Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sociale medier - projekt

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Thiel Petersen:

Undskyld jeg måske spammer lidt denne tråd men vi har også et andet spørgsmål vi skal lave vores fremlæggelse

Vi skal forklare hvad blogging bruges til såvel privat som buisness minded.

jeg ved godt meget af det buisness emne mht. seo optimering af ens oprindelige webshop, skabe kunder, et affiliate wordpress osv. (er dog ikke klog på det men kender basics)

også at private gør det fordi de synes det er sjovt osv.

Men er der nogle der har noget vigtigt at tilføje? evt. med jeres egne ord eller nogle gode links

udover dette vil vi også gerne vise nogle populærer blogs frem, både virksomheds blogs og private. Så har i et link til nogle gode og kendte privat blogs og buisness blogs? :)

tak for hjælpen :)

(til det foregående indlæg)

Tag først og fremmest imod de hjælpende hænder der rækker ud til jer her. Få en hjemmeside med en WP-installation (det er det folk tilbyder jer ; gratis) - Herefter stiller i spørgsmål til de ting i ikke selv kan finde ud af (og så hjælper folk jer derfra!)

Til ovenstående indlæg:

Blogs i aminosammenhænge er ofte at formidle gode budskaber, viden og SEO-optimering.

Blogs i politiske sammenhænge (jarlcordua.dk eller www.jp.dk og de politikere der blogger der) er meningsdanneri og nyhedsstof i andre sammenhænge. (føljetoner af en art)

Private personer bruger blogs som en art offentlig dagbog - man fortæller løst og fast om privatlivet og den sjove video man lige faldt over på youtube den anden dag.

Private personer kan også bruge deres blogs i selviscenesættende sammenhænge (samme årsag som nogen mennesker spækker deres facebook med alt muligt gøgl man aldrig har hørt dem snakke om) - det handler om at stå godt frem. Det kan være en personlig portefølje, man plæderer for de rigtige holdninger, man snakker om økologi, god etik og moral og global opvarmning men IRL følger man nada af de ting man skriver om.

Jarlcordua.dk er en af danmarks mest læste blogs vil jeg tro - og han er en privatperson der blogger om politik.

og på http://jp.dk/blogs/ er der en del blogs lige fra politik til erhverv - en del af disse er også særdeles velbesøgte. Ligeledes ved jeg der på tv2.dk også findes blogs (dem har jeg dog intet kendskab til.)

 

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)