Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs og hvorledes kan jeg komme videre, uden yderligere store omkostninger?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej På Amino.dk 

Jeg fik desværre erklæret min virksomhed konkurs efter kun 16 mdr. af ...bank, da jeg havde brugt 750.000 kr. af den million da havde bevilliget. som skulle deles op på flg. måde 500.000 kr skulle bindes i lager af autodele og værktøj og resterende var så kasse kreditten.

De betingede sig Vækstkaution på beløbet, samt virksomhedspant på 500.000 kr og pant i mit hus for 700.000 kr oveni.

Jeg startede med at ansætte en sælger, som desværre ikke blev en succes, og inden jeg fik ham opsagt incl. prøvetiden var der gået 6 mdr.(skulle have lidt tid til at vise resultater) hvilket medførte omkostningen i størrelsen 200.000 kr, yderligere blev de 500.000 investeret i lager som aftalt og så kommer alle opstarts omkostninger, edb 40.000, 2 biler 50.000 kr, reklame og facadeskilte+bilstreaming 45.000 kr, Gebyr og omkostninger til Vækstkaution og Bank incl. pantebrevet 75.000 kr for 2 års afgift + renter 70.000 , husleje 75000, varme /olie og el 70000 for 1200 m2.

Rigtig mange udgifter det første år, som jeg prøvede at forklare banken jo ikke kom igen år 2.

men de troede ikke på projektet selvom vi solgte for 1,85 mill det første år og kurven var stigende hele perioden udover sommerferien.

Nu står jeg så tilbage og skal indfri pantebrevet/kautionsforpligtelsen på 700.000, banken skal have virksomhedspantet på 500.000 og får derudover udbetalt forskud fra Vækstfonden på 270.000 kr.ca. og jeg får så en gæld på det lager jeg overtog ved tidligere ejer på 1 million (afdraget fra 1,25 million og ned til 1 million) udover dette, fordi de solgte alle varene fra mit vurderede lager på 2,5 mill til sølle 340.000 kr til konkurrent i branchen fordi sagen skulle hastes igennem da Kreditor advokat havde mange sager og hurtig skulle havde afsluttet nogle af dem.

Hvad kan jeg nu gøre ved gælden, for banken og tidligere ejer hæfter jeg for personligt, og det kunne ikke forklares overfor banken at jeg havde mulighed for at komme af med den ene del af gælden på den 1 mill. hvis vi kunne få lidt tid til at forhandle med en konkurrent som havde givet tilsagn hvis husleje kontrakten kunne forhandles på plads.

Det var banken ligeglad med, for de skulle ikke forhandle på andres vegne, blot sikre sig mest muligt at deres tilgodehavende, som de sagde, og derfor faldt det til gulvet og konkursen blev indgivet.

Så nu har jeg en gæld på 1,7 mill (500.000 virksomhedspant og dividende til kreditorer bliver ca. 30%)og skal trækkes fra så rest bliver ca. 1,2 million + (de penge jeg har lånt til indskud og lån til firmaet efterflg. så ender vi igen på 1,7 mill) og jeg har nu intet job.

Kan jeg få gældssanering uden at miste vores hus? og hvad kan gældsaneres væk?

Venligst hjælp mig hvem der kan.

Hvorledes kommer jeg og familien videre.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurator har pligt til at hjælpe dig med gældssanering, der skal helst nås at søge gældssanering i forbindelse med konkursen da den så kan laves på lempliger vilkår..

Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret David.

Da dette er et emne som desværre vedrører rigtig mange i denne krisetid, havde jeg håbet der kom flere svar på mit indlæg, men det har måske alligevel ikke folks interesse at komme videre i livet, jeg vil ihvertefald videre med mit liv.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ER det jo gaaet galt. Og dine erfaringer kan ikke sælges. 

Foerst og fraemmest mangler der mange konkrete oplysninger. Arbejdede du via et selskab
Er der et skattemæssigt underskud som kan udnyttes? Hvilke stumper er der tilbage?

Men der er meget som du kan gøre. Først og skal du prøve at forstå, hvad der gik galt og hvorfor. 

Dernæst skal du se at samle stumperne sammen,  komme videre og sikre, at det ikke
KAN gå galt igen. 

Dernæst skal din fremtidige virksomhed (er) være et selskab med begrænset ansvar,
hvor du kan trække penge ud uden beskatning. DVS ApS og A/S er udelukket.

Du kan læse lidt om de typiske problemer og faldgruber i http://www.amino.dk/forums/t/123242.aspx?#826129 om A/S, ApS, SmbA, SPE, GMBH UG og Vækstdræberne i Danmark.
Dette skrives med stort til sidst. 

Man må ALDRIG kautionere for gæld for ApS eller A/S, da indfrielse af af sådan gæld
ikke i sig selv er fradragsberettiget. ALDRIG. ALDRIG. Under INGEN omstændigheder.

Derimod SKAL du personligt eje de aktiver, som du belåner, da du saa kan afskrive
skattemæssigt eller fratrække tab.

Den billigst mulige måde at komme ud af din nuværende problemstilling er en ikke
offentlig analyse af historien med samtidig formulering af dine nye planer.
Vi skal have 7 KR/minut for at deltage. Men vi giver noget kredit til lovende
nye klienter hvis der er perspektiver og/eller drivkraft hos disse.

iEn advokat skal have 2500 KR/time eller noget der ligner dette.
En revisor skal have mindst 700 til 1500 KR/time. 

Jeg misunder dem ikke disse time honorarer men mange iværksættere har
ganske enkelt ikke råd hertil.

Man KAN undgaa mange faldgruber og problemer, hvis man hyrer spejdere,
lejesoldater eller hvad man vil kalde folk som undertegnede.  
Efterstående med flere er relevante artikler.
Jeg besvarer gerne enkeltstående konkrete spørgsmål gratis via Amino.

Du kan også indkalde til seminarer for mulige investorer, familie, venner,
kolleger and andre i samme båd for at billiggører historiske analyser,
planlægning af nye aktiviteter og fælles billige administrationsselskaber,
hvorved du og andre kan undgå at havne i samme situation
som du. Til at begynde læs og forstå denne artikel. Måske også smba.dk

 A/S, ApS, SmbA, SPE, GMBH UG og Vækstdræberne i Danmark 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler..Sikke en gang forkromet hø...du lukker ud.

Tror ikke, at det hjælper manden.

Hvordan kan man afskrive på aktiver, som man ejer personligt?

Hvad har din artikel, som jeg ikke forstår en bid af, med trådstarters problem at gøre?

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
Ejler..Sikke en gang forkromet hø...du lukker ud.

Tror ikke, at det hjælper manden.

Kan du ikke komme med andet end negative bemærkninger HVER gang jeg skriver noget på 
dit forretningsområde?

Og du får igen hejst flaget. 

Hvis DINE mere end 10.000 indlæg på Amino havde været til gavn for nogle
KUNNE du have været styrtende rig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh...hvad har mine "mange" indlæg med trådstarters problem at gøre?

Til din info har jeg været meget tæt inde på problemet i tæt dialog med trådstarter.

Så jeg kan ikke se, hvad dine 7 kr. pr. minut skulle gavne?

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Øh...hvad har mine "mange" indlæg med trådstarters problem at gøre?

Kvaliteten af dine indlæg taler normalt for sig selv ligesom nu og her.

Peter - Revisor:
Til din info har jeg været meget tæt inde på problemet i tæt dialog med trådstarter.

Hvor? Du har da ikke svaret i denne debat. 

Men du har da sikkert kastet dig over dette potentielle kundeemne.

Peter - Revisor:
Så jeg kan ikke se, hvad dine 7 kr. pr. minut skulle gavne?

Det er da min betaling for en modsvarende ydelse.

Din bemærkning er jo HELT irrelevant som så mange andre gange.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler..gider ikke diskutere på dit plan.

Nej..han har henvendt sig til mig, og min rådgivning har været uden beregning.

 

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Ejler..gider ikke diskutere på dit plan.

DU startede med at trække det ned på den måde som du altid gør når JEG skriver et indlæg.

Peter - Revisor:
Nej..han har henvendt sig til mig, og min rådgivning har været uden beregning.

Det kunne du da have skrevet i denne tråd, så ville jeg da ALDRIG have lavet mit indlæg
på den måde, som jeg gjorde. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)