Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan du tilbyde en FODBOLDKLUB?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I må meget gerne også byde ind på Brand asociation.

Eks. så har andre klubber merchandise som voks med fodbold-logo.

Så hvis du har et produkt, som kunne sælges sammen med fodbold, må du også gerne byde ind:)

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Super... Jeg er klar Big Smile

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo altid spændende at arbejde med sportsklubber og jeg har til daglig et par af de helt store som kunder i mit firma hvor vi bl.a. har speciale i kundeklubber og loyalitetsprogrammer – hvilket er noget der rykker ganske kraftigt i øjeblikket (ikke kun for sportsklubber). For sportsklubbernes vedkommende gælder det udover en øget og mere målrettet dialog, at få skabt en base hvor man bl.a. kan få fans og sponsorer til at mødes. Opbygning er disse dialogprogrammer er typisk ret store projekter og rimelig omkostningstunge hvis man ikke selv har ressourcerne til at tænke dem og opsætte det tekniske setup.

Som andre er inde på, så synes jeg man skal holde fokus på det væsentligste på selve kampdagen hvilket er sporten – det er i øvrigt også erfaringsmæssigt svært at revolutionere marketingområdet før, under og efter kampen på selve kampdagen. Så marketingkampen skal snare foregå i mellem sportskampene, det er her du skal ud med budskabet om hvorfor folk skal komme næste gang, smide sponsorkroner efter klubben, købe merchandise etc.  Få segmenteret dine målgrupper korrekt (køn, aldersgruppe, hvilken frekvens de kommer til kampe, børnefamilier etc.) og få lavet målrettet kampagner til dem – der ligger store gevinster at hente ved ikke at kommunikere ens til alle.

Indrømmet, det er mere komplekst end indkøb af nyt merchandise eller leje af en hoppeborg til kampdagen – men de danske sportsklubber bliver nødt til at blive mere professionelle også på de kommercielle områder, som f.eks. marketing.

Men ellers så oplever jeg at Mobile Apps er ret stort hos klubberne, måske mest for at være med på moden – jeg har i hvert fald ikke se nogen gode bud på hvordan de kan kapitalisere på dem. De fleste af de store klubber ender i øvrigt med at købe Mobile Roadie til at opbygge deres klub app.

/Arco

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:

Det er jo altid spændende at arbejde med sportsklubber og jeg har til daglig et par af de helt store som kunder i mit firma hvor vi bl.a. har speciale i kundeklubber og loyalitetsprogrammer – hvilket er noget der rykker ganske kraftigt i øjeblikket (ikke kun for sportsklubber). For sportsklubbernes vedkommende gælder det udover en øget og mere målrettet dialog, at få skabt en base hvor man bl.a. kan få fans og sponsorer til at mødes. Opbygning er disse dialogprogrammer er typisk ret store projekter og rimelig omkostningstunge hvis man ikke selv har ressourcerne til at tænke dem og opsætte det tekniske setup.

Som andre er inde på, så synes jeg man skal holde fokus på det væsentligste på selve kampdagen hvilket er sporten – det er i øvrigt også erfaringsmæssigt svært at revolutionere marketingområdet før, under og efter kampen på selve kampdagen. Så marketingkampen skal snare foregå i mellem sportskampene, det er her du skal ud med budskabet om hvorfor folk skal komme næste gang, smide sponsorkroner efter klubben, købe merchandise etc.  Få segmenteret dine målgrupper korrekt (køn, aldersgruppe, hvilken frekvens de kommer til kampe, børnefamilier etc.) og få lavet målrettet kampagner til dem – der ligger store gevinster at hente ved ikke at kommunikere ens til alle.

Indrømmet, det er mere komplekst end indkøb af nyt merchandise eller leje af en hoppeborg til kampdagen – men de danske sportsklubber bliver nødt til at blive mere professionelle også på de kommercielle områder, som f.eks. marketing.

Men ellers så oplever jeg at Mobile Apps er ret stort hos klubberne, måske mest for at være med på moden – jeg har i hvert fald ikke se nogen gode bud på hvordan de kan kapitalisere på dem. De fleste af de store klubber ender i øvrigt med at købe Mobile Roadie til at opbygge deres klub app.

/Arco

Hej Arco

Først og fremmest - hvad hedder dit firma?

Udover lyder du som en spændende profil, og jeg kunne da også rigtig godt tænke mig at høre om nogle cases du har gennemgået med de forskellige sportsklubber.

Endvidere vil jeg også gerne give ret i, samt bakke op omkring fokusen på sporten. Dog skal der ske et eller andet nyt i pausen, da der pt. er komplet stilstand.

Omkring mobile aps, vil jeg også rigtig gerne vide noget mere, for jeg forstår vigtigheden af dette område - men har desværre ikke de fornødne teknologiske evner til at beherske området, tror jeg.

-Peter

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender dig lige en PM med lidt mere info omkring mig.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende:)

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Manageren,

Spændende projekt og tillykke med et fedt job som er misundelsesværdigt! Det er ellers noget af en opgave du har fået dig der. Det må kræve sin mand at få gang i det samarbejde dernede sydpå..

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Side 4 ud af 4 (37 indlæg)