Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne optaget men passivt?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan takler jeg dette bedst muligt?

-----------

Domænenavnet xxxxxxxx.dk er registreret d. 11 juni 2010 og har dermed været aktivt i 1.28 år. Domænet blev registreret for en 1 årig period og skal fornys 30 juni 2012.

Netnationen besøgte sidst domænet d. 5 september 2011, hvor vi ikke fandt en webserver associeret med domænenavnet, som derfor ikke kan tilgåes.

------------

Der er tale om et domæne der kan have stor værdi for den nuværende registrat, og naturligvis for mig fremadrettet. Det er et navn der passer perfekt ind i mine planer.

Hvad gør jeg hvis han evt. godt vil sælge, men kræver en urimelig høj pris?

Hvordan med selv websiten? hvis han efter min henvendelse, begynder at aktivere domænet, så der kommer et reelt indhold på siden, som passer til navnet?

Jeg mener selv at det er ok med op til 5.000,- kr vil han have mere end dette, så tænker jeg lidt på om det måske er en domænehaj der er på spil!

Håber på lidt info, da det er første gang jeg står i denne overvejelse, med at skulle overtage / købe et domæne som ikke er ledigt lige nu.'

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan være mange årsager til, at domænet ikke er taget i brug endnu. Det kan være et projekt der er i gang, eller et projekt der der først skal gennemføres om nogle år.

Nu går jeg ud fra, det er et meget generisk domænenavn, da der ellers ville være tale om tredjemands rettigheder er krænket, og du så kunne få det gennem domæneklagenævnet. Udfordringer opstår, når det ikke er et domænenavn, du har en speciel rettighed eller tilknytning til - så er det registranten der sætter prisen.

I mine øjne er der ikke så meget at gøre, andet end at kontakte registranten og høre om et salg kan komme på tale og i så fald hvad prisen vil være.

Jeg har nogle kunder, hvor vi har registreret nogle domæner til projekter som endnu ikke er blevet til noget - og på forespørgsler på evt salg, har svaret nogle gange været "ja, hvis de vil give 50.000 for det".

Jo bedre domæne - jo højere pris, det er simpelt udbud og efterspørgsel. Din øvelse går så ud på, at finde ud af, hvor meget du vil give og se om I kan handle. Det ser ud til du allerede er kommet så langt og har lagt dig fast på 5.000,- - så er det jo bare at se, om I kan handle.

Held og lykke med det.

MVH

Thomas

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er stor chance for det deaktiveres vis ønsker det meget ville jeg sættet mig i vente liste på det , kan være han laver noget men chancen er lavere men efter det er deaktiveret skal der går 3 måneder person kan godt være ikke har betalt endnu det ser du nok snart om det deaktiveres https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1 

Ikke betaler går tit et par måneder får det sættes som deaktiveres 

3 Måneder derfra går der før du kan få nogle lidt mere tid har jeg set domæner været deaktiveret 

Jo du kan måske først få det om måske 1½ år vis stiller sig i venteliste  , men hvor vigtigt er domænet for dig?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har gode chancer for at få domænet hvis det ikke bliver aktivt brugt. Hvis dit firma navn er lexmark og domænet du ønsker at få fat på hedder lexmark.dk så skal du bare varemærke registere dit firmanavn og herefter ansøge om domænet. Så har du rigtig gode chancer for at få overdraget domænet.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:
har svaret nogle gange været "ja, hvis de vil give 50.000 for det".

 

Hold da helt op det var vildt. De 5.000,- er nu mest som et udgangspunkt, da jeg jo ligesom alle andre helst vil købe alt, så billigt som muligt Wink

Tak for dit gode svar.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:
Hold da helt op det var vildt. De 5.000,- er nu mest som et udgangspunkt, da jeg jo ligesom alle andre helst vil købe alt, så billigt som muligt Wink

Hvad de gerne vil sælge for, er ingen garanti for, at domænet er så meget værd for andre. Det skal i mine øjne være et ret godt domæne, hvis det skal koste 50.000.

Men der er en stor handel med domæner, og der handles også meget dyre domæner: http://snb.speednames.com/da/nyheder/dyredom%C3%A6ner

Så igen: det afhænger helt af, hvilken værdi domænet har for lige præcis dig.

MVH

Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel nogle muligheder. Men lige nu er domænet jo hans, så ville det ikke være nemmere at finde et andet? 

Du kan a) kontakte ham som du selv nævner b) vente på det udløber eller c) tage sagen op med domæneklagenævnet hvis du mener du har mere ret til domænet end han har. Jeg vil dog anbefale dig at tage screenshots af sidens nuværende tilstand inden du kontakter ham, sådan at du har bare lidt at køre en sag på hvis du vælger (c) .

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres gode input, det er så dejligt her på Amino at folk er så villige til at hjælpe.

Domæne navnet er MEGET vigtigt for mig da, jeg ønsker min nye virksomhed får det samme navn.

Jeg har besluttet mig for at forsøge at resevere domænet, kan jo kun håbe på det lykkes. Ellers må jeg jo ty til løsning nummmer to, at komme til lommerne og give hvad der forlanges, jeg kan jo blive glædeligt overrasket Wink

Det skal jo være let for kunderne at finde mig, og der er meget stor konkurrance i den pågældene branche, hvor prisen presses ned og kvalitet øges konstant. Det er jo til stor glæde for kunderne, men på ingen måde afskrækkende for mine planer, da mit udgangspunkt er, at slå dem alle på prisen,

Jeg behøver ikke store fine forhold, og kan snildt klare mig med en gammel skurvogn som kontor Geeked Selve produkteet vil blive fremstillet på egen mindre fabrik, med en forventet produktion på 1.000 tons det første år, som naturligvis udvides i takt med efterspørgelsen. I snit vil det betyde at der vil være 200 salg, forventningen er at ca. 70 % skal leveres og de sidste 30 % er afhentet ved fabrikken.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Super råd:

 

"Du har gode chancer for at få domænet hvis det ikke bliver aktivt brugt. Hvis dit firma navn er lexmark og domænet du ønsker at få fat på hedder lexmark.dk så skal du bare varemærke registere dit firmanavn og herefter ansøge om domænet. Så har du rigtig gode chancer for at få overdraget domænet."

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk hvis du sætter dig på ventelisten, så lad være med at kontakte ham :o)

MVH

Thomas

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)