Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har 1.5 mio

Side 8 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas frost@ Ja du har måske nok ret :)

Jeg tog bare for givet at vi talte 10.000,- om året - ellers er det jo langt under bankrenten

( som er statsgaranteret) .

 

Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fysisk guld.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:
3. Den nye fradragsordning gør det billigere at bygge nyt og derved vil det være svære at sælge gamle huse til gammel pris.

Hej Keld.

Din punkt 3. holder ikke helt vand. Er det ikke kun op til 15.000kr. pr. person man kan trække fra, under sit ligningsfradrag?

Det kan du ikke bygge nyt hus for. Men derimod renovere et gammelt hus Yes

Jeg ville ikke være bange for at investere i en udlejningsejendom eller to. Andre betaler dit hus. Du får fradraget for evt. lån (her ingen) Du får de første 25.000kr. skattefrie. Du har mulighed for at omlægge evt. lån i ejendommen, og score en gevinst, uanset om renten stiger 2% eller falder 2%, er det en win/win.

Så måske du skulle bruge pengene til at investere i de 20% udbetaling i en stor udlejningsejendom, og få fordel af rentefradrag og kursgevinster ved rentefald og stigning.

Det er det samme som at have en sparegris, hvor andre folk putter penge iYes

Så længe du ikke tager lån i friværdien, så går det hele nok i længdenWink

Dbh

Michael Haahr

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk nu - i det mindste - hvis du vælger at placere dine penge, at tænke over risikospredning...

Fast ejendom betragtes normalt på lige fod med fx råvarer som en aktivklasse.

Mange aminoer er boligejere og er derfor godt og grundigt eksponeret mod netop denne aktivklasse. En ændring i renetstrukturen, hvadenten det er på langt eller kort sigt, kan have stor betydning for både ydelse og værdiansættelse. Så at "fylde op" i denne aktivklasse med en udlejningsejendom vil jeg kalde overeksponering.

Selvfølgelig - "har man tid nok retter det hele sig", men så kan investeringsobjektet vel være ligegyldigt?!

Min pointe er blot, at hvis du har fast ejendom i forvejen, er det måske ikke den aktivklasse du skal placere i - medmindre selvfølgelig du er til høj risiko...bevares. 

Mvh

Christian

ps hvis du absolut vil placere i guld, som nogle nævner, så køb guldmineaktier.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Del dem i 3, så er renterne også sikret Smile

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er min første rundtur på Amino, kanon med dette forum.

Jeg må tilslutte mig at alle inversteringer er umiddelbart høj risiko i disse tider, så mit råd er del pengene i 3 portioner i 3 banker, spred risiokoen og bind evt nogle af pengene i op til 5 år, så du opnår lidt bedre forrentning. Det inflationen æder op er småpenge, iforhold til den gamling der er at inverstere på nuværende tidspunkt. Så giver du dig selv tid til at overveje nøje hvordan du for inversteret og få forsødet tilværelsen bedst muligt. Martin du lyder som en bitter iværksætter, du har bred erfaring positivt som negativt. Så kom med bred inspiration eller links til drengene.

Mvh Walter

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må jo næsten regne med du kan lide iværksætteri, siden du befinder dig på dette forum. Hvis jeg var dig, ville rejse USA rundt i en måned og slutte af med en halv måned i New York og San Francisco - og den sidste måned i Los Angeles. Få skabt kontakter og få tænkt igennem en rigtig god ide til at starte op med med herhjemme. Evt. smutte forbi Canton Fair-messen i Kina. Efter det har du forhåbentlig en god ide plus lidt gode kontakter, og så ellers komme igang og skab dit drømmefirma.

Mvh. Mads Hansen
Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels,

Det synes jeg lyder som en glimrende ide. Jeg vil gerne donere vores online regnskabssprogram til dig til du fylder 18 år.

Danmark har brug for flere unge iværksættere, og det er noget vi gerne vil slutte op om at støtte og udvikle. Skriv til mig hvis du er interesseret.

Med venlig hilsen

Sean

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Malik Hansen 

der er mange gode bud og den sikreste er self. sy dem ind i sofaen, men er du iværksætter er 1,5 mio kr helt klart et super fundament, som rigtig mange ville ønske at have når de skulle starte noget op. 

du er velkommen til at kontakte os for en GRATIS start rådgivning om hvad der kunne ud fra dine behov være interessant. 

Alleugensdage.dk 

Jens Rasmussen

Akkumulator A/S

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Walter Schmidt:
Martin du lyder som en bitter iværksætter, du har bred erfaring positivt som negativt. Så kom med bred inspiration eller links til drengene.


Bitter???
Slet ikke, men jeg har blot mistet en hver tro på banker og konsulenter inden for den branche.
Og jeg står selv med samme udfordring, at jeg har et beløb i kontanter som jeg bare ikke hvad jeg skal gøre ved.
Alt virker farligt i øjeblikket og jeg ingen bud overhovedet på hvad an skal gøre, andet end at smide pengene i banken.

Og velkommen til :-)

De bedste hilsner

Martin

Side 8 ud af 9 (90 indlæg)