Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal lære at programmere

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg skal simpelthen igang med at lære PHP og mySQL"

Så begynd med at købe hæfterne fra Libris.dk. Det er min helt klare anbefaling.

Mvh. John.

Ps. Du lærer ikke at programmere (hvilket er noget helt andet), men du lærer at kode  Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis
Jeg vil også anbefale dig at købe bøger om emnet.
Så forleden i Arnold Busk at der var tilbud på en masse programmerings bøger.
Held og lykke

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:
Ps. Du lærer ikke at programmere (hvilket er noget helt andet), men du lærer at kode  Smile

Der kan du se hvor meget jeg skal lære (:

Mange tak for de gode råd! 

Jeg tester dem lige af...

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Hvis du er til video tutorials, så er danielbahl.dk et godt sted at købe sig adgang, han er i mine øjne vildt dygtig til at kode i diverse sprog, og kan samtidig lære fra sig.

Jeg tror også jeg har noget undervisningsmateriale liggende, fra da jeg gik på webintegrator uddannelsen, men det er nok ikke meget du kan bruge det materiale til, men har det interesse kan du smide mig en pm. :-)

Dbh Peter.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hoxer Bønding:
Har du installeret PHP syntaks pluginnet til netbeans?

Det må være et nej :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:
Så begynd med at købe hæfterne fra Libris.dk. Det er min helt klare anbefaling.

Librishæfterne lider generelt af samme problem som tutorials på nettet. Det er lidt for tyndt, og man ender med at læse rigtig mange små hæfter/tutorials før man forstår det hele. Det er her en god bog er langt bedre. Man kommer i dybden og får alt det basale med.

Men det kommer selvfølgelig også an på, hvad man skal bruge det til. Hvis det bare er små rettelser af eksisterende ting, så er en tyk bog nok at skyde lidt over målet.

John J:
Ps. Du lærer ikke at programmere (hvilket er noget helt andet), men du lærer at kode 

Hvorfor lærer han ikke at programmere, og i så fald hvornår programmerer man så? Java er vel så heller ikke programmering, hvis man kun benytter JSP eller?

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Librishæfterne lider generelt af samme problem som tutorials på nettet. Det er lidt for tyndt

Det er ikke for tyndt, efter min mening. Når man først har fat i det mest basale, så kan man lettere overskue de lidt tungere bøger om emnerne, som f.eks bøgerne fra WROX, der jo er på engelsk.

Emil:
Java er vel så heller ikke programmering

JAVA (ikke at forveksle med java-script) er programmering.

Mvh. John.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John J:
JAVA (ikke at forveksle med java-script) er programmering.

Allerført, så har du citeret mig for en halv sætning, som får en hel anden betydning, når du ikke har resten med. nøgleordet i sætningen var JSP og ikke Java.

Der er vel ikke forskel på PHP og Java's JSP. Jeg er godt klar over at traditionel Java uden tvivl er programmering.

Nu siger du at man ikke lærer at programmere ved at lære PHP. Det er jeg uenig i. I den påstand ligger to argumenter:

  1. at PHP ikke er et programmeringssprog
  2. at man ikke lærer grundlæggende programmeringsprincipper ved at lære PHP

Første er til diskussion og afhængig af, hvordan man definerer et programmeringssprog. Det kan man sikkert diskutere længe. Første link jeg trykkede på i Google var dette http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110408121313AAHiluj . Men jeg kan hurtig finde nogen, der siger det modsatte med argumenter om, at sproget ikke bliver compilet osv. 

Men punkt 2 er da ganske klart. Mange elementer i PHP er de samme som i Java (og alle de andre). Kodestruktur som objekt orienteret programmering er understøttet og du lærer variabler, arrays, løkker osv. Hvis man senere vil springe til Java eller lignende, så er det ikke så stort et spring, hvis man er dygtig til PHP. 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:

Det er ikke for tyndt, efter min mening. Når man først har fast i det mest basale, så kan man lettere overskue de lidt tungere bøger om emnerne, som f.eks bøgerne fra WROX, der jo er på engelsk.

Du har en rimelig god pointe der. Det er ikke altid nemt at komme igang from scratch når man sidder med en bog på 600sider. og intet ved, så er det nok nemmere at starte med en bog på 50sider hurtigt tykke den igennem. så er en bog på 600sider ej heller lige så sværd, og så ved man også om man har fået blod nok på tanden til at kunne læse en bog om emnet på 600sider.

Jeg vil dog kommet med et godt råd til Tråd starter. når der kommer nogle eksempler, så skriv dem ind, og se de virker, når det er gjort så leg lidt med det eksempel. når du starter med variabler, så find ud af hvordan du lægger tal sammen, sætter 2 string sammen til en osv.

 

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)