Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fundet netshop!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ny herinde og vil derfor prøve, at søge jeres side efter for detaljer som jeg muligvis kan bruge.
Jeg har fundet en netshop, som skal lukkes ned. Det synes jeg vil være synd, da jeg mener det vil være noget for mig at drive den videre.
 
Jeg ved dog bare ikke hvordan jeg skal gribe det an. Kan jeg tillade mig at kontakte ejeren med henblik på evt. overdragelse og salg til mig?? Hvilke ting SKAL jeg spørge ind til ang. økonomi, overskud, indtjening, omsætning g leverandører??
 
Kan I ikke hjælpe mig på vej??
 
Hilsen Rosenbak
 
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej - og velkommen!
 
Prøv først at undersøge lidt om det site du er interesseret i. Prøv f.eks. at checke hvor ligger shoppen i søgemaskinerne i forhold til de produkter som sælges.
 
Noget tyder på at du allerede vurderer at det er en god mulighed
 
Prøv at kontakte ejeren og spørg...
-Hvorfor er shoppen til salg?
-Hvilken administration er der i shoppen?
-Hvor meget tid bruger ejeren på det?
-Hvor stor er trafikken?
-Hvor stor er omsætningen (evt. annonceindtægter, men ellers produkter)
-Er der klagjort (programmering) så der kan modtages dankort, edankort, ewire osv.?
 
Hvis handlen på noget tidspunkt skal blive til realiteter ville jeg klart forvente at se et regnskab eller to samt dokumentation for trafik (evt. fra Googles nye stat-redskab).
 
Håber du kan bruge det til noget.
 
Mvh Carsten
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og velkommen til debatten!

Jeg synes at det er MEGET relevant at finde ud af om du kan overtage shoppen, og vedligeholde den selv, uden der skal bruges masser af programmør ressourcer. Ligger shoppen på egen server? Det mest optimale er at den bliver hosted så du ikke selv skal have serveren stående og selv holde den kørende. Her tænker jeg også på backup. Tag en IT kyndig med på råd og få en ordentlig vurdering af det tekniske...
 
Har den nuværende ejer "lig i lasten"? Dukker der lige pludselig garantireparationer etc. op? Overholder produkterne gældende lovgivning? Der er mange ting man skal være obs på når man overtager en eksisterende forretning.
 
mvh Carsten
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu haft en korrespondance kørende med sælger og har fået oplyst nogle tal..som jeg ikke helt kan se mig klog på.

Måske en herinde vil se på dem??
 
Hilsen Stine
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Stine.
 
Du må gerne sende dem til mig - så skal jeg kigge på dem og fortælle dig hvad jeg mener - frit fra hoften.
Send det som PM eller som mail - det er op til dig.
 
Mvh Carsten
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg bede om din mailadresse så jeg kan sende det til dig??

 

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der sendt mail til dig

 

Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan også sende en pb til mig jeg har lige solgt min webshop. Så jeg har da en del indsigt i hvilke problem stillinger der kan væreog hvad du skal være opmærksom på
 
Hilsen Thomas
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)