Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nej tak! Det ligner et pyramide-koncept!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Jeg er sikker på at:

1. ansættelserne er begrundet i en forventet indtjening pr./ansat

2. i denne tid er mange ansat da man modtager penge derfor det hedder ansættelser med løntabsdækning

- deme r der en hel del af

3. der er ikke mange der starter selv der kan undgå en investering - Network Marketing der er den dog unde risiko    Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

De fleste virksomheder er dog indrettet sådan at man ikke får penge for at ansætte nye medarbejdere. Desuden kræver de fleste virksomheder heller ikke at medarbejderne køber et større vareparti for at få jobbet.

Den sammenligning fatter jeg ikke en brik af??? At blive selvstændig forhandler har da intet at gøre med at blive ansat i en virksomhed.

Men hvis du endelig vil finde lighedspunkter mellem MLM og det at være almindelig lønmodtager - så er der da masser af virksomheder der udlover findeløn til deres medarbejdere, hvis de kan finde en egnet kandidat til en af firmaets ledige stillinger.

Edit: Nåeh ja, og så er der provisionsaflønningen af sælgere, den pyramidisk opbyggede organisationsplan, årsbonus, firmabil, personalekøb etc. etc. - hvor mange sammenligninger vil du have? Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint indlæg Lasse

Der køre flere rundt på nettet og overvejede faktisk selv at sætte den ind men kom fra det igen. Håber ikke det er alle direktører der ''bib''på medarbejderne for så ser det skidt ud. Skype-Wink 

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Lækkert med et humoristisk indslag, synes nogle gange mange indlæg er bare hvor folk rækker hinanden ned. Så det er super god stil med et indslag med god humor.

Du får credit hos mig :)

God uge

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg husker er øverste led altid øverste også hos mig min stripper side . jeg har jo mine moddeler under mig , det ville se mystisk ud vis direktøren af et firma var nederste i pyramide , gætter på det er normalt at øverste ikke er nederste

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Korrekt!

Sådan er alle virksomheder opbygget, altså med en pyramide struktur. 

Der hvor der ændrer sig til hvad folk vil kalde "Lumske" virksomheder og ofte forbindes med MLM er hvad man kalder et pyramideforetagende eller i public: "pyramidespil" 

http://da.wikipedia.org/wiki/Pyramideforetagender

Så helt korrekt :) alle virksomheder er pyramide opbygget, det er bare sjældent vestas ansætter en dude og beder om 10.000 upfront.. som jo er hele basen i bla. MLM...

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Når vi er i gang med sjove eksempler, så smider jeg lige en variant ind også.

Dog ikke særlig pyramide agtigt. Men meget sjovt. (Især hvis man tilhører øverste gruppe)

 

 

KMosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej seOrdbogen,

Når du henviser til det link:

seOrdbogen:

http://da.wikipedia.org/wiki/Pyramideforetagender

Så burde du også have læst om baggrunden for denne definition:

Det kan man så se her:

http://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/2000/03/jarvis.htm

Artiklen er lang men vær at blive klog af.

Det drejer sig om en økonomisk sag på Albanien hvor man havde en pengekarrusel uden værdier i som kolapsede og skabte en række store problemer for det diktatoriske styre i 1996. Men læs den her.

NetWork Marketing omfatter vare der afsættes og likviditeten sker via denne omsætning og det er her der er en meget væsentlig forskel.  Wink

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

seOrdbogen:

Så helt korrekt :) alle virksomheder er pyramide opbygget, det er bare sjældent vestas ansætter en dude og beder om 10.000 upfront.. som jo er hele basen i bla. MLM...

Som tidligere nævnt - så er der ikke tale om, at du betaler for at blive ANSAT.

Du betaler / eller køber en vis mænge varer, for at blive FORHANDLER. Fuldstændig på samme måde, som hvis du vil forhandle Gucci-sko - så skal du minimum købe en kollektion, eller hvis du vil forhandle hundefoder - så skal du minimum købe en EURO-palle etc. etc.

I MLM betaler man så også nogen gange et administrationsgebyr, fordi man får stillet website, webshop, lager, kundeservice, marketingmateriale mv. til rådighed.

Og ja, det er helt korrekt som Wiki skriver, at mange pyramidespil forsøger at dække sig ind under at være legale MLM-firmaer. Men det er heldigvis forholdsvis nemt at gennemskue, om der er tale om et pyramidespil eller et legalt MLM-firma.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Så det er super god stil med et indslag med god humor.

Du får credit hos mig :)

Tak - og i sig selv nu osse god humor at Stripper Mikael deltager i "debatten"... med utroligt interessant insight ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)