Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring opstart af "Gå på vandet" firma

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :)

Endelig ser det ud til at jeg tør tage springet og starte eget firma. Jeg har i mange år tænkt på gode ideer og skrevet dem ned, men ingen endnu er blevet ført videre, fordi de enten var for dyrere at realisere eller krævede for meget. Jeg er af typen, der ikke vil låne penge, og det holder stadig Cool .

Men nu har jeg fundet et lille produkt (ca. 2m i diameteren), som jeg vil anskaffe mig og leje ud til folk.
Den kaldes for en waterball, og går såre simpelt ud på at folk kravler ind i bolden, så lukker man den med lynlås, og pumper den op. Derefter "smider" man bolden, med en person indeni, ud i vandet (sø, å, hav eller bassin), og så kan man ellers te sig som en åndssvag, mens tilskuere kan få sig et godt grin Big Smile

Tilfældig youtube video af hvordan en waterball fungerer: &feature=related">

&feature=related

Meningen er at jeg vil købe en pool ved siden af på,  8 gange 5 meter, så man ikke er afhængig af hav og sø.

Men jeg er blevet i tvivl om følgende:


Kræver det noget forsikring af en art at drive denne form for virksomhed?
Stilles der krav til mig som udlejer såsom kurser som er lovpligtige?
Skal man have tilladelse hvis man står på en strand e.lign. og lejer boldene ud der?

Håber I kan svare, eller lede mig på vej.
Der kommer sikkert flere spørgsmål henad vejen Smile


På forhånd tusind tak :)

Anders

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Du skal helt sikkert have en ansvars forsikring af en art, tænk om nogen kom til skade, eller druknede... Det skal du helt sikker undersøge meget og det kan nok komme til at koste lidt for sådan en forsikring.

Angående at gøre det på en strand eller sø, skal du nok have en tilladelse af den enkelte kommune, måske skal søfartsstyrelsen godkende "bolden" da det er erhvervsmæssigt brug...

Men det er er jo ikke værre end at ringe til en kommune med en strand og høre, ringe til søfartsstyrelsen og spørge og ikke mindst ringe til et par forsikringsselskaber, søfartsstyrelsen kan helt sikkert hjælpe dig hvis du spørger dem om det.

/Martin

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrangøren skal nok have en form for ansvarsforsikring, dvs hvis du selv vil afholde nogle events med boldene.

Jeg så dem sidste år i Stavanger, og det var da meget underholdene at kigge på.

De lavede hastighedskonkurrencer - 20 meter ud og tilbage igen.

 

så det skal nok blive en ok forretning, indtil der kommer for mange udbydere, fordi det bliver populært.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig svar olsenkbh og J.deleuran.

olsenkbh:
Har du nogen anelse om, lige på stående fod, hvad sådan en ansvarsforsikring koster?

Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget på søfartsstyrelsens hjemmeside, men jeg vil nok tage fat i dem imorgen, jeg har dog taget kontakt til teknologisk institut, omkring godkendelse, men om de kan godkende boldene til "åben vand" vil tiden vise.

J.deleuran:
Det er meningen at jeg selv står for at afholde events o.lign.
Jeg håber da også det bliver en god forretning - det er klart jeg regner ikke med at blive millionær på det Smile

 

Mvh.
Anders

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom forresten til at tænke igen Wink


Må man gerne anmode om cvr nr uden man reelt har noget at lave (har ingen produkter jeg kan udleje) dvs. egentligt ingen omsætning men heller ingen omkostninger endnu.

Mvh.

Anders

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Ja, du kan godt oprette CVR nummeret uden at have en omsætning, eller produktet på lager.

Og jeg har set de bolde på Vig Festivallen sidste år, der lavede de vist ganske fine penge på at have en lille mobil pool, to af de omtalte bolde og en børnevenlig mand til at stå og leje dem ud. Kan ikke huske hvad prisen var, men der var næsten altid gang i biksen.

Så hvis du ikke allerede har overvejet det, skal du måske overveje om det er noget du kan tage rundt med til sommerens byfester, hvor du så lejer en standplads og tjener penge på alle de glade forældre der gerne vil give deres børn en sjov oplevelse.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Kender godt disse waterballs, oplevede dem i Polen for nogle år siden, og har selv gået med tanken om en udlejningsforretning, men havde ikke selv intentionen om at stå og putte børn (og voksne) i gummibolde. Men tror på ideen.

Vores børn syntes ihvertfald det var kanonsjovt og jeg stod der og talte hvor mange penge han fik i kassen.... Så jo der er et marked for det. Desuden kan en "bod" nemt suppleres med salg af lidt slik, læskedrikke osv.... og på sigt kan forretningen udvides til andre "fun"-aktiviteter.

Hvis du er interesseret er jeg gerne med som (sleeping) partner. Jeg ved ikke hvor mange penge du regnede med at putte i projektet til start, men som sagt, hvis du er interesseret kan du kontakte mig via PB.

Med venlig hilsen

Søren

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen:
har ikke rigtigt kunne finde noget på søfartsstyrelsens hjemmeside

Prøv evt at kontakte sikkerhedstyrelsen de vil formodenlig kunne fortælle hvem du skal kontakte.

Der burde jo faktisk  være en fare for at der kan opstå iltmangel inde i bolden, hvilket vil medføre at personen bliver bevistløs og evt. dør.   HVordan undgår man den situation ?

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Der burde jo faktisk  være en fare for at der kan opstå iltmangel inde i bolden, hvilket vil medføre at personen bliver bevistløs og evt. dør.   HVordan undgår man den situation ?

 

 

der bliver selvfølgeligt brugt en del af den ilt som er i "kuglen". I Polen, hvor jeg så dem og ungerne væltede rundt i dem, var "turen" på ca. 10 minutters varighed, kuglerne dugger voldsomt efter 10 minutter og ungerne er vildt forpustede så 10 minutter passede fint.

Og HVIS nogen falder om i kuglen er det jo bare om at få dem hevet ind (der er snor i kuglerne) og åbnet, der går trods alt et stykke tid før al ilt er brugt....

 

Hilsen

Søren

Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rasmus

Tak for dit svar :)
Planen var netop at tage rundt i hele landet til byfester, festivaler o.lign. :)

@Søren

Tak for din positive respons :)
Og tak for dine gode inputs, jeg tror dog jeg holder mig til udelukkende at udleje boldene og så må småsalg af slik og diverse vente. Fødevarestyrelsen skal vel også ind over der :)
Selvfølgelig skal virksomheden på sigt kunne udvide sig med nye tiltag.

Ang. det med partner så er jeg faktisk ved at snakke med en, men hvis dette skulle falde til jorden smider jeg nok en PM til dig ;)

@Ravn

Tak for svar, det vil jeg forsøge at gøre :)
Selvfølgelig er der en fare for at et eller andet sker, men sikkerheden er i top da der jo er, som søren skriver det, snor i boldene så man hurtigt kan hale dem ind til land igen ( hvis de er på søer og hav) Det burde ikke ske at der skulle opstå iltmangel i bolden. Der skulle være op til 30min ilt, men det er jo at lege lidt med ilden at tilbyde en tur på 30 min Stick out tongue Jeg regner med en tur skal vare mellem 5 og 10 min. :)

 

Tak for jeres svar, bliv endelig ved med at skrive det kan være jeg kan bruge jeres ideer Smile

Mvh.

Anders

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)