Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

K/S = stor skattegæld.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på vej til at sidde i en frygtelig kattepine, med en efterfølgende kæmpe skattegæld.

Jeg har i en årrække deltaget i to forskellige K/S ejendomsprojekter.

I 2009 blev det ene K/S overdraget retur til stifter/sælger grundet et urealistisk prospekt. Vi havde alle benyttet skattefordelen, som det nu viser sig at være tilbage betalingspligtig til SKAT. Mange vil måske sige: "Ja selvfølgelig, I har jo haft skattefordelen i første omgang." Faktum er dog at vi investorer dengang blev gjort opmærksom på at der var taget højde for SKAT i overdragelsen & at vi derfor ikke skulle betale genvundne afskrivninger.... Det skal vi så alligevel, og for mit vedkommende drejer det sig om godt kr.: 300.000.- :-(((

De penge har jeg ikke af flere årsager. Jeg har i mellemtiden mistet mit gode arbejde, og er derfor gået fra en årsløn på kr.: 850.000.- ned til en årsløn på kr.: 350.000.- Så en del af de penge SKAT beder om nu er blevet brugt på udgifter.

Har nogen af Jer erfaringer med om SKAT er til at tale med, i forhold til afdrag? Kan de erklære mig personlig konkurs? Hvor meget kan SKAT kræve jeg skal betale pr. måned?

 

For det ikke skal være lyv er jeg med i et K/S mere som pt. er på vej til at gå konkurs. Alle investor indbetalinger er stoppet til kreditforeningen, og lige nu sidder vi 10 investorer og venter på dommen. Jeg hæfter personligt for kr.: 3,4 mil. Ligeledes gør de andre. Det er en fuldstændig umulighed for mig at betale kr.: 3,4 mil. tilbage & er klar over at dette for kæmpe konsekvenser. Jeg ejer et hus & et sommerhus men er som som de fleste andre der har købt på det tidspunkt jeg har teknisk set insolvent.. Ved I hvad der venter mig & min famile? Kommer fogden rendende?? Hertil skal tilføjes at ud over de 3,4 mil. tænker jeg at SKAT også skal have penge i denne forbindelse? Bortfalder retten til 2011 fradraget for dette K/S hvis det erklæres konkurs eller sælges på tvang i indeværende år??

 

HJÆLP.

 

Mvh. Camilla

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

Jeg kan desværre ikke være behjælpelig med svar af nogen slags, men jeg vil dog derimod gerne have lov til at sige held og lykke!

Jeg håber du og din familie kommer ud af denne kattepine, på fornuftig vis!

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak:-) Jeg har virkelig brug for lidt medvind...

Mvh. Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Adina - du skal ha advokat på NU - og gå hele dette igennem med pågældende. Er der ikke en herinde der har navn på en advokat med speciale i K/S problematik

Jeg vil generelt sige god for Søren Holck Andersen som advokat - men mener også at www.selskabsadvokaterne.dk kunne komme i spil i forbindelse med k/s problematikker.

Ja - du kan naturligvis være i problem overfor skat, men en advokat kan dels svare dig langt mere præcist ud fra det konkrete end vi kan herinde - og dels guide dig bedst muligt igennem - overveje om det er for sent at lave særejer o.l.

Arbejd aktivt med det NUSmile Held og lykke - lad det ikke trække dig ned men tag det som en udfordring som er lettere end så megen andet - så som sygdom kunne være 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget af en udfordring du har der.

Når SKAT indkræver skyldig skat er der nogle regler for, hvor meget de må opkræve (selvom det kan føles som ret meget, når man ikke har pengene). Enten kan du tale med dem eller du kan vente til de foretager indeholdelse i din løn. Prøv lige at google lidt for hvor meget SKAT må tilbageholde i din løn. Hvis du skal tale med dem så er det nok der omkring dit udgangspunkt er. Det er en ide, at have et personligt budget med, hvis du skal tale md SKAT, så de kan se, hvordan din økonomi hænger (og måske ikke hænger)sammen. Men selvfølgelig forventer de at du tilbagebetaler, så hvis du bare kommer og fortæller, at du ikke kan betale noget som helst så tilbageholder de bare.

At blive erklæret personligt konkurs er ikke bare lige noget, man gør. Det er faktisk ret omstændigt og betingelserne er ret krævende. Prøv at google det - jeg kan ikke huske det i hovedet.

Fogeden kan komme, hvis enten SKAT eller andre har kører en sag om gælden. Om de gør noget ved hus og sommerhus er et individuelt spørgsmål. Uanset om du er teknisk insolvent eller ej. SKAT kan måske også bare vælge at tinglyse udlæg i huset for skattegæld indtil videre. De kender trods alt også boligmarkedet. Det kan jo faktisk være smart at komme ud af de 2 forpligtelser, hvis du kan bo billigere et andet sted. Selvom boligmarkedet er dårligt og du så hænger på gæld efter et salg kan det trods alt været billigere end at beholde huset. Selvom det er ærgerligt at betale på gammel gæld.

Hvad angår sidstnævnte K/S, så synes jeg at du skal få fat i noget professionel hjælp, der lige kan afklare dit sidste spørgsmål - så du er helt sikkert. Ofte vil fradrag ved en konkurs først være mulig, når konkursboet er afsluttet (før kendes jo ikke de reelle tal), men om det også er gældende i dette tilfælde ved jeg ikke.

Generelt er der ikke så meget at sige om de 300tkr. så det er jo bare sådan. Men hvad angår sidstnævnte K/S, hvor du har en stor hæftelse synes jeg at du faktisk at søge noget hjælp - evt. sammen med de andre, der er med, for at gøre alt, hvad i kan for at få mindsket jeres tab. Det koster selvfølgelig penge, men hvis I er flere og handler samlet kan det være et mindre beløb og givet godt ud. Det er trods alt ærgerligt at stå bagefter og ærgre sig over at man ingenting gjorde. I kan starte med at tage en indledende snak med en rådgiver for at høre, om han mener at der er basis for at gøre noget videre. Så kan udgiften holdes på et lille niveau.

Håber, at jeg kunne hjælpe lidt og at du trods alt kommer helskindet igennem. Der vil være nogle år med smalhals - surt show, men sådan er livet en gang imellem. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobN:
At blive erklæret personligt konkurs er ikke bare lige noget, man gør. Det er faktisk ret omstændigt og betingelserne er ret krævende. Prøv at google det - jeg kan ikke huske det i hovedet.

Det er nu ikke særligt omstændigt. Blot der er en som vil betale (stille sikkerhed) for omkostnignerne til behandlingen af en konkurs på ca. 30.000 kr. Her er SKAT ganske kolde.

Men SKAT anvender ikke det våben før alt andet er forsøgt. Så det bedste er en dialog med SKAT omkring gælden.

Rådighedsbeløbet for en enlig er 5.480,00 kroner. Der tillægges 3.820,00 kroner for ægtefælle/samlevende. For børn er rådighedsbeløbet:

0-2 år er 1.500,00 kroner.

2-7 år er 1920,00 kroner.

7-18 år er 2750,00 kroner.

Forinden du tager fat i SKAT bør du som nævnt i tråden søge professionel hjælp. Det kunne være at et mere agressivt forsvar af din ejendomme var en ide, således at de blev placeret hos eksempelvis en eventuel ægtefælle.  Desto hurtigere du får undersøgt disse muligheder jo bedre muligheder har du.

/Henrik

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

JakobN:
At blive erklæret personligt konkurs er ikke bare lige noget, man gør. Det er faktisk ret omstændigt og betingelserne er ret krævende. Prøv at google det - jeg kan ikke huske det i hovedet.

Det er nu ikke særligt omstændigt. Blot der er en som vil betale (stille sikkerhed) for omkostnignerne til behandlingen af en konkurs på ca. 30.000 kr. Her er SKAT ganske kolde.

Ikke helt enig, men det må bero på en konkret vurdering. Denne brochure beskriver det fornuftigt:

http://www.ret-raad.dk/Private/Brochurer/~/media/Brochurer_nye/PDFer/20090324_P_Gldssanering_brocurer_WEB.ashx

At flytte ejendommene til en ægtefælle kan være en mulighed, men i dette tilfælde er det nok vanskeligt (sikkert umuligt), da kreditforeningerne absolut ikke giver slip på en debitor, selvom der i forvejen er teknisk insolvens.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobN:

Undskyld Jacob, men hvordan mener du at en brochure om gældssanering siger noget om hvor let eller ej det er at få en skyldner under konkursbehandling?

Reglerne om hvordan en konkurssag  startes fremgår af konkurslovens kapital 3, hvor udgangspunktet er:

"Er en skyldner insolvent, skal hans bo tages under konkursbehandling, når det begæres af skyldneren eller en fordringshaver."

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

At flytte hus/sommerhus er ganske rigtigt ikke en mulighed pt., dette er undersøgt. Men mit spørgsmål er så, at når både min mand & jeg står som ejer af hus/sommerhus er det vel kun min halvdel der indgår i konkursboet, ikke?? Min mand hæfter ikke for K/S ejendommene idet det i sin tid kun er mig der har skrevet under på samtlige gældsbeviser. Jeg tænker dette må være en fordel, og helt og holdent "held" og i kraft af min dengang store indtægt, at min mands underskrift ikke var en nødvendighed for at investere.

Kan kreditorerne så tvinge "os" til at sælge/tvang når min mand ejer halvdelen af både hus & sommerhus?

 

Mvh. Camilla

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)