Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til logo...........

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden i øvrigt på nogen måde at skulle gøre mig klog på priser i den grafiske branche, så synes jeg dog, at tocifrede millionbeløb for SKAT er lige i overkanten. Men der er naturligvis heller ikke nogen, som skal tjene pengene hjem, før de bruger dem dér.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Anette->

Det er meget svært at bedømme prisen på et logo ud fra resultatet. Design af et logo indeholder en masse små og store processer og overvejelser, og derfor kan et endog meget simpelt logo sagtens koste mange penge.

Det er ikke den grafiske repræsentation, der koster pengene. Det er de tanker, der ligger bag. Jeg kan hurtigt smide dig et logo med en standard font og to streger, som ikke koster mere end tredive kroner i grafisk arbejdstid, men vejen derhen kan være noget mere snørklet.

SKAT har nogle signaler, som skal være på plads i logoet. Samtidig skal logoet overholde nogle tekniske regler, som gør at det kan repræsenteres bredt på både brevpapir, visitkort og kuverter til plakater, bannere og store skilte. Og endelig er der kampen om at analysere målgruppe og øvrigt materiale for virksomheden.

Sammenlagt tager processen fra beslutning om at få lavet et logo og til det endelige resultat meget lang tid og kan fordeles på mange mennesker.

Et andet eksempel på et "dyrt" logo er Danske Banks, som også har kostet noget mere end hvad gennemsnitskunden har stående på sin bankkonto.

Logoets pris kan altså sættes i forhold til virksomhedens behov for at sikre korrekte signaler og ønsker om analyser af målgrupper og interne materialer. Indeholdt i nogle loger er også branding, hvilket jeg tror er indeholdt i SKATs logo.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Peter -> Tak for din kommentar. Det er bestemt ikke fordi jeg på nogen måde vil underkende de arbejdsprocesser, der ligger i det grafiske arbejde. Det er bare det, at hvis et logo har kostet f.eks. 40 mio. kr., så svarer det til 80 grafikerlønninger i et år, og det er edderbankemig mange skattekroner.... Selv for en fin grafisk profil til SKAT, som jo har lige så mange udadvente flader som et stort dansk firma. Og kender jeg dem ret, så skal det nok blive en million dyrere, hver gang der skal ændres et punktum.
Men det må da være interessant at få en opgave af den type :-)

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-03-2007 21:06:19
Forfatter: Anette/Inloco
Peter -> Tak for din kommentar. Det er bestemt ikke fordi jeg på nogen måde vil underkende de arbejdsprocesser, der ligger i det grafiske arbejde. Det er bare det, at hvis et logo har kostet f.eks. 40 mio. kr., så svarer det til 80 grafikerlønninger i et år, og det er edderbankemig mange skattekroner.... Selv for en fin grafisk profil til SKAT, som jo har lige så mange udadvente flader som et stort dansk firma. Og kender jeg dem ret, så skal det nok blive en million dyrere, hver gang der skal ændres et punktum.
Men det må da være interessant at få en opgave af den type :-)



Du mener vist rentabelt :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Også det, ja ....
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil lige tilføje lidt til overstående:



Stor firmaer som Skat, Post Danmark osv. får som regel ikke bare lavet
et logo. Deres logo findes i adskillige varianter afhængig af, hvor det
skal bruges og til hvad og samtidig bliver der ofte udarbejdet en
designmanual der er en vejledning i, hvor og i hvilke sammenhæng logoet
må figurere. Formålet er at hele virksomhedens visuelle identitet skal
fremstår ensartet, uanset hvem der bruger logoet.

Ofte lever disse firmaer af papirarbejde, hvilket også gøre, at hver en
type konvolut, brevpapir osv. er der blevet taget stilling til og det
er et større arbejde. Samtidig bliver der arbejdet mere grundigt med
tingene, idet de store virksomhedders identitet har så stor en
berøringsflade (kunder) og det er utroligt vigtigt for dem, at kunne
blive genkendt i et splitsekundt, altså at de stikker ud og er let
genkendelig.




Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-03-2007 21:24:15
Forfatter: Hulahoppigen
Jeg vil lige tilføje lidt til overstående:



Stor firmaer som Skat, Post Danmark osv. får som regel ikke bare lavet
et logo. Deres logo findes i adskillige varianter afhængig af, hvor det
skal bruges og til hvad og samtidig bliver der ofte udarbejdet en
designmanual der er en vejledning i, hvor og i hvilke sammenhæng logoet
må figurere. Formålet er at hele virksomhedens visuelle identitet skal
fremstår ensartet, uanset hvem der bruger logoet.

Ofte lever disse firmaer af papirarbejde, hvilket også gøre, at hver en
type konvolut, brevpapir osv. er der blevet taget stilling til og det
er et større arbejde. Samtidig bliver der arbejdet mere grundigt med
tingene, idet de store virksomhedders identitet har så stor en
berøringsflade (kunder) og det er utroligt vigtigt for dem, at kunne
blive genkendt i et splitsekundt, altså at de stikker ud og er let
genkendelig.







Det gør stadig ikke 2 millioner kroner til et acceptabelt beløb, efter min mening..

Men jo , selvfølgelig.. det er jo LANGT mere end 'bare' et logo de givet dette for !.


Hos inmende tager imellem 2000-3000 kr for et professionelt logo..
Så der er da nogle udsving i priserne.. hehe..

Men du er i hvert fald mere end velkommen til at kontakte mig, så kan vi snakke lidt om hvad det er du ønsker af logo :)

Mit nummer er 61 30 66 56
Min mail er brian@inmende.dk ..

Du skriver og ringer LIGE når du har lyst.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør stadig ikke 2 millioner kroner til et acceptabelt beløb, efter min mening..

Men jo , selvfølgelig.. det er jo LANGT mere end ''bare'' et logo de givet dette for !.



Man for som regel hvad man betaler for.

En kjole fra H&M eller en fra Dolce&Gabbana
Et ud fra Netto eller et Rolex
En Fiat eller en Mercedes

Kvalitetsforskellen er enorm.
Arbejdet bag er meget forskelligt
Designernes viden og erfaring er forskellig

Får du noget unikt - eller er det som de andre?
Kan logoet skabe indtjening - jamen så bliver det også mere værd.

Se D&G''s logo... det er blevet noget af de væsentlige på deres tøj.
Dette logo har alene indtjent mange millioner.
Mange logoer kunne ikke bære denne "byrde".

Man må altid regne med at prisen afspejles i arbejdet bag.
Inden kan idéudvikle på et logo i en måned og tage 3000,-
- så overlever deres forretning i hvert fald ikke længe.

Et logo til 3000 kr. behøver skam ikke være dårligt
... men det har ikke for mere end 3000 kr. værdi.

Der er forskel på at "se godt ud" og "se godt ud, og være gennemtænkt, afprøvet, erfaret, mm"

Der er altid undtagelser - men her er værdien
oftest tilført via noget andet!


Dbh Ronni

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Pris har intet med kvalitet eller værdi at gøre. Ihvertfald ikke når der er tale om immaterielle varer.
Her handler det altid om hvad sælger har brug for og kan tillade sig at tage for varen, og hvad kunden vil betale og hvor mange kunder der er.

Specielt i reklamebranchen er det alt for tit du ikke får det du betaler for. Tag et kig rundt omkring, og se om du kan se en direkte sammmenhæng imellem de gode reklamer og størrelsen og forventet pris fra bureauet.

Du kan få langt bedre kvalitet hvis du er heldig og kender de gode talenter, end hvis du tror du bare kan kaste penge efter et stort bureau. Det sværeste i reklame er at få kommunikeret imellem kunde og sælger. Dertil kommer begrebet oversolgt, hvor kunden bliver NLPet ind i helvede, og i angst for at begå fejl bare betaler ved kassen, dette gælder både overfor enkelte personer, og store organisationer med dårlige beslutningstraditioner (Skat og Postdk)..

Yderligere betaler man jo altid efter virksomhedens størrelse, da virksomhedens størrelse rykker hårdt ved hvor stort et beløb man kan undvære.

Brand som du nævner handler om identitet, livstil og blær. Det har intet med virkelig værdi at gøre..
Der kan ihvertfald slet ikke sammenlignes imellem kvalitet mht materielle ting som en mercedes, og et logo.

Der er dog en hel del om at det fodarbejde og den lange behandlingsprocess kan være meget givende, fordi man jo undersøger mange variationer, og bruger penge på at teste reaktioner. Det er nok primært denne funktion man skal betale millionerne for. En virksomhed skal jo betale for alle de timer det tager, og hvis kunden er usikker på hvad de vil have kan det hurtigt løbe op. Det er nok her grunden til offentlige institutioner kan bedyre processen voldsomt. De er jo evigheder om alle slags beslutninger, tænk hvis nogen skulle tage ansvaret .. :)


Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker ikke på tingene som materielle - men kun designet heraf.
Tiden og pengene der er brugt på at kæle for detaljerne.

Brand har en stor ting med værdi at gøre - et godt brand øger en vares værdi!!

På et reklameburaeu giver du oftest et budget som de kan gå efter.
- mange vælger bureauerne ud fra deres tidligere arbejde, og deres stil.

... jeg er meget enig i at mange ting bliver oversolgt. Men det sker også tit at det modsatte sker.


Haha... enig mht. det offentlige :-)

Mvh Ronni
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)