengæld er langt færre programmer, problemer med integration når man kommer ud til større virksomheder som kører rent windows platforme, et system hvor alle updates koster penge og en masse løgne om at mac er virus frit og derudover en forhøjet hardware pris



 

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Søernes Trafikskole Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus.

Nej naturligvis ikke og deri har du ret hvis du mener at det er svært at sammenligne. 

Min pointe er lige præcis at man får hvad man betaler for. En computer er jo ikke bedre end de programmer man har.

Hvor meget skal man mon betale for at få tilsvarende 6 programmer til pc som følger med mac med en pris på kun 375 kr. ?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Debatten herinde er godtnok præget af at der er mange der ikke forstår begreberne helt, er "mac" et stykke hardware, en arkitektur, eller et stykke software? Det bliver brugt i flæng.

Det er sådan at "en mac" ér, og altid har været, "en pc" altså en "personlig computer". Deet har været en PC af mærket "Apple" som oftest kører et operativsystem som tilfældigvis også selv har lavet.

Derudover har Apple inden for de sidste 5(?) år begyndt at basseret deres hardware på Intel's arkitektur som er den der normalt kaldes "PC Arkitekturen", faktisk er det mere korrekt at kalde det for "IBM Arkitekturen" fordi den sådan set tager udgangs punkt i den originale "IBM PC" fra starten af 80'erne, hvilket unægteligt også er det som har bidraget til at folk kalder IBM Kombatible computere for "PC'ere".

Bottom line ... det giver ikke mening at tale om at en PC'er kan mere end en Mac for en Mac ér også en PC, både ifht. ordets betydning (personlig computer) og ifht. arkitekturen som også er fuldstændig den samme som der sider i en såkaldt "almindelig pc".

Din HP Vaio kan køre OsX hvis du kilder den lidt under hagen, en Macbook kan køre windows ... endda uden at kilde den under hagen. Der findes utroligt få programmer idag som kun findes til et system - og de fleste af den slags programmer er enten igang med at blive porteret (det kaldes det når man taget et program der pt. kører på platform x og får det til at køre på platform z) eller udkonkurrerede.

Så altså ... der er to spørgsmål, "Hvilket operativsystem skal jeg køre" og "Hvilken hardware leverandør skal jeg vælge" og så er der den lille trælse ting, at hvis du ikke vælger en Apple PC kan du ikke lovligt køre OsX ... mén så er det så jeg mener at du kan give dig til at overveje hvorfor du gerne vil køre OsX ... jeg mener selv at en Linux maskine kan være ligeså lækker, imponerende og effektiv som en Apple pc.

Om man vælger det ene eller det andet afhænger 100% af ens eget temperament, hvis nogen fortæller dig at du kan x med y men ikke z med å, så gå din vej og find en anden der kan rådgive dig for den person har ihvertfald ikke kompetencer til at rådgive dig i den her situation.

Jeg har købt en mac fordi:

 - Den symboliserer at jeg er bedre end de andre, dygtigere, rigere, osv.

 - Det er den eneste leverandør som leverer et integreret stykke hardware med et Unix basseret operativsystem.

 - De er pæne

 - Alting virker bare sammen ... så længe jeg køber Apple-dimser ved jeg at jeg bare skal sætte ledningerne sammen selv, så virker udstyret bagefter. Det er utroligt meget værd når man som mig lever af at sælge timer.

 

Her er et par årsager til at jeg kunne have valgt en byg-selv-computer:

- Jeg kan godt lide og skille min computer ad

- Jeg har ikke særlig mange penge

- Jeg vil gerne altid have det nyeste nye og opgraderer derfor løbende min maskien stump for stump.

 

Apple er dyrere ja , men jeg mener ikke man betaler for navnet. Jeg mener at man betaler for det enorme arbejde der er lagt i kvalitetssikring, man betaler for den service man får som kunde hos dem. Mine Mac's blev allesammen installeret da jeg købte dem ... og har kørt siden, det syntes jeg er fedt. Betaler jeg for navnet? Nej jeg betaler for en samlet pakke hvor alt bare virker.

Kunne jeg finde på det samme ved at andet selskab? Ja sagtens, vis mig et selskab hvor jeg kan købe netværksudstyr, computere, telefoner, tables og bærbare som allesammen fungere sammen, er nemme at sætte til og "bare virker" ... det findes desværre ikke ... tro mig jeg har ledt :-)

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)