Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed når jeg er i RKI

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg står overfor at skulle starte min lille enkeltmandsvirksomhed.

Jeg forventer en omsætning årligt mellem 70-100.000kr

 

Sagen er dog den at jeg er registreret i RKI - og "jævnligt" bliver kaldt i fogedretten i forbindelse med noget gæld i banken på omkring 600.000kr.

 

Mit spørgsmål går egentlig på om der er noget her jeg skal være specielt opmærksom på ? Jeg mener, mit eventuelle overskud i virksomheden bliver vel bare taget med i en helheds betragtning - eksempelvis i fogedretten ?

 

Måske er der andre herinde med lignende erfaringer ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at vide det 100% vil jeg bestemt tro du løber ind i mange problemer i det lange løb.. Leverandører der ikke vil give dig kredit osv.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen kredit ret mange steder, kan dog opnåes enkle steder..

Når du kommer i fodgeretten skal du jo oplyse om du har noget af værdi, har du det kan de jo fortage udlæg i det eller du kan lave en afdragsordning som de mener kunne lade sig gøre.

Du kan sagtens starte op og køre, men vær opmærksom på dine værdier kan blive taget af advokaten

Kan godt uddybe mere i PM

Mikkel

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Grumli:
Jeg står overfor at skulle starte min lille enkeltmandsvirksomhed. Jeg forventer en omsætning årligt mellem 70-100.000kr
Gad vide om du kan få et cvr nr - i det hele taget.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan han sagtens :-)

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stop med at bekymre dig og kast dig ud i det. Så længe du ikke skylder skattevæsnet noget, er du home safe (så godt som). Jeg kender adskillige der slipper af sted med langt mere og har selv gjort samme.

Men som de andre her i tråden løseligt er inde på, skal du nok ikke satse på noget der kræver lån til drifts- eller startkapital.

/JG

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slet ikke brug for hverken lån eller kredit. Så det bliver slet ikke et problem for mig.

På samme måde er der heller ikke noget problem i de ting je ejer. Bilerne er i kærestens navn osv osv.

mine tanker går mere på ting som:

Man kan vel som kreditor ikke tage udlæg i et eventuelt overskud vel ? Jeg mener, som man feks kan tage udlæg i overskydende skat osv.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ejer en enkeltmandsvirksomhed er dit overskud en værdi hos dig. Derfor kan de godt kræve det.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare fuld skrue og 400km i timen derud af, enhver kreditor med respekt for sig selv, har sq fraskrevet det meste gæld, og så videre i sagen. HVis du får håndfaste værdier i firmaet, så kan det være de kommer efter dem, men pengene kan de vist ikke gøre indhug i før du tager løn ud til dig selv, men jeg er ikke sikker, men anyway hvis du har en god ide, og udlev den kreditorer eller ej

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor alting alligevel står i en andens navn kan du jo ligeså godt få virksomheden med over. Senere når du så begynder at tjene penge kan du jo altid indgå betalingsaftaler med kreditorerne og dermed afvikle din gæld. Husk at få lavet en fuldmagt til at drive forretningen og bestyre dens interesser 100%!

Du kan også gå den anden vej ved at starte et moderselskab baseret i udlandet, som så skal eje et datterselskab i Danmark. På denne måde vil ingen kunne røre dig, da dine værdier reelt befinder sig i udlandet og du vil så også få skattemæssige fordele!

Der er faktisk utallige muligheder og jeg kan fortælle, at jeg selv startede med fine noteringer i RKI og med et enkeltmandsvirksomhed. Jeg oplevede på ingen tider i de to år, hvor det var personligt ejet, at kreditorerne kom efter mig. Da jeg så havde skabt en mindre formue skiftede jeg til Holding AB i Sverige med driftselskaberne AB i Sverige, ApS i Danmark og  Ltd. i Sydlandet. Idag har så heldigvis fået afviklet alle mine noteringer hos RKI og fortsat benytter jeg ikke de kreditter og lån som jeg får tilbudt, tror det er blevet til ren vanesag!

Bare husk at forretning går ikke ud på at tjene penge, men mere at udfolde dine evner og kundskaber.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)