Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gettyimages brev

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Jeg har fået et fint brev fra Gettyimages hvor de kræver 6200 dkk. for et billede jeg for ½ år siden har brugt på min gamle hjemmeside.

Billedet og hjemmesiden er forlængst lukket ned, og billedet har max hængt på i 2 måneder.

Jeg har for ½ år siden skiftet firmanavn og brevet er modtaget i mit gamle firmanavn.

 

Jeg har læst et par debatter osv på google, bl.a også herinde - men der står ikke hvad det egentlig endte med.

 

Det er jo en del penge og billedet har jeg ikke mere. Nogle der har modtaget et lign. brev og hvad har I gjort?

 

Mvh Tanya

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du har brugt et af deres billeder uden tilladelse, ja så må du jo betale for at have lånt uden at spørge om lov /stjålet det.

 

Du kan jo forsøge at forhandle om prisen, for at have brugt deres ting uden tilladelse. 

 

hav en god dag :) 

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du har brugt billedet dengang uden at betale for det, kan der da ikke være tvivl om, hvad du skal gøre? Du skal naturligvis betale for brugen af deres billeder.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Ved du om dette også gælder for billeder der kan findes ved en googlesøgning under ement billeder ?

På forhånd tak fot hjælpen

mvh

john sommer

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Googles billedsøgning søger i alm. hjemmesideindhold og her gælder de normale love om ophavsret også.. Der står ude i siden, noget i stil med "Dette billede kan være beskyttet af loven om ophavsret"

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Tak for svaret - jeg har nogle derfra og lagt dem på facebook

mvh

john

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Medmindre der direkte står andet, gælder det, at alt indhold (billeder, grafik og tekst) på nettet er ophavsretligt beskyttet. Og det er helt ligegyldigt, hvordan du har fundet indholdet - tyveri/misbrug er ulovligt alligevel.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas,

Tak for hjælpen !

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hvis du har brugt billedet dengang uden at betale for det, kan der da ikke være tvivl om, hvad du skal gøre? Du skal naturligvis betale for brugen af deres billeder.

 

Thomas, ved du noget om, hvordan det foregår, hvis det skal gå lovligt til? Kan man betale et éngangsbeløb, eller er man nødt til - eksempelvis - at betale for en måned eller et år ad gangen?

Jeg er i den situation, at jeg ønsker at skabe flere forskellige tribute sites til ældre, klassiske amerikanske sangere (som fx. Elvis Presley). Her vil jeg gerne have en stor bunke billeder, men jeg tør naturligvis ikke bare hente dem på Google Images og risikere en række retssager.

Er det helt urealistisk, hvis det ikke må koste så meget? Som jeg husker det, er det nogle stygge priser, der kræves på sider som GettyImages.

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har brudt ophavsretsloven, og det er selvfølgeligt ulovligt.

At bøden så er urimeligt høj, og at fremsendelsen af bøden er ude af trit hvad jeg mener er god skik er en anden sag. De burde have sendt en mail, hvor de bad dig fjerne billederne eller købe dem på lovlig vis - inden de sendte dig bøden.

Der var en sag med en familiefar, der havde lavet sine to børn på 14 år lave en hjemmeside hver med nogle billeder på. Udelukkende for sjov skyld og til privat brug. De 14-årige drenge fandt billederne på Google, og satte dem ind på deres hjemmeside. 15 af dem var fra GettyImages. Det opdagede deres robot, hvilket resulterede i en bøde på 15*3500 kroner = 52.500 kroner. Ved ikke hvordan den sag endte.

Jeg fik selv et lignende brev for lomkring 8 måneder siden. Jeg tilbød at betale dem 800,- da jeg fandt det rimeligt. De afslog, men tilbød mig 10% rabat, så prisen nu ligger på 3.800. Den pris er alt for høj, så jeg har valgt at ignorere deres breve. Jeg har siden da fået en enkelt rykker, som jeg også har ignoreret.

Jeg tror ikke at de vil starte en retssag op på baggrund af et så lille beløb...

 

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)