Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stenrig udlandsdansker: Danmark stinker

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for dem der arbejder i udlandet og kører på 42-dagesreglen kan det som suppelment til det allerede skrevne lige nævnes at regeringen dom led i skattereformen agter at ophæve ligningslovens § 33A, dvs. at lønindkomst der optjenes ved arbejde i udlandet skal beskattes i DK med en alm creditlempelse.

Havde jeg bare en lille flig af lyst til at vende tilbage til DK efter endt "tjeneste" i udlandet så må jeg sige at det er forduftet som dug for solen.

/Banditten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:
Kan du så ikke sige, hvorfor han tager fejl fremfor bare at konstatere, at han tager fejl? 

Læs tråden så fremgår det tydeligt, at den sag om Rosenstand bygger sit indlæg på ikke kan sammenlignes med hans situation.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:
Havde jeg bare en lille flig af lyst til at vende tilbage til DK efter endt "tjeneste" i udlandet så må jeg sige at det er forduftet som dug for solen.

Enig. Det er ikke meget de skriver om årsag og virkning ved at ændre § 33A.

Det er en skattereform, hvor der gives med den ene hånd og tages med den anden hånd. Lettelser i skatten men eksempelvis højere punkafgifter....

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bor du selv i Flensborg?
Det er en dejlig by og et godt alternativ for Danmark. 

 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

For mit vedkommende så bor jeg lidt sydligere end Flensborg ((-:

Personligt agter jeg ikke at vende tilbage til DK foreløbigt men vi har beholdt vores bolig da min kæreste formodentlig gerne vil tilbage om føje år. Derfor er jeg fortsat fuldt skattepligtig til DK men det er ikke noget problem da jeg iht til § 33A ikke beskattes af min udenlandske indkomst. Det skal jeg så fremover selvom min eneste tilknytning til DK er vores (tidligere og nu udlejde) bolig.

Forhåbentlig kan vi få den solgt og ellers må vi jo bide til bolle og indgå den 3 årige lejekontrakt som SKAT påstår man skal indgå for at være fraflyttet landet. En regel der i øvrigt efter min opfattelse er på kanten af det offentligretlige forbud mod "skøn under regel". Nuvel, jeg bliver sgu bare lidt harm over den måde butikken Danmark drives på.

/Banditten

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Nåeee ja, men du vender vel hjem hvis du skal bruge sygehusvæsenet

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan love dig at jeg ikke tager hjem for at bruge det danske hospitalsvæsen. Så havde jeg ikke betalt forsikring her.

/Banditten

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)