Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

arbejdsløs så plan B blir sat i værk... starte selvstændigt... firmanavn???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Tja så blev jeg sgu arbejdsløs og så lige efter jeg er flyttet til sverige så der er ikke noget med noget bistand at hente her, det er også godt det samme for det er min tålmodighed slet ikke til...

Derfor vælger jeg nu at starte selvstændig og jeg har planer om faktisk at, ja lave alt forfaldent arbejde jeg kan få fingre i...

Jeg lavede før i min fritid nogen grill arrangementer som jeg så svarede skat af men ikke havde som virksomhed så det vil jeg til at reklamere noget mere op og så lave forhåbentlig en masse arrangementer i løbet af sommeren... derudover så har jeg planer om at lave nogen kursus´er i at lave Sushi da jeg er kok og evt andre kursus´er også...

Meeen i hverdagene går det jo ikke bare at sidde stille så har tænkt mig at få en eller flere stadepladser af kommunerne vis de altså er til at snakke med om den slags og så gå igang med at sælge noget frugt... deruover vil jeg også lave noget havearbejde og hva jeg ellers kan få fingrene i, altså ergo være en fri fugl og lave hvad jeg har lyst til at lave...

Derudover så har jeg også en aftale med et firma om at sælge nogen internetløsninger og et par andre spændende projektor for dem og jeg har også et par weekender som fritidssælger af campingvogne og både så der er nok at se til... Men nu kommer det helt store 1000 kroners spørgsmål så, hva skal jeg kalde mit firma??? sidder og skal lave et CVR nummer og aner simpelthen ikke hva jeg skal kalde det... kunne jeg evt kalde det f.eks "firma anno 31/3 2011" og så godt have flere undernavne tilknyttet f.eks når jeg vil sælge frugt så kalder jeg det Eva´s æbler da min kone hedder Eva... og når jeg laver grill arrangementer kalde jeg det f.eks Grilleksperten eller noget helt tredje og når jeg vil ud og lave en have kalder jeg det måske havemanden .... det er bare navne eksempler så det skal i ikke hænge jer så stort i... spørgsmålet er om det er fint nok at jeg laver et firma som hedder anno 31/3 2011 f.eks og så har jeg en bildørsmagnet med hver af de andre navne på og ligeså visitkort som jeg så bruger alt efter hva "firma" jeg arbejder i, i dag... Det er jo samme firma men bare forskellige ting jeg foretager mig... det er jo et enkelmandsvirksomhed....

 

Derudover så vil jeg godt vide om nu da jeg bor i Sverige kan jeg så købe en Svensk bil og trække den fra og bruge den i Firma´et og må jeg køre i den hele tiden vis der er betalt moms af den??? vis jeg vælger at bruge min egen bil kan jeg så trække kørepenge fra eller endnu bedre udskrive kørepenge til mig selv??? der vil jo også uanset hvad være en brobillet/færgebillet på 3500 kr om måneden som skal trækkes fra hver måned... men skal den trækkes fra i firma´et eller skal jeg trække den fra som privatperson i den løn jeg udbetaler til mig selv...

 

håber nogen kan svare på disse to ting...

mvh

 

Søren

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren

Jeg vil ikke svare specifikt på et enkelt eller to af spørgsmålene men gøre dig opmærksom på, at man når længst ved at fokusere på en enkelt ting og drive den til perfektion. Derefter kan man gå igang med næste projekt, hvis det kan lade sig gøre. Du må endelig ikke gabe over for meget, men gå efter det, som du synes mest om.

Blot et godt og velment råd herfra.

Michael

Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael...

mit første svar til dig gik lige i hårdknude for min computer så jeg prøver lige igen.. ;-)

Jeg er godt klar over det er mange ting at vælge imellem men lige nu drejer det sig bare om at skrabe nogen penge ind i kassen så jeg kan koncentrere mig om det jeg endtlig godt vil her til vinter...

Jeg vil godt starte en Organisation for børn i fattige lande som lider under børnearbejde, jeg ved man ikke kan komme børnearbejde til livs men man kan skabe gode vilkår for dem så som, uddannelse, mad 3 gang om dagen, opsparing, husly, gode arbejdsvilkår o.s.v... alt skal der føres bilag for så ingen stikker penge i de forkerte lommer, dette ved jeg at alverdens Rotary klubber kan gøre så det vil jeg også gøre... Det er klar at jeg ikke kan gøre dette uden en kapital og jeg kan ikke selv leve uden en månedsløn så jeg vil som den eneste være betalt af organisationen med en meget begrænset minimumsløn (svarnede til hva man får på bistand) og jeg vil så kæmpe og gøre en masse arbejde for at organisationen skal vokse igennem salg af t shirts, armbånd jeg selv laver, legat søgning, indsamling, fordrag o.s.v...

Det er det jeg virkelig brænder for og til at komme igang mangler jeg kapital og det vil jeg skabe ved hårdt arbejde de næste 3-4 mdr igennem sommern med alverdens projektor... selvfølgelig skal jeg have til mine egne regninger først men alt der er i overskud vil jeg bruge på at starte denne organisation op da det er det jeg vil arbejde med resten af mit liv vis dette kan lykkes...

Jeg vil da have nogen frugt boder hver sommer som sælger frugt hvor alt overskud går til organisationen, ligeledes alt hva man ellers kan starte af f.eks genbrugsbutikker o.s.v...

Når så det hele er oppe og stå vil jeg kæmpe for at få indført et stempel som man kan give disse vare som er lavet af børnearbejdere med de rette vilkår bag sig...

Håber virkelig det vil kunne lade sig gøre og jeg vil kæmpe for det...

Jeg er en fighter af hjerte og jeg kan sælge sand i sahara siger både mine venner og mine chefer jeg har arbejdet for så tror på det kan lykkes... Jeg er en iverksætter og har altid været det, jeg kæmpede mig op fra at have ingenting til at have hus, resturant og alting før krisen, mistede det hele i krisen, og mit hus går på tvang i næste måned... men jeg ved at jeg kan kæmpe mig op igen når jeg først brænder for tingene... ;-)

og derfor så er jeg mere styret af drivet i mig selv og min lyst til tingene end af begrænsningerne ved at risikere at gabe over for meget vis du forstår mig.. ;-)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok mange ting du vil. Hvis jeg var dig, ville jeg klart vælge 1-2, maks 3 ting at lave, og dertil registrere et firma til hvert enkelte. Ellers går det helt i kluder med erhversøkonomien, tiden, fokus, koncentration, og ikke mindst rengnskabet. :o)

 

Mvh

C.P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Michael: Du skal passe på ikke at gabe over for meget. Jeg er klar over, at man ikke kan tillade sig at fravælge for mange åbne muligheder, men du spreder din energi. Hvis du vil igang med flere forskellige ting, så skal de hænge sammen på en eller anden måde, så du opnår synergi-effekten.

Du nævner, at du er kok, du nævner frugt, og du nævner web/internet. Og så brænder du for sagen med børne-arbejde.

De 3 første ting kan du let få til at hænge fint sammen! Men, du skal sætte dig ned og få defineret, hvad du vil lave. En afgrænsning.

Brug dine kokke-evner til at arbejde med frugter, frugt-retter, frugt-desserter, frugt-juice og frugt-alt-muligt! Det er et kæmpe område. Brug din interesse i web til at få lavet en hjemmeside til at markedsføre din frugt-biks. Husk en frugt-blog! Kald den "Det sure Ribs"! Hvis du vil videre med web, så find alle de firmaer og wanna-be's, der arbejder/vil arbejde med frugt, for så slår du 2 fluer med eet smæk.

Hvis du spørger om et firma-navn, er jeg ikke i tvivl: Det skal hedde noget med frugt! Noget med at høste frugten af dit arbejde. Jeg var ved at ville foreslå noget med et æble, men Beatles har allerede plukket Granny Smith, og Apple fulgte jo efter, også med et æble. Hvilke frugter holder du mest af? Og hvorfor? Det kan give inspiration til navnet. Frugtplukkeren, Kerne-Olsen (eller hvad dit efternavn nu er), Juice-presseren, eller noget med at gro, spire, vokse op, frø... osv. Og hvis du ligefrem nævner, at din kone hedder Eva, så er det da klokkeklart, at navnet skal være noget med Eva og æblet i paradiset! Evas paradis, Evas Have...

En anden fordel ved at holde fast i frugt, er at du kan gro dem i din egen have (eller en vens have), og du behøver ikke en stor kapital for at skaffe råvarer.

Jeg går ud fra, at du gerne vil have det med børne-organisationer med. Men vent med det af praktiske årsager! Hvad kan du tilbyde dem lige nu? Vent, indtil du har fået frugt-biksen op at stå, for så har du meget mere at give dem, og du slår igennem med større kraft!

Hvis du allerede HAR bygget en biks op tidligere med restaurant, hus og alting, så kan du også gøre det igen. Held & lykke.

Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som sagt så vil det med organisationen først være når jeg har skabt den fornødne kapital til at gå igang og det blir på et andet CVR nummer... Det jeg vil lige nu er som sagt at lave et CVR nummer som skal som hovedmål sælge frugt og grønt, ikke noget som er eller bliver forarbejdet da man så skal kontrolleres af fødevaremyndighederne vis man bare så meget som tager en kniv og skære en vandmelon over.. så det er ren og skær salg af alt lige fra æbler, vindruer, meloner, jordbær o.s.v til lidt gulerødder, agurker, tomater o.s.v... ved diverse stadepladser...

Jeg vil lave mine Grill arrangementer som jeg plejer men det er jo kun i weekenderne jeg har dette som regl og frugten vil derfor være i hverdagene...

Derudover så vil det med internet salg og div andre ting kun være et fritidsprojekt, jeg startede med at sælge det B2B men jeg kedede mig simpelthen for meget med det så nu arbejder jeg kun freelance for dem i den udbredelse jeg selv ønsker... Det er ikke noget jeg brænder for men som gir nogen penge på bordet...

Mit fritidsjob som sælger af campingvogne er noget jeg rigtig godt kan lide og vis jeg kunne ville jeg gerne arbejde med dette hver dag evt salg af biler, campingvogne, både og andre ting med motor på da det er noget jeg godt kan lide...

Så der er faktisk kun 2 ting som vil være i firma´et og det er grill arrangementer og frugt salg og så vil internet og campingsalg være i fritiden... Men jeg vil dog godt kunne lave f.eks en gang havearbejde vis nogen skulle kunne bruge en til den slags eller andet forfaldent arbejde, eller leje mig selv ud som kok i sommerperioderne hvor mange har ferie... det er derfor jeg spørg om jeg godt må kalde mit firma et eller andet og så have et navn til hver af de ting jeg så laver ud over det men det hele er under samme CVR nummer og det er jo sådan set bare mig selv som jeg lejer ud til noget arbejde...

Men det lyder jo lidt dumt vis jeg kalder mit firma for Eva´s æbler f.eks og så står jeg og griller en hel pattegris... ;-)

Fra Landskrona
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg udfyldt papirene til CVR registreret og kaldt mit salg af frugt firma for Eva´s Æbler da min kone hedder Eva som jeg skrev tidligere, men vil det være bedre at lave et firma til når jeg laver arrangementer, Events og udlejer mig selv som f.eks kok eller anden form for arbejdsmand??? vil det ikke gå hen og blive en fandens masse CVR numre at holde styr på og moms indberetninger, kontonummer til hver firma, o.s.v eller hva??? vil det være nemmere for mig eller hvordan står jeg lige i denne situation???

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa (:

 

Tænkte, at hvis du ville købe varer/en container med noget, Fra Kina, er du mere end velkommen til at kontakte mig.

Vi har allerede et par tilbud liggende klar på, el-cykler(som der er stor rift om i Danmark pt), Ladcykler (sælges utroligt dyrt, men købes hjem til ingen penge) og servietter :D

Er der andet du står og mangler, du gerne vil tjene lidt på, det kan være hvad som helst, er du velkommen til at skrive til mig (:

 

Mvh

Natacha Nielsen

natacha@sunvisionchina.com

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers kald din virksomhed "Alt i én hånd" (:

 

God fornøjelse med det

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

xander:

Nu har jeg udfyldt papirene til CVR registreret og kaldt mit salg af frugt firma for Eva´s Æbler da min kone hedder Eva som jeg skrev tidligere, men vil det være bedre at lave et firma til når jeg laver arrangementer, Events og udlejer mig selv som f.eks kok eller anden form for arbejdsmand??? vil det ikke gå hen og blive en fandens masse CVR numre at holde styr på og moms indberetninger, kontonummer til hver firma, o.s.v eller hva??? vil det være nemmere for mig eller hvordan står jeg lige i denne situation???

Hej Xander

Du kan godt have et overordnet navn for dit firma og så tilknytte binavne.

Michael

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)