Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momspligtig af gavekort- hvornår ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Afgiftspligten indtræder først på det tidspunkt, hvor varen eller ydelsen bliver leveret.

Udstedelsen af gavekort anses egentlig bare for en ombytning af betalingsmidler (penge byttes til gavekort), og ikke en egentlig forudbetaling for en senere momspligtig leverance.

Edit:
Utrolig så mange svar der var kommet siden jeg trykkede på 'svar' - så længe synes jeg da heller ikke der gik med lige at skulle se, hvad der skete i fjernsynet.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hmm..spørgsmålet er, om du overhovedet er momspligtig?

Hvis du betragtes som alternativ behandler, skal du betale lønsumafgift

 

Kan godt forstå du fremfører dette. Men jeg mangler pt. lidt uddannelse til at blive Rab-godkendt og dermed skulle betale lønsumsafgift.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Fraussing Nielsen:

Afgiftspligten indtræder først på det tidspunkt, hvor varen eller ydelsen bliver leveret.

Udstedelsen af gavekort anses egentlig bare for en ombytning af betalingsmidler (penge byttes til gavekort), og ikke en egentlig forudbetaling for en senere momspligtig leverance.

Edit:
Utrolig så mange svar der var kommet siden jeg trykkede på 'svar' - så længe synes jeg da heller ikke der gik med lige at skulle se, hvad der skete i fjernsynet.

 

Tusind tak for et præcist svar! Det var lige den forståelsesramme der giver mening.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

O.K.

Men da godt, at du er opmærksom på problemstillingen.

NB: Har lige lavet regnskab for en danseskole med flere mio.kr i omsætning, som hverken var

lønsum(som de burde) eller momsregistreret. Det er sgu surt at skulle efterbetale større beløb,

 

MvH

Peter

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er egentligt  blevet lidt forvirret:)Men det gemmer jeg til sidst.

Vedr. lønsumsregistrering er der meget klare linjer.

Behandleren skal kunne dokumentere mindst 660 lektioners uddannelse inden for specifikke områder, og man bliver kun lønsumsregistreret indenfor den branche hvor man er uddannet OG kun hvis der gives en descideret behandling. Læs mere her eller åbn denne.

Dvs at jeg principielt selvom jeg er lønsumsregistreret massør skal pålægge moms på en massage, hvis det drejer sig om wellness fremfor behandling. 

Tilbage til min forvirring....

For et år siden var jeg endnu ikke momsfritaget. Jeg solgte en del gavekort til massage, hvoraf nogle aldrig er blevet indløst. Jeg har betalt moms af det beløb jeg har modtaget. Vil det sige at det er en fejl og jeg derfor bør få momspenge tilbage og betale skat af momsen istedet?

Jeg er glad for at den grundige massør fik startet denne tråd:)Yes

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle ikke have taget beløbene til indtægt på daværende tidspunkt - hverken momsmæssigt eller skattemæssigt.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Fraussing Nielsen:

Du skulle ikke have taget beløbene til indtægt på daværende tidspunkt - hverken momsmæssigt eller skattemæssigt.

Under forudsætning at man er momspligtig:

Skal de solgte, men ikke indløste gavekort, så først tages til indtægt( og dermed svares moms af), den dag de udløber og du så har det beløb , der blev betalt for dem ?

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville indtægtsføre ej indløste gavekort 3 år efter udstedelsen, da det er den generelle tidsfrist der gælder for gavekort, mår andet ikke er aftalt.

Du oplyser at dine gavekort er gældende i 1 år. Fremgår dette af gavekortet er det formentlig også i orden, da det næppe er en urimelig tidsfrist for at anvende gavekortet.

Er du momsregistreret, skal du også afregne moms af de uindløste gavekort. Dette fordi at de er "solgt" som led i din momspligtige virksomhed.
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)