Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har 1.5 mio

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Din punkt 3. holder ikke helt vand. Er det ikke kun op til 15.000kr. pr. person man kan trække fra, under sit ligningsfradrag?

Det kan du ikke bygge nyt hus for. Men derimod renovere et gammelt hus

Måske har du lidt ret men en familie som bygger et hus over 2 år må kunne få 60.000 det er da også en slags penge.

Renovering af udlejningsegendom ved jeg ikke om det giver tilskud men jeg tror det ikke det er jo erhverv.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I går var det ½ mill en bruger lige havde på kontoen, som han ikke viste hvad kan skulle bruges til.... i dag er det 1,5 mill. som en anden "heldigt", fatter jeg ikke, har arvet... oooggg mon ikke der imorgen er en der vinder i lotto, og skal bruge 10 mill, men ved ikke lige til hvad. 

Disse tråde for masser af respons, knap så meget feedback fra trådstarter, trods de mange råd der gives.

Måske man skulle oprette et amino svar, med råd til "penge i overskud".

Men ok, det er jo altid sjovt at drømme... og tænk hvis det var mig :) 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malik,

Paradokser der nok af her i livet nogen har for meget og flere for lidt.

Det bør ikke være et problem for dig - for så ville jeg foreslå at du gave dem til nogen der trænger til det - dem er der mange af ind som udlands!

Men det er nok ikke sådan du tænker så det jeg violle gøre nu er at indsætte dem på låst konto i en årrække og der få ca. 3-4 % - !

Jeg ville ikke pt. investere i noget som helst da der er usikkerhed over hele banen. Men hvis du er risiko villig - dvs. grådig nokn så er der aktier og asndet godt - men der er også store tab!

Hvor mange af de 1.5 mio kr. er du villig til at tabe?

malikhansen:
Men er så uheldig at jeg ikke ved hvad jeg skal bruge alle de penge på..

 Underligt ikke ?

mvh

 

john sommer 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør nu her...det der med at "alt er risikabelt" - det betyder ikke så meget hvis man har de langsigtede briller på..

Det er nu de profesionelle investorer ligeså stille tanker op. Tror man på demokrati, vestlig økonomi og verdenssamfundets beståen, ja så er aktiver i alle former en god ide. Og ja, spred investeringerne.

Det er klassisk markedspsykologi at når alle almene småinvestorer, journalister og onkel Hans til familiefesten har opdaget at "nu kører markedet", "køb aktier", osv. - så topper markedet snart. Det samme når alle har opdaget at "det hele går skidt", "der er intet der er værd at investere i".

Så kan det da godt ske, at det stagnerer eller falder lidt de næste par år, men om 10 år vil mange formentlig ønske at de havde samlet op "der tilbage omkring 2008-12, da kurserne var lave"

Bare for at ta' et meget nært og nærmest folkeligt eksempel: Tror I at Vestas er billig NU, hvis man ser 5 år tilbage og 5 år frem?  

Er Duponts ledelse (ja, jeg ved det er simplificeret) nogle lalleglade amatører, når de køber Danisco nu? Det er nu rabatten er der...

Eller: Vi kunne jo lave en poll herinde på amino, og se hvor mange der tror deres egen virksomhed (en aktieinvestering med max eksponering) giver overskud i 2012, 2013, 2014, 2015 og endelig om 5 år, i 2016...?

Det er klart, at ved man, at man skal bruge en sum på x antal kroner om fx 2 år, så skal man ikke løbe nogen risiko, og selvfølgelig sætte dem i banken til en lfast rente.

Mvh

Christian

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker.

Ok, jeg har efterfølgende været mere omkring på Amino, beklager udtalelsen. Jeg kan se du bidrager aktivt og konstruktivt i mange debatter, og deler din viden med vi andre.

Når man blevet snydt x antal gange opstår der en naturlig skepsis.

Mvh Walter

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Walter Schmidt:

Martin du lyder som en bitter iværksætter, du har bred erfaring positivt som negativt. Så kom med bred inspiration eller links til drengene.

Mvh Walter

 

Hvordan du kan få dig selv til at skrive sådan noget, fatter jeg ikke en skid af...! Hvis du bare brugte 5 min. på at søge her inde og på google, ville du vide at Thorborg er én af dem som er aller længst fremme i skoene, med at sprede guldkorn til andre iværksættere... Om man synes de kan bruges eller ej er jo op til én selv, meeenn tror nu der er mange som er glade for hans web-tv og hans ekspertise her inde...

Think before act..! Cool

Dbh. Rasmus

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Walter Schmidt:
Martin du lyder som en bitter iværksætter, du har bred erfaring positivt som negativt. Så kom med bred inspiration eller links til drengene.


Bitter???
Slet ikke, men jeg har blot mistet en hver tro på banker og konsulenter inden for den branche.
Og jeg står selv med samme udfordring, at jeg har et beløb i kontanter som jeg bare ikke hvad jeg skal gøre ved.
Alt virker farligt i øjeblikket og jeg ingen bud overhovedet på hvad an skal gøre, andet end at smide pengene i banken.

Og velkommen til :-)

De bedste hilsner

Martin

Hvilket også er en ganske valid indstilling, da alt ikke nødvendigvis skal investeres eller generere større afkast end bank/obligationer gør. Og jeg ville ikke turde sætte pengene i banker (jo Nordea) men ellers skulle det være i statsobligationer.

Fortiden har vist, at selv dem nogen (ikke undertegnede) troede på, sagtens kan vakle og bringe meget uheldige dønninger ved flodbredden.

Skulle man så starte en business, så kommer man ikke langt med det beløb hvis ikke man ved hvad man har med at gøre. En dreven iværksætter vil få mere ud af 100.000 end en newbie vil få ud af 1.5 mill, det er jeg ikke i tvivl om.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Martin

der er mange muligheder for både lang og kortsigtet investeringe med høj og lave indtjening alt efter risiko. 

det forståes at der er høj skepsis fra investorer for naturligvis har mange tabt penge.. men alt efter hvad du vil er der muligheder som giver virkelig god indtjening. 

noget af det vi laver med pant lån ex der er sikkerheden næsten 150% dvs har du noget til 150.000,- låner vi dig 100.000 minus omkostninger i løbe tiden - kommer pengene ikke retur kan vi frit sælge varen og beløb over salgs omkostninger sendes til pant sætteren. det er en forretning der er enorm. - der er self. risiko men den er minimal og der er mange kunder ;) 

en anden ting vi også gør er faktura belåning - vi tager pant i fakturaer og udbetaler 60% minus omkostninger igen er vi meget sikre på kundens betalings evne og hvad pantsætteren har leveret mm. 

vi mangler ikke penge men vil altid gerne have flere at arbejde med og giver igennem snit 18-25% i rente på risiko villig kapital

vi investere pt også i energi mm. der er risikoen lavere og indtjening lige så men øger man her risikoen er der også meget store penge at hente. 

mvh Jens 

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa mange tak for de gode indslag... Jeg er meget forvirret i øjeblikket,fordi jeg har aldrig nogen sinde i mit liv haft så mange penge før.. Jeg vil ikke bare smide mine penge i banken og leve af renterne,føler at pengene skal ud og arbejde.. Overvejer at købe en cafe eller en god sandwichbar..... Hvad synes i ?? Kender i nogen som har en god cafe eller sandwichbar til salg. ?? Tak på forhånd god weekend til alle jer søde mennesker derude

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv søg rundt omkring på nettet. 1,5 million, er jo heller ikke meget når man vil købe en cafe, sandwichbar...

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)