Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stenrig udlandsdansker: Danmark stinker

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Som nævnt rundt omkring rammes jeg heldigvis ikke i denne omgang, da jeg ikke har bolig i Danmark.

Jeg har lige set din video og JEG kan godt forstå, at du er rystet. Efter den nye afgørelse skulle Helles mand have været skattepligtig til Danmark. 

Jeg forudsagde, at Skat ville komme til en korrekt afgørelse i denne artikel. For en gangs skyld. 

Lina, Helle, Skat, kunstnere, selskaber

Men den senere afgørelse er MEGET mystisk.

Du kan i henhold til praksis eje et sommerhus i Danmark uden at blive skattepligtig, da dette ikke kan tjene som helårsbolig før du bliver folkepensionist. En anden højst besynderlig dansk regel. Du MÅ ikke bo it dit hus hele året, hvis det er klassificeret som sommerhus og IKKE som helårsbeboelse. 

*Stavnsbåndet* er også delvis genindført ved det som kaldes bopælspligt.

Jeg har selv boet og arbejdet i USA i 17 år og blev dybt rystet, da jeg ved et uheld landede i Danmark. Det var blevet meget værre siden jeg af Skat uden skattegæld men syg følte mig tvunget til at udvandre. Hr. Mikkelsen fra Skat sagde direkte til mig: *Vi skal nok få stoppet jer*. Da gav jeg dengang op og udvandrede. Jeg havde allerede vundet to sager i Landretten anlagt af Skat, som så straks startede een mere på et falsk grundlag.

Siden 2005 har jeg intensivt læst op på skat og selskabsjura med bagrund i en tidligere klassisk uddannelse som revisor far det dengang hæderkronede C. Jespersen. 

Hvis man har et godt kendskab til de mange faldgruber i andedammen KAN man godt leve med det danske system ligesom Hr. Møller som siger: *Danmark er et godt land at leve i.*

Jeg er enig i dette for ham og andre som har indrettet sig som hr. Møller. 

Eller hvis man har indrettet sig så Skat ikke KAN få kløerne i sig.

Men ejerne af mindre virksomheder i Danmark betragtes af mange offentlige myndigheder som statens fjende nummer 1 og behandles derefter.

---------------------------------------------

Men desværre har også USA sine problemer. Der er særlovgivningen omkring mænds forhold til kvinder, som fældede Strauss Kahn som den hidtil største sag af denne art og alene baseret på hvad en COP har nedskrevet om hvad en kvinde sagde, at DSK havde gjort. Omkring 1 million mænd eller mange flere arresteres og sættes i *jail* hver år på et tilsvarende grundlag. DSK er bare med den hidtil største *bail*. Standardproceduren er beskrevet indgående af PhD Charles E Corry i hjemmesiden ejfi.org eller dvmen.org. Den gælder for alle stater.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

"Men desværre har også USA sine problemer. Der er særlovgivningen omkring mænds forhold til kvinder, som fældede Strauss Kahn som den hidtil største sag af denne art og alene baseret på hvad en COP har nedskrevet om hvad en kvinde sagde, at DSK havde gjort"

Om han er skyldig skal jeg ikke dømme. Men der er vist lidt mere i det end en betjent har skrevet ned:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/24/082345.htm

Men hun er jo også "bare" en simpel stuepige, så hendes troværdighed kan vel ligge på et lille sted?

Mvh.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det er synd for de stenrige udlandsdanskere ;-)

Jeg troede faktisk det kun var små ustyrlige teenagere, som gik så meget amok på youtubeStick out tongue Der er ingen tvivl om, at manden er sur! Surprise

Der er jo ingen grund til at gå helt amok, SKAT laver jo også fejl engang imellem. Der er jo sikkert en god grund til at en regel af denne type blev lavet. Der er alt for mange, der flytter penge fra Danmark, som faktisk skader os alle. Jeg er helt enig i, at det giver minus mening, hvis man bliver dobbelt beskattet af sin indkomst. Selvom det ville være dejligt for os andre :-)

VH. Grzegorz Nowak, økonom med speciale i logistik (cand.merc.logsitik).

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas penge er ikke dine eller mine, Grzegorz. De er kun hans og tilhører ham alene. At et flertal har besluttet at det er ok at stjæle andres penge gennem skat gør det ikke mere rigtigt. Det er stadig simpelt røveri med trussel om vold (fængsel).

Jeg glæder mig til den dag jeg ikke behøver at tage hensyn til dette illusoriske 'vi' og 'fællesskabetø som altid bruges som argument når man vil stjæle andres værdier.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Så vidt jeg kan forstå, så "stjæler" SKAT ikke Thomas' penge...

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Skulle man ikke heppe for Thomas for han er jo stenrig... en dansker der er stenrig.. måske multimilliandær?tænk hvis han kommer bla verdens rigeste mennesker!det ville da være dejligt for Thomas! Og Thomas er du gift ? hvis ja så kan du jo blive skilt, hvis nej hvor kan man træffe dig?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
@parterapeut:
Ryger man et eller når man er i terapi hos dig? :-)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
@parterapeut:
Ryger man et eller når man er i terapi hos dig? :-)

Det kunne godt tyde på at "magiske svampe" var en del af hendes behandling.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

ja men jeg har ingen svampe, men kan smutte til skoven og samle nogle - special for you ?og jeg er en hun og ikke en han......

det var altså en kommentar til Thomas ikke til jer, når i bliver stenrige så skriver jeg måske til jer?men i kan altid komme i terapi hos mig.....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:

hej

ja men jeg har ingen svampe, men kan smutte til skoven og samle nogle - special for you ?og jeg er en hun og ikke en han......

det var altså en kommentar til Thomas ikke til jer, når i bliver stenrige så skriver jeg måske til jer?men i kan altid komme i terapi hos mig.....

Haha, jeg er slet ikke med på hvad du gerne vil fortælle Big Smile

I hvert falde vil jeg ikke ødelægge denne tråd med at forstå det, så jeg hopper lige ud for nu :)

Med Venlig Hilsen
Morten - No mushrooms for me, thank you Smile

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)