Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så tak da, brev fra advokat varemærkeloven.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Vestergaard:

Varemærket er international....   så det burde da være beskyttet i alle lande så, og ingen måtte lave sko med rød bund?

Har lidt svært ved og forstå det egentlig, der var jo en helt anden sag hvis det var en kopi, men det er jo bare en sko med rød bund :)

Hej Stine,

jeg kan forstå på de andre indlæg at der er lidt uenighed mht. din sag. Jeg ville nu stadig skrive til advokat og gøre opmærksom på, at du ikke mener det er kopi, og så henvise til producent/importøren i England.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er blevet stillet en masse spørgsmål til de sko, hvor et af dem er

hvor mange forskellige sko findes der i alt, der indeholder efterligner af x designers varemærke som gengivet ovenfor, og om der er bestilt yderligere produkter bærende x designers varemærker samt rettigheder forvekslelige hermed.

Vi snakker om en sko på siden, der er 2 rest par og de er sat ned til 249 kr.

Mon de vil henvende sig til alle som sælger en sko med rød sål. Tænker start da med sko kæderne eller lign. det ville de nok få lidt mere ud af.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Stine

Som jeg ser det er du nød til at gå til en advokat med forstand på varemærkeloven, med din sag. Medmindre du har tænkt dig at føje dem ukritisk.

Det koster lidt ærgelige penge, men det er nødvendigt at du for kompetent og professionel hjælp. Da sådan en sag ellers kan du udvikle sig til noget der truer din virksomheds eksistens!!!

Amino er god til mange ting, og det etiske moralske dilemma i sagen, kan vi få mange indlæg til at gå med, men det ændre desværre ikke på at den jurdiske virkelighed, sagtens kan vise sig at være en anden end den vi når frem til, og så klapper fælden.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror også bare lige jeg skriver en mail til dem, og så tage den derfra.... Synes ikke det burde være et problem...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Vestergaard:
hvor en sko har en rød bund ligesom 1000 andre sko.

Jeg tvivler på at du finder mange skofabrikater end Lloyd der bruger rød sål. Kan du bevise at rød sål er meget udbredt blandt andtre skofabrikanter har de næppe en god sag.

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Stine

Som jeg ser det er du nød til at gå til en advokat med forstand på varemærkeloven, med din sag. Medmindre du har tænkt dig at føje dem ukritisk.

Det koster lidt ærgelige penge, men det er nødvendigt at du for kompetent og professionel hjælp. Da sådan en sag ellers kan du udvikle sig til noget der truer din virksomheds eksistens!!!

Amino er god til mange ting, og det etiske moralske dilemma i sagen, kan vi få mange indlæg til at gå med, men det ændre desværre ikke på at den jurdiske virkelighed, sagtens kan vise sig at være en anden end den vi når frem til, og så klapper fælden.

Meget enig i din betragtning. Men mener stadig hun kan prøve at skrive til advokat og henvise til den engelske producent/importør inden hun skal til at bruge penge på advokat. Måske så sagen derved bliver løst af anden vej eller måske helt strander. Det er ofte set...

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine.

Jeg mener at lignende 'rød sål på stiletter'-sager har været oppe at vende før - også i pressen. Prøv evt. at se denne artikel: LOUBOUTIN LÆGGER SAG AN - IGEN ..

Du kan formentligt finde flere lignende artikler og måske med afsluttede sager under samme brand...

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sagen løses ved at jeg fjerner de to par sko, så gør jeg da bare det.... Men synes det vil være super trælse penge og bruge på en advokat over sådan en sag, som jeg ikke rigtig ser er en sag, da der er røde bunde på sko overalt :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så først senere at det bare drejede sig om to par, så ville jeg også bare fjerne dem!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Vestergaard:
Hele problemet er at skoen har en rød lakeret sål, som er synlig også ved brug, som der står, og det mener x-sko designer at de har enerettighederne til.  Jeg mener jo bare at skoen har en rød bund.

Hej Stine,

Beklager at måtte sige det, men det er ikke så vigtigt hvad du mener det er :-)

Det er mange år siden jeg var i sko-branchen, men jeg kan da se på billedet at det ikke er bunden der er rød, men derimod den ene side af hælen. Jeg ved ikke om det er "x-sko" der har rettighederne til det, men jeg vil ikke afvise at nogen kan have rettighederne til det design. F.eks. så har Adidas rettighederne/forretningskendetegn til at sætte tre striber på siden af skoen :-)

Stine Vestergaard:
Jeg tænker, jeg har da set mange mange mange sko med rød bund i sko butikkerne og nettet, så hvorfor er denne stilet lige pludselig et problem?

Igen uden at være inde i mærkerne i det marked, men det kan jo tænkes at de har registreret nøjagtigt det med at lave en rød lakeret side på stiletter - jeg ved det ikke, men det gør du forhåbentligt.

Hvis ikke du er 100% sikker på at du har ret, rent juridisk, så kommer du ikke uden om at hyre en advokat til at svare for dig. Hvis du ikke reagere så vil sagen sandsynligvis eskalere, hvis din modpart mener at have ret - og så skal du alligevel have fat i en advokat.

Stine Vestergaard:
Jeg er jo på ingen måde interesseret i at skulle til og betale en advokat for sådan en sag hvor en sko har en rød bund ligesom 1000 andre sko

Som sagt, du skal være 100% sikker på at det bare drejer sig om "en rød bund", så kan du svare dem pænt at de ikke har rettighederne til det, og så sende dokumentation for de 1000 andre stiletter der har rødlakerede sider på hælen ;-)

Alternativt trække skoene fra hjemmesiden og få dem solgt på anden måde, eller afskrive dem.

Håber det hjælper
/Brian 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)