Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uha ikke så godt - en Amino i KONTANT

Side 9 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Kære venner

Hold venligst en god tone her i debatten.
Mig bekendt er Rene ikke dømt for noget og er derfor uskyldig indtil andet er bevist.
Jeg har ikke set programmet, men jeg kan garantere jer for at der manipuleres med den slags.
Alt der taler mod at han er ærlig bliver klippet væk og alt der ser dårligt ud bliver fremhævet.
Jeg har selv prøvet det og det er en meget, meget voldsom oplevelse og hvis i tror at DR har nogen som helst form for etik i forhold til at fremstille tingene obektvivt, så er i naive...

I er velkommen til at omtale programmet, men jeg vil ikke se anklager af nogen art!

De bedste hilsner

Martin

Det er hver sin mening af synspunkt på sagen.

[Del af indlæg fjernet af moderator]

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frk.Jensen:

parterapeuten:

hvis man ikke gør noget ulovligt så ender man nok ikke i medie!så man kan ikke give skylden ti medie!hvis man ikke snyder nogle så medie kan heller ikke stille noget op med en , kan vi blive enige?

Nej jeg er ikke helt enig.. Tag den skolelære der blev beskyldt af en elev for at være pædofil etc.. Han mistede job, venner, familie etc.. og blev hængt ud i samtlige medier. Efterfølgende kom det frem at der intet var i det, og at pigen havde opdigtet det.. Så jo man kan godt ende i medierne uden at der er noget i det..

 

Skal vi ikke holde os til Kontant Frk. Jensen?

Når flere mener at der kan være "ugler" i mosen omkring journalistikken på Kontant, er disse personer ikke venlige lige at fremsende link til hvor mange gange kontant har været i Pressenævnet og hvor indklager har fået medhold i, at det der blev sagt i Kontant var faktuelt forkert?

Indtil dette påvises med link til Pressemeddelser udsendt af DR grundet krav fra Pressenævnet, så synes jeg man skal lade den del ligge.

Og jeg tror ikke på at nogensomhelst kommer i Kontant uden grund, modsat fald vil jeg gerne se beviset.

Køb ren argan olie her

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Flemming:

Er du sikker på det?

Hvis man slår domænerne trendfighter.dk og pinkmarketing.dk op står de med samme postadresse. Dog er navnet på Trendfighter Martin Leinstein og navnet på pinkmarketing er Rene´s.

Martin Leinstein er ham Rene har kørt Trendfighter I/S sammen med ifølge CVR.

Jeg synes ikke umiddelbart det ser ud til at trendfighter har skiftet ejer. Selskabet bag ejes stadig af Rene og domænet ejes af medejeren af selskabet bag, nemlig Martin Leinstein. Måske siden er solgt men de bare ikke har opdateret domænet endnu.

Trendfighter var jeg medejer af frem til december 2009, hvor Rene overtog hele forretningen.
Hvorfor Trendfighter ikke er ejet af kun Rene, er fordi der har været lidt små udfordinger med forskellig ting. Men Rene har lovet og få styr på dette.
Når det så er sagt, vil jeg gerne sige at Rene er en god dreng, med masse gode ideer, og kreativ person med super gode blogindlæg her på Amino. Hvad han har lavet det sidste 1,5 år ved jeg ikke - men husker ham som en dygtig fyr.
Ud fra det jeg selv har læst, og set på tv vil jeg ikke tolke noget, men håbe Rene en dag vil prøve og forklare hvad der er sket med ham og hans virksomheder - alle kan begå fejl, og det gør dem ikke til dårlig mennesker.

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Og jeg tror ikke på at nogensomhelst kommer i Kontant uden grund, modsat fald vil jeg gerne se beviset.

Yes

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:

hvis man ikke gør noget ulovligt så ender man nok ikke i medie!så man kan ikke give skylden ti medie!hvis man ikke snyder nogle så medie kan heller ikke stille noget op med en , kan vi blive enige?

Nej det kan vi slet ikke blive enige om, egentlig havde jeg besluttet ikke at deltage i denne tråd, men nu kan fingrene ikke holde sig i ro mere.

Jeg har set udsendelsen og det ser da meget ud som om Rene er en skidt fyr, men det er kun vurderet ud fra udsendelsen.

Kan I huske udsendelsen om dagplejen på Mors? Der var en scene hvor en dagplejer skifter ble på et barn i sit køkken, på bordet lige ved siden af vasken. Det skabte en del harme og debat om de uhumske forhold og vi er alle enige om at det er dog for galt og at den dagplejemor simpelthen var uegnet til at passe børn.
Hvad nu hvis jeg fortæller at den pågældende dagplejemor har et helt værelse indrettet til puslerum, men TV-folkene spurgte om hun ikke lige kunne flytte puslepuden ud i køkkenet, for der var ikke plads til lys, lyd og kameramand i puslerummet.
Er hun så stadig en dårlig dagplejemor? Og var det pladsmangel eller en bestemt vinkel der skulle underbygges der bestemte hvor der blev filmet?

Jeg har været i mediemøllen et par gange, ikke med min virksomhed, men med en organisation jeg har haft tillidsposter i - og tro mig der er mange journalister der ringer op og stiller spørgsmål der skal understøtte den vinkel de har valgt. I den slags historier er det sjældent at de ringer for at få uddybet.

Jeg har en gang måtte spørge om hvilket svar de ønskede, for nu havde de stillet samme spørgsmål fem gange, men jeg svarede åbenbart noget "forkert" i forhold til den vinkel jeg skulle underbygge.

 Jeg kan ikke sige hvad der er op og ned i den slags sager, men det er helt sikkert at det er folkene bag Kontant og lignende udsendelser der har magten over hvilket indtryk udsendelsen efterlader.

/Brian

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Jeg kan godt se at mit forsøg på perspektivere lidt på de danske forbrugerprogrammer m.m. er slået fejl.
Nuvel, jeg gjorde et forsøg.
Jeg er i kontakt med René og afventer nogle svar fra ham, og ud fra dem, vil jeg træffe en beslutning.
Kan i alle have en god aften.

De bedste hilsner

Martin

 
Danske forbrugerprogrammer er da sukkersøde i forhold til hvad der forekommer i USA. Bare tag Weiner det gik hurtigt Smile
 
Jeg håber at René bruger dette til at få en oprydning sat i værk, og der er ingen grund til at betvivle hans ønsker om dette.
 
Men offentlighedens stillingtagen er ofte hurtig og til tider ubarmhjertig, og den kan virke kraftigt dømmende. Men man er også nød til at se tingene i det lys, at der finder ting sted som ikke er efter bogen.
 
1. Der sælges varer og trækkes penge på folks konti uden at varen er sendt.
2. Der er et meget tvivlsomt marketingsbureau med tvivlsomme referencer, hvoraf mindst 1 er falsum.
3. Der laves en kampagne i det firma Rene er ansat i, som er direkte vildledende og forsøges bortforklaret. Ingen skriver Tribune på en webside der ligner noget redaktionelt af sig selv.
4. Der annonceres med gratis produkter uden at oplyse at man ved modtagelsen samtidig indgår i en abonnementsordning.
 
Alle ovenstående forhold er i en eller anden form en overtrædelse af eksisterende lovgivning, og da det ikke har noget at gøre med perspektivisering af forbrugerprogrammer at gøre, så er det der kommer reaktioner.
 
Bemærk at ovenstående er noget parterne udtaler som værende korrekt overfor DR, uanset hvordan det er klippet sammen, så erkendes de overtrædelser.
 
Og når vi tager slankemidler, så har der de mindst sidste 20 år været ballade omkring dette, og der vil også være det de næste 20 år. Derfor får tingene en ekstra opmærksomhed når 80 årige trues med retslig inkasso for en ulovligt indgået abonnementsaftale. Det at hun bringes på banen kan ses som grænsetilfælde, men hvis ikke man bringer grænsetilfældene frem, så får den slags platugler frit spil.
 
Jeg håber da at René kommer på benene igen, hvis han lige nu ligger ned, men der er også den mulighed at linien fortsætter notorisk som vi har set med andre annoncesælgere. Men vælger han at rette op på tingene, så synes jeg som tidligere skrevet, at vi skal være de første til at støtte ham til at få styr på sit liv og sin økonomi ved at købe ydelser af ham. Håber ikke han gør os til skamme Smile 
 

Køb ren argan olie her

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Leinstein:

Flemming:

Er du sikker på det?

Hvis man slår domænerne trendfighter.dk og pinkmarketing.dk op står de med samme postadresse. Dog er navnet på Trendfighter Martin Leinstein og navnet på pinkmarketing er Rene´s.

Martin Leinstein er ham Rene har kørt Trendfighter I/S sammen med ifølge CVR.

Jeg synes ikke umiddelbart det ser ud til at trendfighter har skiftet ejer. Selskabet bag ejes stadig af Rene og domænet ejes af medejeren af selskabet bag, nemlig Martin Leinstein. Måske siden er solgt men de bare ikke har opdateret domænet endnu.

Trendfighter var jeg medejer af frem til december 2009, hvor Rene overtog hele forretningen.
Hvorfor Trendfighter ikke er ejet af kun Rene, er fordi der har været lidt små udfordinger med forskellig ting. Men Rene har lovet og få styr på dette.
Når det så er sagt, vil jeg gerne sige at Rene er en god dreng, med masse gode ideer, og kreativ person med super gode blogindlæg her på Amino. Hvad han har lavet det sidste 1,5 år ved jeg ikke - men husker ham som en dygtig fyr.
Ud fra det jeg selv har læst, og set på tv vil jeg ikke tolke noget, men håbe Rene en dag vil prøve og forklare hvad der er sket med ham og hans virksomheder - alle kan begå fejl, og det gør dem ikke til dårlig mennesker.

Hej Martin

Fedt du poster herinde. Der står på trendfighter at de har skiftet ejer, men det ser ikke ud til at passe når man kigger på dk hostmaster eller cvr. Hvorom alting er skulle du måske passe lidt på med at stå som ejer på et domæne du ikke har noget med at gøre. Alle der går ind på dk hostmaster tror jo du er manden bag firmaet, hvilket du jo tydeligvis ikke er. Bare et godt råd her fra.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:

Jeg kender kun Rene fra en enkelt handel, hvor jeg købte et restparti smykker af ham - og det gik uden problemer.

Det hjælper selvfølgelig ikke andre Hvis de er blevet snydt, men blot for at fortælle at handler med ham altså også kan gå godt.

Jeg kan lige som Jesper kun rapportere om gode erfaringer med René. Over for os har han altid betalt sine regninger og den anden vej har han været fantastisk til at give råd og vejledning om Magento og adWords. Vi har lige som de fleste andre her på Amino lært René at kende via hans mange femstjernede blogindlæg og over for os gav han endda ekstra råd og vejledning, kvit og frit uden forpligtelser. Senere leverede vi en række smykker til René som han betalte for hver gang - Vi er ikke bekendt med én eneste af hans kunder som ikke har fået de smykker vi var underleverandør på. (Det samarbejde endte dog også for godt et år siden)

Hvis det viser sig at han har nosset i den (bevist eller ubevist) - Ja så skal han selvfølgelig stå til ansvar. Men føj hvor ville jeg have det dårligt med mig selv, hvis jeg havde lynchet en person på baggrund af en DR udsendelse og ens egne detektivevner. Jeg synes virkelig det er forkasteligt. Lad detektivarbejdet være til politiet, det er trods alt det du betaler dem for. Så hop ind på sofaen og se noget mere Dexter, bare husk det er fiktion.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Jeg har en gang måtte spørge om hvilket svar de ønskede, for nu havde de stillet samme spørgsmål fem gange, men jeg svarede åbenbart noget "forkert" i forhold til den vinkel jeg skulle underbygge.

 Jeg kan ikke sige hvad der er op og ned i den slags sager, men det er helt sikkert at det er folkene bag Kontant og lignende udsendelser der har magten over hvilket indtryk udsendelsen efterlader.

Er du ikke venlig at finde eksempler i forhold til Kontant? Alt det andet er, uanfægtet indhold, bare noget følelsesmæssigt som ikke har relevans til Kontant.

Dermed ikke sagt jeg er uenig for mange af de andre tings vedkommende, men Pressenævnet er ganske seriøse i deres stillingtagen til journalistikken, og vi har et glimrende retssystem der tager hånd om den slags hvis folk mener de er blevet krænket.

 

Køb ren argan olie her

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Hej Martin

Fedt du poster herinde. Der står på trendfighter at de har skiftet ejer, men det ser ikke ud til at passe når man kigger på dk hostmaster eller cvr. Hvorom alting er skulle du måske passe lidt på med at stå som ejer på et domæne du ikke har noget med at gøre. Alle der går ind på dk hostmaster tror jo du er manden bag firmaet, hvilket du jo tydeligvis ikke er. Bare et godt råd her fra.

Tak.
Er opmærksom på problemet. 
Men nu ved du jeg ikke er manden bag firmaet ;)

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Side 9 ud af 11 (108 indlæg)