Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg var mega tæt på døden!

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 24 person

Før i tiden var jeg sindsygt meget herinde på Amino, men i juli måned i år blev jeg meget alvorligt syg. Det startede med opkastninger, hovedpine, træthed og andre influenza symptomer. Efter 14 dage mistede jeg lysten til at spise, fik synsproblemer [ næsten blind ], pludselige og voldsomme nervesammentrækninger, vejrtrækningsbesvær og meget meget mere.

Den 2. august besvimede jeg i hjemmet, min krop brød fuldstændigt sammen af alt det den har været igennem den seneste måned. Jeg tænkte at den var helt galt med mig, og besluttede mig for at tage en TAXA til hospitalet, og det viste sig at være en rigtig god idé - for sygeplejskerne og lægerne kastede sig over mig lige med det samme da de så mig [ var helt ligbleg og havde udstukkende øjene ]

26 august der blev jeg udskevet, så var næsten indlagt i en hel måned på Rigshospitalet. Har fået konstateret at det drejer sig om kronisk nyresvigt, en meget alvorlig sygdom, som virkelig påvirker ens liv meget.

Da jeg lå i sygesengen på hospitalet, så tænkte jeg meget over om det egentlig var selvforskyldt - for jeg har drukket som et svin det meste af mit liv, men overlægen har sagt at det ikke har noget at gøre med at jeg har drukket masser af alkohol, for hvis der var et organ der skulle bukke under, så ville det i såfald være leveren, og den fejler ikke noget.

Årsagen til mit kroniske nyresvigt er simpelthen at jeg gennem flere år har gået rundt med et alt alt alt alt alt for højt blodtryk - det har jeg overhovedet slet ikke mærket noget til, har sgu altid følt at mit helbred har været super godt.

Nu er det sådan, at jeg resten af livet skal til masser af kontrolbesøg hos lægen, og dagligt skal tage en lille håndfuld piller tre gange om dagen, og skal også ligge i dialyse i fire timer tre gange om ugen. Så mit liv er blevet ændret 180 grader kan man godt sige.

Til sidst vil jeg bare lige have folk til at tænke på to ting.

1) Tag stilling til at blive organdonor: I dag er jeg blevet organdonor, for jeg er glad for at nogle kan få brug for mine kropsdele når jeg ikke længere trækker vejret. 

2) Gå til lægetjek: Før i tiden anså jeg mig selv for usårlig, det ved jeg nu at jeg ikke er, desværre. Går du også med en tro på at du er usårlighed selv - det er du ikke kan jeg så fortælle dig. Synes at folk skal lytte godt til dette råd, og det er få lavet et grundigt lægetjek mindst en gang om året - for du kan sagtens gå rundt med et højt blodtryk uden du aner noget om det.

Ha' det godt alle sammen.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for din historie - den var meget bevægende.

Jeg har allerede sagt ja til at være organdonor. Andre kan gøre det her:

http://tagstilling.nu/

Fra Tønder
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagde godt mærke til at du blev lidt fraværende fra amino.

Men hold da op en historie. Det må have været en hård omgang. Bedst som man går og tror alt er så godt, ja så kan sådan noget ske.

Nu er jeg bare glad for at høre du er kommet tilbage, og har fundet ud af hvad der var skyld i smerterne.

Hvordan har sådan en omgang haft indflydelse på din forretning og iværksætterliv - sådan generelt.

Bedste hilsner
Nichlas 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre fra dig igen Michael. Held og lykke med helbredet.!

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Godt at høre fra dig. Det var sgu da en grim tur.

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

1) Tag stilling til at blive organdonor: I dag er jeg blevet organdonor, for jeg er glad for at nogle kan få brug for mine kropsdele når jeg ikke længere trækker vejret. 

Det gjorde jeg for mange år siden - og jeg forstår stadig ikke at det er noget man skal melde sig til. Alt andet lige havde det været bedre hvis det var noget man skulle melde sig fra.

Faktisk brugte jeg de "gratis" Amino reklamer man får ved oprettelsen af sit Plus-medlemskab til at agitere for netop at tage stilling til organdonation. Reklamen sendte folk direkte til TagStilling.Nu

 

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
2) Gå til lægetjek

Det må jeg se at få gjort noget ved.

 

Med ønsket om alt det bedste

Jan

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Velkommen tilbage.

Ja det kan gå stærkt mistede min Far til kraft i 1996 på 14 dage. Og kom ind hvor de mente han havde en mavesår opererede på ham fandt det ikke lå i 8 dage med uden en 100% fungerende nyre så han var helt gul i 8 dage. Selvstændig fra 1974 til 1996 aldrig alvorlig syg og aldrig drukket mere end han kunne køre hjem fra en fest ædru.

Mistede min første fødte Søn efter 16 timer i 2007. Havde haft hjertestop i 20 min. Ville have været grønsag hvis han havde overlevet.

Mistede min Faster 2010 til kræft i Lunger, hoved.

Oldefar, Farfar, Far, Faster bliv alle kun 50 år. Jeg håber jeg bliver mere en dem men kan ikke lade vær med at tænke på det.

Jeg har været til lægen for et 100% tjek. Jeg har fortalt min familie om hvad der skal ske med mine organger (de skal blive i min krop) og hvor samt hvordan jeg skal begraves.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen tilbage Michael, du har været savnet.!

Er rigtig glad for, at du trods alt er kommet helskindet ud på den anden side.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Er ked af at høre om din situation - det lyder som en hård omgang. Det er dog rart at høre at du trods alt har fået noget ud af din oplevelse, og jeg synes det er stort at du vælger at dele dem med os herinde, så vi måske kan undgå noget lignende i fremtiden. Jeg må nok indrømme jeg selv føler en vis usårlighed til tider. 

Jeg ønsker dig god bedring, og held og lykke med det hele. Du lyder som en person der nok kan klare det, så jeg er overbevist om du kommer videre med oprejst pande.

Med venlig hilsen
- Nikolaj 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Føj for den Michael, det er jeg ked af at høre.
Jeg håber du med tiden får det bedre, heldigvis bliver lægerne hele tiden dygtigere.
Held og lykke med det!

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg havde godt nok undret mig over dit fravær herinde, godt at du er tilbage.

Et hårdt forløb du har været / er igennem, derfor er det desto mere beundringsværdigt at du samtidig tænker på at dele dine erfaringer og advare os andre.

Det er jo typisk mænd der ikke får tjekket op på helbredet, og selvstændige/ ledere osv. vender jo ofte det blinde øje til når symptomer melder sig.

"det er nok bare en virus" " det går over af sig selv" " jeg har for travlt til lægebesøg" osv. osv.

 

Jeg ramte selv ind i nogle stress problemer for et års tid siden, hjertesmerter, træthed og lign.

Nu får jeg et "kilometereftersyn" hvert år i februar, blodtryk, blodtal tjekkes bare for at være på den sikre side.

Men det er i hverdagen forskellen skal gøres, sundhed starter i hovedet. hvis man ikke har det godt med sig selv og sine omgivelser, reagerer kroppen på et tidspunkt.

Jeg tænker meget over at tage mig tid til familien og hobbyes. selv om jeg elsker mit job, har jeg brug for at afbræk helt mentalt.

kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)