Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt regnskabsprogram - men hvilket

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Uniku.dk:

Jeg bruger SMART-regnskab. Til prisen er det et udmærket program, men irriterende at man skal bogføre alt over en af kassekontiene.

Hvad mener du med at alt skal bogføres over en af kassekontiene?

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor, hvorfor???

Jeg har selv over flere år brugt SummaSummarum som jeg synes giver rigtig meget for pengene og er exceptionelt let at bruge. I alle tråde som denne er der sælgere af software systemer og brugere der anbefaler den ene eller den anden løsning.

Min bogholder vil gerne have e-conomic men jeg kan ikke se andet end at SummaSummarum har meget mere funktionallitet og man slipper for løbende betalinger, ekstramoduler mv. Dog er der også smarte funktioner hvor det ser ud til at e-conomic er bedre.

Jeg savner at applikationerne bliver anbefalet fordi.....

Er det lagerstyringen der er specielt god, er kassekladde setuppet særegent, er der gode faciliteter til sporbarhed, er det integrationen til andre applikationer I holder af...

mvh jens 

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

God pointe, hvorfor holder vi af de programmer vi gør :)

Jeg holder personligt af e-conomic fordi der ingen installation er, ingen opstart, gratis prøve, det er billigt pr måned (selvom nogle vil sige at prisen er høj, men hvis den sidste 50´er er afgørende for hvilket system man vælger, bør man nok overveje om biksen er værd at fortsætte med :)
Sidst men ikke mindst, online adgang fra alle pcer giver en masse fordele :)

Derudover findes der et hav af apps til e-conomic som vi holder af at bruge, og som jeg ved mange andre også har glæde af. :)

Dbh Johnny

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige at jeg også hælder til E-conomics. Det af den simple årsag at det er en hosted online løsning. Ingen installation, ingen søvnløse nætter omkring nedbrud, tyveri og backup (formoder jeg - jeg har i hvert fald ikke hørt eller oplevet problemer med E-conomics ;-)) og så har du, din bogholder og din revisor adgang til det fra hvorsomhelst og nårsomhelst med en browser.

Jeg brugte Summa summarum før, men bare det at det var bundet til én maskine var nok til at skifte.

E-conomics og andre online regnskabsprogrammer får ofte hug for at browserinterfacet er dårligt i forhold til en desktop applikation, men det kan jeg altså godt leve med.

Nå ja, og så er der den månedlige udgift på 149,- Som Johnny siger: Hvis ikke man kan klare det, så bør man nok overveje om firmaet overhovedet er besværet værd :-)

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Tak for din opbakning, jeg føler i øjeblikket at mange iværksættere går efter det billigste og helst gratis økonomisystem, som om at vigtigheden i at det billigt og helt gratis totalt overskygger funktioner og fremtidens ønsker, folk glemmer at altså at vælge ud fra hvor de vil hen med deres firma på sigt, og vælger kun ud fra at sparre ganske få penge hver måned, som i mine øjne er dybt useriøst... Vælger man et forkert program som ikke dækker ens behov fra start af, så skal man skifte sit økonomisystem hurtigt igen, så har du godt nok sparret 499 kr eller lign, men skal så bruge 1 weekend på at skifte system... Dårlig forretning i mine øjne, det tænker folk bare ikke over tror jeg.

Dbh Johnny

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny's pointe med at det ikke skal være 2000kr om året der afgører hvilket system man benytter, er ganske fornuftigt, men pengeforbrug skal altid afbalanceres med andre behov. Du kan også vælge at bruge pengene på en bogfører der bruger systemer ala SummaSummarum hvor de kan lave dit regnskab uden du behøver at have de løbende udgifter. Personligt er jeg nok mere den type, der mener at jeg hellere vil have 5 ekstra timer med bogholderen end e-conomic. 

De mange småbetalinger til SaaS applikationer giver også ekstra bilag koster også i revisionsomkostninger, og det web baserede kan du jo blot klare men er remote desktop applikation - LogMeIn Free etc.

Jeg fandt denne og nedennævnte tråd - og må generalt sige at jeg ikke er super varm på SaaS princippet, da det er en skrue uden ende da du i stedet for 20-40% årligt vedligehold betaler du 100%.

Wildman's kommentar sunes jeg dog også er meget relevant. 

Wildman:

Det irriterer mit øje, at Amino nu er overklistret med annoncer fra det webbaserede regnskabsprogram e-conomic, der ikke ubetinget kan anbefales til enhver iværksætter. Så her kommer en lille advarsel:

Min regnskabsmedarbejder og jeg har selv brugt e-conomic, og først var vi meget begejstret. Programmet er nemt at komme i gang med, og de har desuden en hotline, der både er gratis og mindst ligeså god som c5-servicepartner, hvor der absolut ikke gives ved dørene.

Der gik dog ikke længe, før vi begyndte at mærke programmets manglende funktionalitet. Først tror man jo at det fordi man ikke kan finde funktionen, og så ringer man til den gratis hotline, der meget venligt beklager at funktionen ikke findes, men at den er på vej!... - Men der sker (selvfølgelig) ikke noget. Udover at der kommer en regning hvert kvartal, og regningen vokser hurtigt til det dobbelte.

Jeg siger ikke at e-conomic er et dårligt program, for behov er jo forskellige, men du skal tænke dig om, hvis du har behov, der ligger udover elementær bogføring - selv elementære funktioner i debitor og kreditor har programmet det vanskeligt med.

Og så koster det ret mange penge. Hvis du har over 2.000 posteringer årligt (og husk at de taler om posteringer og ikke bilag: 1 bilag er 3-5 posteringer og 2.000 posteringer er kun til 4-500 bilag), koster programmet kr. 298 om måneden - det svarer til godt kr. 20.000 på 5 år, og for disse penge kan man få en professionel installation.

For mange iværksættere, der skal hurtigt, nemt og billigt i gang, kunne e-conomic imidlertid være en god løsning, hvis det ikke var fordi man var stavnsbundet til udbyderen.  

Hvis du opsiger dit e-conomic abonnement, har du nemlig ikke længere adgang til dit regnskab, og selvom det er muligt at udlæse sine data, så er det umuligt at bruge dem til noget, medmindre du er Excel-specialist og i øvrigt også er specialist i dit nye regnskabprogram. Det kostede os kr. 10.000 at få indlæst vores data fra e-conomic til C5.

E-conomic skal selvfølgelig ikke klandres for at C5-konsulenterne er dyre, og det er nok også vores egen skyld at vi ikke havde tænkt på at vi ikke kunne beholde vores bogholderi, hvis vi en dag ville skifte regnskabsprogram - men... tænk dig om, før du vælger e-conomic som regnskabsprogram. Der er fordele, men absolut også ulemper.

Ulempen må især være, hvis du helt ophører med din virksomhed. Du skal jo fortsat opbevare dit bogholderi i 5 år!

Fra Kolding
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lagt en apache server på en USB-stick. På denne server har vi installeret SALDI. På denne måde har man muligheden for at køre SALDI uden begrænsninger i posteringer og antal brugere.

Hvis man kan nøjes med et lidt mindre regnskab, har vi også installeret den danske version af GNUcash så det kan køre op mod en MySQL database.

USB-sticken booter op i sit eget operativsystem, så man slipper også for problemer med Windows, som jo ikke er det mest pålidelige system til et regnskabs. Det hele vejer kun ca. 3 gram, så man kan tage regnskabet med i lommen og starte det op fra enhver PC.

http://www.usbtema.dk/

Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg godt at dette er ved at være en gammel debat.

Jeg anvender for øjeblikket winfinans, og er meget godt tilfreds med dette program. Ulempen er at jeg ikke kan få en Linux version af dette program, hvorfor jeg leder efter et nyt program der kan køre under Linux.

Jeg har så forsøgt mig med GnuCash, men det er meget forvirrende interface der møder en. Jeg har derfor gennemtrawlet Google for en dans brugsanvisning, indtil nu uden held. Det er lidt trist, for programmet virker til at være udmærket, bare man kan få et overblik over alle de vinduer der åbner sig.

Derfor er min bøn: er der nogen her på foraet der ligger inde med eller ved hvor jeg kan finde en dansk bruger manual?

Og så lige et enkel sidespørgsmål: kan man køre en macro lavet i acces på samme måde i Libre Base?Crying

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)