Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop. - CVR nr eller ej ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. jeg er godt igang med at få en webshop op og kører.

Jeg køber ting fra kina og sælger dem videre på en hjemmeside (når jeg da er færdig)

Men har lige et par spørgsmål.

Først ville jeg ikke have et CVR nummer da jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge det til.

men jeg bruger dandomain.dk webshop template. De har en funktion hvor man let kan få betalingssystem ind på ens webshop. men der skal man ansøge til noget PBS-erhverv, og de kræver CVR-nummer.. så skal jeg virkelig oprette et CVR-nr bare for det ?

Det gør jo det hele en del mere kompikeret. 

En sidste ting.. Er der noget jeg skal tage højde for ang. køb af varer i kina ?

Mvh. Christoffer. 

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:

Hej.. jeg er godt igang med at få en webshop op og kører.

Jeg køber ting fra kina og sælger dem videre på en hjemmeside (når jeg da er færdig)

Men har lige et par spørgsmål.

Først ville jeg ikke have et CVR nummer da jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge det til.

men jeg bruger dandomain.dk webshop template. De har en funktion hvor man let kan få betalingssystem ind på ens webshop. men der skal man ansøge til noget PBS-erhverv, og de kræver CVR-nummer.. så skal jeg virkelig oprette et CVR-nr bare for det ?

Det gør jo det hele en del mere kompikeret. 

En sidste ting.. Er der noget jeg skal tage højde for ang. køb af varer i kina ?

Mvh. Christoffer. 

Ja, du bliver nødt til at registrer din virksomhed for at kunne opnå en aftale med PBS.

Med hensyn til varer fra kina ved ikke om du skal tage høje for tolden.

Men held og lykke :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså med hensyn til CVR nr, så skal du jo til at føre regnskab. :)

// Daniel Poulsen

 

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder som om du er nød til at få oprettet et CVR nummer for at kunne få det ønskede betalingssystem ind på din webshop.

Mht Kina, så skal du tage højde for lidt forskellige ting:

- Told og afgift, da du bestiller udenfor et EU land

- Produkternes kvalitet og ægthed, Kina er som du sikkert ved stor producent af kopivarer, vær derfor opmærksom på at de vare du modtager er ægte, da du ellers kan risikerer at få en sag på nakken hos de danske myndigheder. 

- Find en god og stabil leverandør som du kan regne med, da varerne bestilles lang vej fra, og dine kunder gerne skulle kunne få deres vare til tiden. 

Mvh.

Morten S.

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

100svar.dk er et super godt sted at starte når man er på vej mod nyt firma der skal importerer varer.

Her står der bl.a. det med importen fra lande uden for EU

Link: http://www.100svar.dk/moms-import/?emne=IMPORT%20AF%20VARER

læs også

Link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1790596&vId=0&search=import*

Giver måske ikke svar nu, men der er god og VIGTIG info omkring det at importerer

God vind og held og lykke i fremtiden :)

/Kasper

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

skal lige starte med at sige jeg ikke har læse de andres indlæg, men jeg synes helt klart det er en fordel at man har et cvr nr. uanset ens omsætning. det kan godt være man skal huske moms uanset om det er 0 kr. eller?? men det giver også, i hvert fald for mig og en del andre, en større tryghed.

For at blive kunde ved PBS og andre mest offentlige, men også leverandøre kræver det oftest et cvr, så man kan lige så godt, først som sidst få et Smile

bare en tanke,

Held og lykke med webshoppen

Mange hilsner

Chris Nielsen 

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de hurtige svar. Der er jo lige lidt at læse på :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lært én vigtig ting, og det er at blive registreret rigtigt hos Skat.

Det fandt vi ud af da vi havde ventet flere uger på nogle pakker fra Kina, hvor vi vist havde fået fortoldet 58 kr. for lidt. Da vi så havde brugt en halv formiddag på at finde ud af hvor vores varer var, viste det sig at der var et brev på vej til os, fordi vores varer var tilbageholdt indtil dette var bragt i orden.

Heldigvis var den flinke Skat medarbejder så venlig at fortælle os, hvordan vi blev registreret korrekt, så vi fremover bare ville få vores varer uden forsinkelser, og et girokort tilsendt.

Det er ikke mig der står for de ting, da økonomi ikke rigtigt interesserer mig, så jeg ved ikke hvad løsningen helt nøjagtig var, men mon ikke det står på den side der henvises til her i tråden.

Jeg ved i hvert fald at det var helt tosset at have utålmodige kunder der ventede i flere uger på at få repareret deres iPhones, fordi vi havde lavet en fodfejl :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Chris også nævner, så giver det helt klart en større tryghed at man kan se et CVR-nummer på siden. Derudover tror jeg nu godt du kan finde andre indløsere end PBS, hvor du ikke behøver et CVR-nummer. Jeg ved ikke lige hvilke der er indbygget i den shop du har, men du kan jo evt. tage et kig på PayPal, Euroline eller Moneybookers. Der skulle nok være en af dem der ikke kræver et CVR-nummer :) den eneste hage ved det er at du så ikke vil kunne tage imod rene dankort, men kun VISA/Dankort, og evt. andre kort også.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du importerer varer fra Kina, skal du importørregistreres, og det kræver at du har et CVR-nummer. Så det er ikke et spørgsmål om at ville have det eller ej - du kan ikke lovligt importere varer til videresalg uden at være importørregistreret.

Og til et andet svar: CVR-registrering har da ikke noget med regnskab at gøre. Man skal altid lave et regnskab, hvis man driver virksomhed.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)