Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallel import

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry for det lidt sene svar

Kort fortalt:

1) Vi har modtaget brev fra advokat med trusler om bål & brand
2) Engang oplevede vi decideret priskrig på de varer vi importerede.
3) Forsøgt at købe vores lager op (dårlig taktik, god indtjening - det skøreste jeg endnu har set, skal dog siges at det var fra et meget lille firma)
4) Forsøgt at stoppe vores leverandør i at sælge til os.

Det er de 4 som jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om. Det skal dog siges at det er en blanding af de 3 sidste job jeg har haft.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha, nummer 3 lyder godt nok skræmmende  - NOT

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

"3) Forsøgt at købe vores lager op (dårlig taktik, god indtjening - det skøreste jeg endnu har set, skal dog siges at det var fra et meget lille firma)"

 
Har også oplevet dette i forbindelse med, at jem & fix importerede Weber fra en distributør i Tyskland.
 
Den korte historie er, at alt blev solgt, og firmaet fik kæmpe PR.
 
 
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Maximuss:
Måske du stadig læser med, så jeg prøver lige.

 

Hvad gjorde I, da der blev lovet bål og brand fra ham, der havde eneretten til forhandlingen? Skrev I blot tilbage med henvisning til EU lov eller havde I en advokat på sagen (blev til en retsag?)?

 

Med venlig hilsen

 

Kristian

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
OBS! Paralel import er IKKE ulovlig. Bilka og Føtex har med jævne mellemrum paralelimporterede vare til salg.

Det er bare det, at den danske importør vil ikke have, at andre sælger billigere end ham.  Han kan forsøge at få leverandøren i udlandet standset af moderfirmaet.  Men ellers kan han intet juridisk foretage sig i Danmark.

Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan forholder det sig med brug at logo, produktfoto mm. ved parallelimport? Nogle erfaringer ?

Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare det, at den danske importør vil ikke have, at andre sælger billigere end ham.  Han kan forsøge at få leverandøren i udlandet standset af moderfirmaet.  Men ellers kan han intet juridisk foretage sig i Danmark.

Vil det sige at hvis man importere ting ind fra Kina, sælger det i danmark. Så vil den "lokale" importør herhjemme prøve at få f.eks min leverandør til at stoppe med at handle med mig?.

Men hvordan skulle han finde ud af hvem der var min leverandør?.

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren C:
Vil det sige at hvis man importere ting ind fra Kina, sælger det i danmark. Så vil den "lokale" importør herhjemme prøve at få f.eks min leverandør til at stoppe med at handle med mig?.
Hvis du laver det nummer, så begår du en ulovlighed, da det, såvidt jeg ved, ikke er lovligt at parallelimportere fra 3. lande (alt uden for EU), hvis der findes en distributør indenfor EUs grænser.

 

Søren C:
Men hvordan skulle han finde ud af hvem der var min leverandør?.
Det tør jeg ikke fortælle mig, men jeg ved, det kan lade sig gøre. En af dem, jeg parallelimporterer fra (bosiddende i England) har fået strenge ordre fra én af sine leverandører om, at han ikke må handle med mig, grundet parallelimport. At varerne bare kan findes et andet sted, ja, det er jo en anden sag, så jeg fortsætter uden at blinke. 

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden ting man skal være opmærksom på er, at hvis man parallelimportere fra Kina, så er det med meget stor sandsynlighed kopivare. Ting som er attraktive at parallelimportere er var med et vis brand, og hvis de kommer direkte fra Kina, så er det med stor sandsynlighed kopier. hh
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da ikke ulovligt!!! Hvad der derimod er ulovligt er distributørernes forsøg på at drive hetz mod de parallelimporterende virksomheder ved at forsøge at boykotte reparation af varerne - også selvom denne reparation bliver betalt.

Det hedder forresten ikke parallelimport, hvis produktet hentes ind fra EU. Så er det ikke engang import. Og EU-lovgivningen sikrer at al reparation kan foretages, også selvom en vare er købt billigere i et andet EU-land.

Peter

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)