Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så tak da, brev fra advokat varemærkeloven.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har lige modtaget et brev fra en advokat på vegne af et sko firma på 5 sider.  Der står at de mener at jeg sælger og markedsfører sko påført x sko designers varemærker, som ikke er godkendt til kommercielt salg, og at x sko designer råder over immaterielle rettigheder. Og at min markedsføring krænker x sko designers immaterielle enerettigheder.

Vi snakker om denne vare, som er købt hjem fra en af mine leverandører i england, med deres eget mærke:

http://www.missmartins.dk/celeb-stiletter-sort.html

Hele problemet er at skoen har en rød lakeret sål, som er synlig også ved brug, som der står, og det mener x-sko designer at de har enerettighederne til.  Jeg mener jo bare at skoen har en rød bund.

Der står en masse om hvad den røde sål betyder for dem, og det de har opbygget osv osv.

De skriver at jeg markedsfører og sælger sko, som gør brug af deres røde varemærke, som er identisk og/eller forveksling med deres varemærke.

Der står at jeg ikke har fået tilladelse til at anvende deres varemærker til kommercielt brug. Og at jeg overtræder varemærkeloven paragraf 4 stk. 1  

Derudover mener de også at der er i strid med markedsføringloven (markedsføringsskik), da det er forbudt og bruge forretningskendetegn, som tilkommer andre.

Jeg skal så svare på en masse spørgsmål, og de gør krav på et par forskellige ting.

Hvad gør man lige i det videre forløb? Jeg tænker, jeg har da set mange mange mange sko med rød bund i sko butikkerne og nettet, så hvorfor er denne stilet lige pludselig et problem? Jeg har købt 8 par hjem af disse fra min leverandør jeg handler meget ved, og det er deres eget mærke.

Jeg er jo på ingen måde interesseret i at skulle til og betale en advokat for sådan en sag hvor en sko har en rød bund ligesom 1000 andre sko.

Nogle forslag?

Mvh Stine 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for hjælp fra en god advokat eller jurist? Så få 3 tilbud på netop det lige her!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine,

du skal henvise advokaten til din leverandør.
Så længe du har købt dem i EU er du i princippet "i god tro"

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak for svar.. Ja de er som sagt købt i england, og selve skoen er der jo intet kopi over, hele problemet er bare de har en rød bund..

Og vil næsten påstå at du kan gå ind i alle sko butikker og finde en sko med en rød bund, så er da egentlig lidt chokeret over at de sender sådan et brev, og bruger tid på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Vestergaard:

Super tak for svar.. Ja de er som sagt købt i england, og selve skoen er der jo intet kopi over, hele problemet er bare de har en rød bund..

Og vil næsten påstå at du kan gå ind i alle sko butikker og finde en sko med en rød bund, så er da egentlig lidt chokeret over at de sender sådan et brev, og bruger tid på det.

Hvis du oven i købet mener de er lidt langt ude med at sammenligne skoene kan du jo også skrive dette til dem mens du samtidigt gør opmærksom på, at de er købt i et andet EU-land.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Det er ikke helt sandt.

Man kan godt have et beskydtet varemærke i DK, og ikke i england. Og derved er det importøren der står med ansvaret.

/Kenneth

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Varemærket er international....   så det burde da være beskyttet i alle lande så, og ingen måtte lave sko med rød bund?

Har lidt svært ved og forstå det egentlig, der var jo en helt anden sag hvis det var en kopi, men det er jo bare en sko med rød bund :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker da som et rimelig sørgeligt tilfælde. En sko med rød sål, altså kom nu. 

Hvorfor varemærke-stempler vi ikke bare sko med farven rød på? Eller bare sko med farve på? Eller sko? Hvor går grænsen lige for hvad man kan rive til sig? 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor du er blevet gjort bekendt med det, hjælper det ikke at henvise til leverandøren alene. Der er forskel på lovgivningen i EU, - og hvad der er tilladt i England er ikke nødvendigvis lovligt i Danmark. 

Da det drejer sig om 1200 kr. ville jeg blot trække skoene ud af hjemmesiden. 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hej Brian

Det er ikke helt sandt.

Man kan godt have et beskydtet varemærke i DK, og ikke i england. Og derved er det importøren der står med ansvaret.

/Kenneth

Enig. Men har jo ikke noget med den aktuelle sag at gøre i og med varerne er importeret fra andet EU-land.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)