Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark er et godt land at være iværksætter i. :-)

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikael christiansen:
skrev også til bruger , men går meget op det , da man både har som de ikke forstår , men ikke skriver hvorfor og hvorfor er uenig , men fandt dog ud ad en hel 3 grund

Hold nu K*** med de F****** stjerner! du er "Plus!" medlem, skriv dog en PM i stedet for. Jeg er så skide træt af evig og altid skal se den diskussion om de stjerne fordi en eller anden har fået en enkelt ligegyldig stjerne.

Ja, jeg er en hykler - nu brokker jeg mig selv om de stjerner i forummet. Jeg undskylder det med at Mikael selv bad om at få en grund - og hermed er grunden givet til hvorfor jeg har givet 1 stjerne for de indlæg hvor han brokker sig over at have fået 1 stjerne. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Mikael christiansen:
skrev også til bruger , men går meget op det , da man både har som de ikke forstår , men ikke skriver hvorfor og hvorfor er uenig , men fandt dog ud ad en hel 3 grund

Hold nu K*** med de F****** stjerner! du er "Plus!" medlem, skriv dog en PM i stedet for. Jeg er så skide træt af evig og altid skal se den diskussion om de stjerne fordi en eller anden har fået en enkelt ligegyldig stjerne.

Ja, jeg er en hykler - nu brokker jeg mig selv om de stjerner i forummet. Jeg undskylder det med at Mikael selv bad om at få en grund - og hermed er grunden givet til hvorfor jeg har givet 1 stjerne for de indlæg hvor han brokker sig over at have fået 1 stjerne. 

man lære en del vis man får af vide hvorfor minus stjerne , jeg skrev til den ene har forstået det nok var en anden grund den der har givet nu , var også der ikke gav respons , jeg undskylder dog det ene indlæg da jeg opdager hvorfor , men som iværksættere er man yderste motiveret til at lære noget derfor svare jeg også dig , da jeg er motiveret til at lære noget nyt -

jeg brokker mig ikke , jeg er bare motiveret til at lære noget , så bare roligt minus det motivere altid mig til finde ud ad hvorfor og jeg er stadigvæk ikke sikker på de første 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

gweb:

Mikael christiansen:
skrev også til bruger , men går meget op det , da man både har som de ikke forstår , men ikke skriver hvorfor og hvorfor er uenig , men fandt dog ud ad en hel 3 grund

Hold nu K*** med de F****** stjerner! du er "Plus!" medlem, skriv dog en PM i stedet for. Jeg er så skide træt af evig og altid skal se den diskussion om de stjerne fordi en eller anden har fået en enkelt ligegyldig stjerne.

Ja, jeg er en hykler - nu brokker jeg mig selv om de stjerner i forummet. Jeg undskylder det med at Mikael selv bad om at få en grund - og hermed er grunden givet til hvorfor jeg har givet 1 stjerne for de indlæg hvor han brokker sig over at have fået 1 stjerne. 

man lære en del vis man får af vide hvorfor minus stjerne , jeg skrev til den ene har forstået det nok var en anden grund den der har givet nu , var også der ikke gav respons , jeg undskylder dog det ene indlæg da jeg opdager hvorfor , men som iværksættere er man yderste motiveret til at lære noget derfor svare jeg også dig , da jeg er motiveret til at lære noget nyt -

jeg brokker mig ikke , jeg er bare motiveret til at lære noget , så bare roligt minus det motivere altid mig til finde ud ad hvorfor og jeg er stadigvæk ikke sikker på de første 



Mikael, næste gang du ødelægger en tråd med dit stjernebrok, så får du en pause.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at du bliver ved.
Du er en rar fyr, men nu må det stopper.
Hvis du har et problem med det, så skriv direkte til mig og lad os kommer tilbage på sporet.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne præcisere hvad jeg mener.

Jeg tror faktisk at Danmark er det bedste land i verden at starte en ny virksomhed.
Reglerne er enkle, det er billigt/Gratis at starte et selskab, der er ingen folk man skal bestikke og man bliver ikke sagsøgt i hoved og røv af grådige advokater. Jeg kan garantere alle for, at det er meget sværere i f.eks. USA at kommer igang og konkurrencen er langt, langt hårdere.
Så for jer der overvejer at starte, så er det INGEN undskyldning at i bor i Danmark.

Når man så vil vækste bliver det mere nuanceret. Adgangen til kapital er hård og for nogen umuligt. Ansatte er vildt dyre og de skal have forbandet meget ferie og fri til dit og dat og så er skatten høj.
Så når man er blevet lidt større og gerne vil række ud efter skyerne, så er der helt sikkert andre lande der er bedre.

Men jeg vil tro at de fleste ikke har ambitionerne om at drive det så vidt og så er Danmark fantastisk!

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark er et ideelt sted at starte op, - det er nemlig relativt nemt at afkode de forskellige målgrupper fordi vi er så forholdvist ligestillede over hele Danmark.

Når det kommer dertil at man skal have medarbejdere, så gør som Thyra Frank (plejehjemmet Lotte) og ansæt en (deltids)medarbejder til at tage sig af bureaukratiet. Både med Skat, men så sandelig også med fagforeninger osv.

Der er faktisk en masse muligheder for at afprøve nye veje, - enten ved at ansætte medarbejdere i virksomhedspraktik via jobcentrene, eller gennem socialrådgiverne. Læg nogle af dine fordomme på hylderne, og se muligheder i stedet. At være kreativ handler ikke bare om hvordan man skyder til tops på Google, men så sandelig også at finde de veje til kunderne som konkurrenterne ikke har tænkt på, og måske endnu bedre, at udvide målgruppen ved at tænke på ens eget produkt på en anden måde.

Der er torne på alle roser, og lav skat er nødvendigvis ikke det samme som en bedre bundlinje. Får man penge nok, så at det bliver et problem med "millionærskat" så skal man huske på at penge også er et værktøj. Man bliver altså hurtigere færdig med en gravko end med en spade, - og det gælder også når det kommer til at forrente sine penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes burokratiet er for stort - for meget man skal vide om hvad der er fradrag for i selskab - contra i skat - moms - hvor fradrag ikke altid følger skatte fradrag for samme emne - affaldsafgift - besvær med klart at vide om det er honorar eller selvstændig eller lønmodtager man arbejder med - ganske høj skat

Markedet er gennemsigtigt er ikke specielt vanskeligt, og jeg aner ikke hvor svært det hele er burokratisk i andre lande - men jeg synes - hvis vi skal tale iværksætteres sag, så skal vi fokusere ganske meget på de mange problemer som folk, uden stor bogholder/revisor osv uddannelse, kan opleve ved at starte op

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes burokratiet er for stort - for meget man skal vide om hvad der er fradrag for i selskab - contra i skat - moms - hvor fradrag ikke altid følger skatte fradrag for samme emne - affaldsafgift - besvær med klart at vide om det er honorar eller selvstændig eller lønmodtager man arbejder med - ganske høj skat

Markedet er gennemsigtigt er ikke specielt vanskeligt, og jeg aner ikke hvor svært det hele er burokratisk i andre lande - men jeg synes - hvis vi skal tale iværksætteres sag, så skal vi fokusere ganske meget på de mange problemer som folk, uden stor bogholder/revisor osv uddannelse, kan opleve ved at starte op

vh



Helt enig, meget kunne være bedre.
Men vi skal passe på med at bilde nye iværksættere ind at det er sværere end i andre lande.
Så får vi færre iværksættere og det har vi ikke brug for.
Vi skal helt klart kæmpe for at hjælpe politikerne til at gøre ting lettere, men vi skal også i fairness sige at vi faktisk gør det udmærket i Danmark.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at der er plusser og minusser ved at blive iværksætter i Danmark. Danmark er bedre organiseret end mange andre, og det fungerer mere strømlinet her.

Måske er reglerne enkle, som Thorborg siger, men der er for mange af dem, og der er for mange undtagelser. Da jeg fx købte jeg en bærbar pc som det første lige efter CVR-registrering, fik jeg af venner at vide, at så ville Skat kræve 3000 kr af mig i medieskat! Tak for kaffe! Dét anede jeg intet om. Det er også svært at finde rundt i momsregler, skatteregler og fradrag. Så jeg er enig i ønsket om lettere regler.

Jeg har været iværksætter i Irland. Det er nemt, koster 20 Euro = 150 kroner, og man skal ikke momsregistreres, førend omsætningen runder et vist beløb. Og de færreste forventer, at man kan aflevere selvangivelse til deadline.

Nogen nævnte internettet. Ja, det er rigtigt, at vi er blandt de førende på internet-fronten, men internettet er ikke alt og slet ikke i udlandet. I Irland har word of mouth større værdi reklamemæssigt. Der er fx ingen ide i at forsøge at sætte en super webshop op, når ingen af de potentielle irske kunder ser shoppen...

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her emne har jeg besvaret før:

http://www.amino.dk/forums/t/91509.aspx?#597306

Jeg forventer at forlade Danmark "permanent" sammen med min hustru og tre børn inden årets udgang.

Forklaringen er i prioriteret rækkefølge:

1) Bedre skoler
2) Oplevelser
3) Meget lavere skat
4) International ekspansion af mine virksomheder
5) Utilfredshed med "den danske model"

Vi må se, om vi vender tilbage igen. Jeg tror det ikke, fordi beslutningen har været undervejs i 16 år... Men man skal aldrig sige aldrig.

Mvh
Robin

 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)