Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. procedure i forhold til DK-SKAT for selvstændige i udlandet m.m.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak for dit svar!

Mvh

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for dit svar....ja,det er jo slet ikke sikkert,at der findes pension,til den tid...hmm!

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen,som selv har prøvet/er selvstændige i udlandet,som kan hjælpe med noget god erfaring:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrine Klitgaard:

-Det sidste spørgsmål går på,om der er nogen af Jer,som kender en god,men ikke dyr,revisor i Barcelona,som taler enten engelsk el dansk?

Baseret på egne erfaringer fra Italien og med en forestilling om at Italien og Spanien ikke er så forskellige.

Find dig en lokal revisor som du kan kommunikere med. Regler, love, tidsfrister mv. er et mariridt ar finde rundt i. I italien er det en undtagelse at et firma (uanset størrelse) ikke har en revisor tilknyttet.

/Henrik

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan oplyse at arbejdede meget efter en revisor inden jeg kom her ned - og talte med rigtig mange - men fandt ham først da jeg var på stedet. Jeg vil foreslå at du prøver hjemme fra at få styr på oprettelse af en bankkonto (jeg fandt en bank med en norsk ansat) og dit NIE nummer (kan du få via den Spanske ambasade, det gjorde vi)- begge dele er 100% nødvendige for være her i Spanien - (efter min opfattelse)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Tak for dit svar...jeg bor allerede i Bcn,og har fået mit NIE-nr og fundet den bank,som jeg vil have...spørgsmålet går mere på de danske skatte-regler,når man er selvstændig i udlandet,samt også hvis der er nogen,som kender proceduren i Spanien,som selvstændig:)

Der ud over søger jeg en god (men ikke dyr) revisor,som bor i Barcelona,som enten taler engelsk eller dansk(nordisk)

Nogen,som kan hjælpe med disse spørgsmål?

Og på forhånd mange tak,fordi I vil være med i snakken:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrine Klitgaard:
spørgsmålet går mere på de danske skatte-regler,når man er selvstændig i udlandet,samt også hvis der er nogen,som kender proceduren i Spanien,som selvstændig:)

Generelt: Når du fraflytter Danmark skal du indsende et skema med en række spørgsmål til SKAT. Det er blandt andet spørgsmål om hvor vidt du ejer bolig i Danmark, er selvstændig, ejer aktier mv.

SKAT bruger disse oplysnininger til at vurdere om din skattepligt er fuldt ophørt eller om du skal være begrænset skattepligtig.

Som udgangspunkt skal du for at skattepligten ophører ikke have rådighed over en bolig i Danmark i de kommende 3 år.

Hvis du bliver begrænset skattepligtig til Danmark, skal du sammen med din selvangivelse til Danmark indsende en blanket med din indtjening i Spanien.

Som udgangspunkt kan du regne med at Danmark beskatter indkomst hidrørende fra Danmark og Spanien beskatter indkomst fra Spanien.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak,Henrik,det var rigtig god info:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er nogen,som er selvstændig,i udlandet,eller har været,vil jeg meget gerne høre om Jeres erfaring,især i forhold til de danske skatte-regler....dette er især gældende for Spanien:)

Også hvis der er nogen,som kender til det spanske skatte-regler og system generelt;)

Eller er der nogen,som kender en god revisor/"Gestor" i Barcelona,så vil jeg meget gerne høre om det:)

På forhånd tak:)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)