Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed som 16-årige

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en 16-årige dreng, jeg har tænkt på at starte firma op, men hvilket?

Jeg har enden tænkt på 

- Bil vask firma.

- Rengørings firma.

Jeg ved ikke, hvad i synes.

 

Frederik

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Først find helt præcist ud af hvad du vil. Undersøg konkurrencen, og om det kan betale sig. Der er jo ikke noget ved at starte et bilvask firma, hvis du ikke kan hamle op med priserne fra f.eks. shell. Gør dig nogle tanker, hvor stor vil du være? En by? Jylland? Hele Danmark. Gør dig nogle tanker, ellers så tror jeg ikke der er mange penge i rengørings branchen, men hvad ved jeg. Erfaring som jeg har (jeg er femten), er at nu om dage, er det nemmest at starte sit firma Online. Du kunne sælge rengøringsprodukter på nettet, eller bygge bilvaske for andre? 

Håber du kunne bruge mine råd.

/Jonas. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er virkeligt godt at du har den indstilling at du gerne vil gøre noget. I dette tilfælde lave et firma.

Men som du også kommer til at høre tusindevis af gange, så kræver det at man virkelig tænker over tingene og forestiller sig i detaljer hvordan man vil drive forretningen og hvilke ting der skal klares inden den drøm kan blive virkelighed.

Men klø på!

Hvad angår dit valg af firma, så gå med det du tror du umuligt kan blive træt af i længden. Finder du noget du inderligt brænder for, så skal det være dit valg.

Desuden kunne det jo også bare blive en hobby-virksomhed, nu hvor du sikkert er under uddannelse.

 

Mvh Simon

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klar anbefale en enkeltmandsfirma da det er nemt og billigt at starte, og hvis det ikke skulle gå, så er det nemt at slutte :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også bare starte ud som en hobby-virksomhed. Altså ikke skulle registrere dig overhovedet. Med mindre naturligvis du regner med at få en omsætning på 50.000 inden for 12 måneder. Det synes jeg er meget smart nu hvor du stadig er ung, og sikkert under uddannelse.

Jeg har lige gjort det som en sidebeskæftigelse til min uddannelse, og det har givet mig en del erfaring allerede nu, selvom det er helt nyt. Du kan jo prøve at se på www.selvasolutions.dk

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)