Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statens takst for kørsel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle af jer kloge hoveder der kan huske hvad Statens Takst for Kørsel er for tiden?

Dbh Martin
Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Befordring   År 2004
Indtægtsgrænse for 25 pct. tillæg til befordringsfradrag 218.400 kr.
 
Befordringsfradrag hjem-arbejde    
- de første 24 km intet fradrag
- 25 - 100 km 162 øre/km
- over 100 km 81 øre/km
- over 100 km i visse udkantskommuner 162 øre/km
 
 
Befordring  År 2005
Indtægtsgrænse for 25 pct. tillæg til befordringsfradrag 223.100 kr.
 
Befordringsfradrag hjem-arbejde    
- de første 24 km intet fradrag
- 25 - 100 km 168 øre/km
- over 100 km 84 øre/km
- over 100 km i visse udkantskommuner 168 øre/km
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey...

Ville bare lige minde om, at der er forskel på kørselsfradrag og kørselsgodtgørelse.

Kørselsfradraget gælder jo til/fra arbejde, og kørselsgodtgørelsen (som jo er skattefri!!!) er den kørsel du har i egen bil for firmaet.

Det kan hurtig blive en god forretning at tøffe rundt i egen bil for firmaet :-D

/Carsten
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær opmærksom på at satsen for Statens kørselsgodtgørelse er steget 20 øre pr. km i 2006 til 3.30 kr. pr. kilometer under 20.000 km om året! 

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

"Det kan hurtig blive en god forretning at tøffe rundt i egen bil for firmaet :-D"     Jo Jo,,, men hvordan er det nu lige reglerne er ??
 
I mit tilfælde er det sådan at jeg køre på arb. ,for det firma jeg arbejder for, fra min bopæl, dvs nogle dage køre jeg til firmaets arbejdsplads , og andre dage køre jeg direkte ud til en eller flere kunder,,  for tiden bruger jeg måske 3 dage om ugen i firmaet, ,   min arbejdsgiver vil godt betale mig de 3.30 kr/km/20.000km/1.78Kr/km/20.000, i skattefri befordringsgodtgørelse,  men jeg kan ikke rigtig greje SKAT''s regler,,  
 
 
Mvh
Finn
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pløk

I tråden http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2337 som var aktiv for et par dag siden, blev konklusionen, at man godt kan få både befordringsfradrag og befordringsgodtgørelse samtidig. Ja, selvfølgelig ikke for den samme tur, men de dage du tøffer på arbejde, og du har mere en 12 km hver vej, så kan du få fradrag, og de dage hvor du tøffer ud til en kunde, der kan du få godtgørelse efter de regler, der nu engang er (20.000 km).

Det er bare nok vigigt at holde et godt regnskab med de forskellige ture, således man kan bevise overfor Skat, at fradraget er berettiget. Godtgørelsen foretages jo gennem din arbejdsgiver, så der er der ikke det store at skulle bevise.

Hilsen Rune

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tjarls

Ja, jeg faldt også over den tråd,,,  som jeg forstår det , så knækker filmen pga 60 dages reglen,,, hvorfor skal SKAT blande sig i om min arbejdsgiver vil betale mig skatte fri kørsels godtgørelse!!!??? ,,, nå, men de blander sig jo i så meget,    men tak for de gode input.

Mvh

Finn

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Nogle der ved om man skal tillægge moms oveni kørsel, når man som selvstændig skal fakturere en kunde? Og hvad med moms oveni broafgift?

Så vidt jeg ved, skal man vel tillægge moms oveni alt, når man viderefakturerer noget?

 

Tak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej1

Ja....du skal momse, medmindre det er helt specielle udlæg du har haft for kundens regning.

 

Hilsen

 

Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)