Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt pga. Tekstkopi?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicolai Lønne:
Hvis en webshopejer - i kontrast til blot at bruge nogle gængse standardbetingelser - har fået en advokat til at udarbejde handels- og forretningsbetingelser, så koster det let 50.000,-

Advokater tager udgangspunkt i det man kalder en paradigmesamling, hvor de så tilføjer de rettelser der er relevant for dig. Medmindre vi snakker Mærsk, som nok har bearbejdet deres betingelser løbende over de sidste 50år, så kommer prisen næppe over et par tusinde kroner.

Hvis 50.000,- er den slags priser du får fra din advokat, vil jeg godt anbefale dig en ny :) 

Det ændrer dog ikke på at de ikke må kopieres, men det er nærmere advokaten og ikke webshopejeren, dere har rettighederne til dem. Han kan have solgt de betingelser (med små ændringer) 50-150 gange.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke ondt af dig man kan altid bruge loreum ipsum tekst, og det er derfor at mange de kan tilbyde billigt webdesign og shops osv, for der bliver ikke brugt ting på at tjekke at tingene er i orden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu nævner du intet om hvorvidt du har blokeret for søgemaskinerne på din "test" shop. Men hvis ikke, så er det nok også værd at overveje at din kopi af den andens handelsbetingelser, jo også kan give problemer i forhold til SEO, duplicate content. Måske usandsynligt, men alligevel værd at tage med.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne sige tusind tak til alle der postede topics. Har nu haft ringet til manden bag firmaet, og han var meget posivtiv og sagde det var helt iorden, han ville droppe sagen med det samme, hvis jeg bare fjernede teksten :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man sjal træde varsomt på internettet.

Jeg har en lift spøjs historie:

I tidernes morgen blev jeg kontaktet af et fagblad, der gerne ville skrive en artikel om indeklima i skolerne.

Det endte så med at jeg skrev en 3 siders artikel og gav dem billeder de måtte bruge. Journalisten var ikke inde i emnet.
Han ændrede overskriften og trykte artiklen.

Efter en månedstid lagde vi en kopi af artiklen op på vort website med henvisning til bladet og vupti vi blev sagsøgt. journalistforbundets advokat kontaktede os pba journalisten og henviste til at HAN havde ophavsretten...hvilket han jo i teorien også havde.

..og endte med at betale små 30.000.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Ja man sjal træde varsomt på internettet.

Jeg har en lift spøjs historie:

I tidernes morgen blev jeg kontaktet af et fagblad, der gerne ville skrive en artikel om indeklima i skolerne.

Det endte så med at jeg skrev en 3 siders artikel og gav dem billeder de måtte bruge. Journalisten var ikke inde i emnet.
Han ændrede overskriften og trykte artiklen.

Efter en månedstid lagde vi en kopi af artiklen op på vort website med henvisning til bladet og vupti vi blev sagsøgt. journalistforbundets advokat kontaktede os pba journalisten og henviste til at HAN havde ophavsretten...hvilket han jo i teorien også havde.

..og endte med at betale små 30.000.

Lyder godt nok trælst. Er bare glad for at jeg ikke endte i jeres situation, med advokater og lort på mig så man til sidst ikke har andre muligheder end at betale.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Efter en månedstid lagde vi en kopi af artiklen op på vort website med henvisning til bladet og vupti vi blev sagsøgt. journalistforbundets advokat kontaktede os pba journalisten og henviste til at HAN havde ophavsretten...hvilket han jo i teorien også havde.

Hvis DU har skrevet artiklen og journalisten blot har publiseret den så er det DIG der har ophavsret til den. Det burde da være sådan. Med mindre at I har aftalt andet.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja naturligvis - det var netop derfor journalisten ændrede i overskriften inden den røg i trykken.

I dag ville jeg bare have lagt min egen version online og ikke henvist til fagbladet...sådan bliver man klogere med tiden.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)