Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

politiet ignorerede min anmeldese af flere spammer.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For et par år siden var jeg dum nok til at udfylde et spørgeskema på nettet.... Det har nok været noget fra Mikkelsen Media eller lignende. Ud over at være blevet KIMET NED af Viasat i årevis (uanset om jeg frabad mig det hver gang), så modtager jeg nu på 3-4 år stadig emails fra Mette og Maria Gavemekka osv.

Jeg havde for et års tid siden samlet en hel CD med dokumentation, IP-adresser, eksempler på alle de mails de sendte, de frameldingsformularer som ikke virkede osv osv.
Jeg mødte personligt op på Politistationen og vilel anmelde spammerne. Det var jo trods alt danske firmaer osv der blev reklameret for..... Politimanden gloede noget på mig, men tog i mod materialet, og sagde at jeg ville modtage en kvittering når de havde optaget anmeldese..... Der kom ALDRIG en kvittering, og da jeg ringede op og rykkede for det var beskeden at den slags kunen de altså ikek tage sig af, jeg kunne bare installere et spamfilter...

Kan det virkelig være rigtigt at Politiet bare afviser en på den måde?
Hvad gør jeg for at slippe af med de skide mails.....

Jeg har et fint spamfilter på min computer der hjemme, men problemet er at disse mails ligger i min indbakke når jeg tjekker mail via min webmail....

I HATE spammers.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spammer skal ikke anmeldelse til politiet men til forbrugerombudsmanden:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det/klagevejledning

Årsagen er at det er nemmere at samle en sag imod en virksomhed hvis flere klager bliver samlet i en sag, hvilket forbrugerombudsmanden sørger for.

Det er er spild af Politiets resourcer at skulle behandle enkeltsager omkring spam på den måde du har prøvet. De har ikke den fornødne viden eller mandskab til at håndtere den slags på lokale politistationer.

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar

Jeg anmeldte faktisk også sagen til Forbrugerombudsmanden, de har en mail til Dansk spam og en til udenlandsk, og jeg brugte den danske... Men hørte INTET.... Derfor jeg til sidst gik til politiet direkte.

Jeg mener bare, at hvis folk bryder loven, så er det sgu da politiets pligt at gøre noget ved det...

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

DanB:
KIMET NED af Viasat i årevis

Ja viasat er bare alt for meget, de ringer også til mig hver anden måned.

Dem burde man vel egentlig også kunne anmelde for tlf. spam?

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars: Jeg har hørt at Viasat benytter eksterne telemarketing firmaer til deres opkald, og at Viasat specifikt beder dem være høflige... men når det kommer til stykket handler det jo om at tjene penge for de telemarketing fyre... Hvis de skal bruge 2 min på at afmelde en, så ryger deres opkaldsstatistik jo.

De første mange mange gange bad jeg dem pænt om at afmelde mig, først sagde de "ja det sørger jeg for", men så ringede de igen, da jeg så bad dem afmelde mig blev der bare knaldet på, igen og igen...... Jeg endte med at skrige som et galt kvindemenneske ind i røret hver gang de ringede, til sidst fattede de det, og er nu afmeldt :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

DanB:

Lars: Jeg har hørt at Viasat benytter eksterne telemarketing firmaer til deres opkald, og at Viasat specifikt beder dem være høflige... men når det kommer til stykket handler det jo om at tjene penge for de telemarketing fyre... Hvis de skal bruge 2 min på at afmelde en, så ryger deres opkaldsstatistik jo.

De første mange mange gange bad jeg dem pænt om at afmelde mig, først sagde de "ja det sørger jeg for", men så ringede de igen, da jeg så bad dem afmelde mig blev der bare knaldet på, igen og igen...... Jeg endte med at skrige som et galt kvindemenneske ind i røret hver gang de ringede, til sidst fattede de det, og er nu afmeldt :-)

Det tager IKKE 2 min at afmelde nogen, problem tror jeg at mange ikke gör det for at ikke få for meget frafald.

Og pga dette blive kaldt til samtale.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Det tager IKKE 2 min at afmelde nogen, problem tror jeg at mange ikke gör det for at ikke få for meget frafald.

 

Ja, de har et rimelig godt motiv for ikke at gøre, for så reduceres kundedatabasen og hele grundlaget for deres ansættelse.

 

eksternt firma eller ej, så kan de vel gå hen at blive et juridisk problem for viasat hvis man gentagende gange bliver spammet med telfonopkald fra 'viasat'?

 

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

DanB:
Kan det virkelig være rigtigt at Politiet bare afviser en på den måde?

Prioriteringsspørgsmål. Hvad er vigtigst at fange? Biltyv eller spammer?

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men det er da også en snak man godt kan tage....

For personligt syntes jeg at der skal prioriteres lige lovligt meget i politiets arbejde for tiden.
Men ser man på det erhvervsmæssige for biltyve kontra spammere, ja så burde politiet jo faktisk arbejde hen mod at stoppe spammerne først, der er nok ingen tvivl om at de koster samfundet langt mere end biltyvene gør. Er klar over at det vil gå ud over en hel industri der laver spamfiltre, men det er jo altid bedst at fjerne problemet, frem for at kurere symptomerne.

Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der skal være flere personer,firmaer, som klager over en bestemt spammer, før  www.forbrugerombudsmanden  gøre noget ved sagen ?!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)