Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man gerne tage et år ''fri'' efter 9. klasse?

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Forsøg dog! - spring ud i det, jeg lover dig at hvis det lykkedes og det bliver en succes vil du aldrig fortryde at du ikke tog gymnasiet.

Og hvad er det værste der kan ske? - altså du starter jo bare et år efter hvis det var alligevel ikke var noget for dig - eller du ikke er klar til det endnu, derudover kan du jo tage på nogen kurser i løbet af det år der beskæftiger sig med hvad du interesserer dig for :)

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være noget problem at tage et års pause, det er der rigtig rigtig mange der gør, de tager 10 klasse, så derfor vil det ikke være noget problem aldersmæssigt da i vil være lige gamle.

Et argument for at vente kunne være det med at du ikke er myndig og derfor skal have godkendelse af statforvaltningen for at drive virksomhed - og desuden skal dine forældre være villige til at skrive under på at de hæfter for alt gæld i din virksomhed, da du ikke må stifte gæld før du er myndig.

Ta' en snak med dine forældre om de er villige til at skrive under på det - men pas på at de ikke påvirker dig for meget - da jeg har en overbevising om at forældre ALTID vil råde deres børn til at tage gymnasiet og synes det er spild at holde et "års fri" som de sikkert kalder det ;)

Konklusion: følg dit hjerte! 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lasse

Jeg går ud fra dine forældre ønsker du tager en uddannelse?

Havde du tænkt dig at blive boende hjemme?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så længe du ikke er fyldt 18 skal du være under uddannelse, medmindre du har en helt speciel aftale "f.eks. hvis du ikke kan overskue en normal dag uden skole".

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Freddy:
Så længe du ikke er fyldt 18 skal du være under uddannelse, medmindre du har en helt speciel aftale "f.eks. hvis du ikke kan overskue en normal dag uden skole".

Nej.

Det bliver du i hvert fald nødt til at uddybe, hvad du mener med. I mit tidligere arbejde havde jeg og mine kollegaer i andre afdelinger fx folk ansat, der efter 9. eller 10. klasse havde lyst til et år eller tos pause inden videre uddannelse. Ingen af dem var fyldt 18 og ingen af dem havde nogen "speciel aftale.

Mvh.

Jakob

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tog fri efter 9. klasse. Det var i 1978 eller 1979, og siden kom jeg ikke i skole igen. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Freddy:
Så længe du ikke er fyldt 18 skal du være under uddannelse, medmindre du har en helt speciel aftale "f.eks. hvis du ikke kan overskue en normal dag uden skole".

Nej - den har du fået helt galt i halsen.

Paragraf 1 i Lov om Grundskole:

§ 1

Det påhviler kommunerne at holde skole for alle børnog unge i alderen 6 til 16 år efter nærmere bestemmelseri denne lov. Denne skole benævnes grundskolen. Alle børni ovennævnte alder har pligt til at gå i skole, mender kan dog gøres undtagelser herfra, jf. §§5, 7 og 8.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle svarene. 

Umiddelbart hælder jeg helt klart mest til at tage et år uden skolen. Og som Emil også skriver, så er et år jo ikke særlig lang tid igen. Hvis jeg skulle på HHX, ville jeg jo alligevel i mellemtiden, i form af at jeg begyndte at drive virksomhed, læse en masse som omhandlede handelsfagene. 

Jesper:
Jeg går ud fra dine forældre ønsker du tager en uddannelse?

Ja, i den grad.

Jesper:
Havde du tænkt dig at blive boende hjemme?
 

Hehe. Ja, selvfølgelig. Er kun 15-16 år til den tid. 

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener, at der i foråret 2011 blev vedtaget en ungepakke, der forpligter staten til at sørge for, at unge  under 18 er i uddannelse eller arbejder på at få en uddannelse. Se evt. linket herunder, kapitel 1 A

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=132544

Kunne du mon overveje at blive ved med at gå i skole og drive en virksomhed ved siden af. Så ville du kunne bevise, at du vil være i stand til at klare det store arbejdspres, når din forretning virkelig kommer op at køre.
- Jeg ved godt, det er nemt nok at sige,og næsten ikke til at overskue når man er totalt træt af at gå i skole, men hvis du kom ind på den rigtige uddannelse (er det HTX, f.eks.??) kunne undervisningen og din forretning måske have synergi på hinanden, så du kunne "udnytte" den viden, du får i din uddannelse til at starte firmaet op, samtidig med at du kunne løse de opgaver, du får i undervisningen ved at udføre en reel opgave i dit firma?

Bedste hilsener
Birte

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, undskyld, du skriver det selv, HHX ville være den relevante linje.

Birte

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker, så har man i Danmark 9 års skoleret og skolepligt. Altså kommunen SKAL tage dig i skole, og du SKAL gå i skole i 9 år. Nu er jeg måske ikke helt up-to-date med diverse love. Men er det sådan det forholder sig, så kunne du jo evt. tage et par HF enkeltfag (der ofte kan tages om aftenen) samtidig med at du laver det du nu vil lave det næste års tid.

Så har du det mindre den dag du måske vil tage en hel ungdomsuddannelse.

Mvh

Kim-Andreas Æbelø

www.makisport.dk

www.makisport.dk - stort udvalg i udstyr til løb og åbenvandssvømning

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)