Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal lære at programmere

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

M_Munksgaard:
Der er forskel på scripting og kodning, og jeg formoder det måske er det du roder rundt i. Den tekniske forskel er, at programmeringssprog bliver compilet, mens scripting bliver fortolket. Javascripting er rigtig nok et script sprog (som navnet måske også antyder), mens JEE er et serverside fullblown programmeringssprog.

Snuplede lige over denne her... Nu roder du vidst selv lidt rundt i det! Hvor har du den definition fra? Vil du påstå at sprog som LISP, Python og PHP ikke er programmeringssprog (de står på din liste)? Så vidt jeg ved bliver de ikke compilet, men fortolket!

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I er da så hyggelige ;)

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

M_Munksgaard:
Hvis målet er, at du vil skrive dine egne sider, så er det en fin start - forvent der går et år får du har din side og et par år før den er lidt lækker. Hvis målet er, at du skal kunne benytte et CMS, så mener jeg du er galt på den og spilder din tid.

Så vidt jeg har læst mig til, så er det godt givet ud at lære PHP og mySQL, før man begynder at lege med CMS-systemer.

Jeg har dette konkrete og simple mål:

At lave en hjemmeside, der ikke kræver login eller nogen form for større database. Det er ren og skær links, jeg skal producere til webshops og til dette skal jeg måske bruge en programmør, det ved jeg ikke endnu. Faktum er dog, at jeg gerne selv vil kunne fortage småjusteringer og rette fejl i så vidt omfang som muligt.

Jeg skal ikke ud og rode rundt i større FB-, amino- eller google-projekter :)

Mvh Dennis

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter :)

Det kommer an på hvilken implementering af PHP vi taler om - både .NET og Java har PHP implementeringer der danner bytecode/CIL - bytecode/CIL bliver herefter compilet og afviklet. IBM's javabaserede PHP-løsning Project Zero er et godt eksempel på PHP der bliver oversat til bytecode.

Men du har naturligvis ret, og det viser måske også at diskussionen om scripts/programmeringsspring er noget forvasket idag, da kompleksiteten i fortolkede sprog idag er ligeså høj som i compilede.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis: Fair nok, du styrer selv detail-niveauet og det er klart jo større indblik i en teknologi man har, jo mere kontrol har man over implementeringen. Min pointe er alene, at du skal bare passe på ikke at gå død i detaljerne...det er ikke her dine forretning ligger gemt.

...og der vil være massere af tid at bruge på at forstå CMS'en, sætte systemet op, for komponenterne til at spille sammen, optimering af systemet, forberedelse af designet - uden du behøver forstå objektorienteret programmering - forstår du ikke den objekt orienterede model, vil min påstand være, at du ikke har meget glæde af dine nye skillz, så her skal du nok også nok også sætte lidt energi af.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

M_Munksgaard:

Dennis: Fair nok, du styrer selv detail-niveauet og det er klart jo større indblik i en teknologi man har, jo mere kontrol har man over implementeringen. Min pointe er alene, at du skal bare passe på ikke at gå død i detaljerne...det er ikke her dine forretning ligger gemt.

Jeg forstår udmærket hvor du vil hen og jeg er også enig. Allerede nu har jeg erfaret hvor meget arbejde det egentlig kræver og jeg har kun været igang i 24 timer.

Hvordan forstår man så konceptet uden at gå død i detajlerne?

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit forslag er at gribe opgaven an den anden vej fra:

- Beskriv din forretning

- Find en teknologi der kan levere mest muligt af det du vil (Der er Amino god at spørge ud i)

- Find en leverandør der kan host'e og supportere din løsning

- Sæt det op du selv kan finde ud af, benyt brugerfora o.lign for at gøre det nemmest

- Når/hvis du strander, så overvej om du skal hyre udefra, eller spørge her om hjælp

Du kan komme rigtig langt med helt standardiserede komponenter, og der findes rigeligt med supportmuligheder for standard-systemer.

Der findes massere af sites, hvor ejerne intet kender til teknologien - og den specifikke viden er sjældent det der driver din forretning.

Vælger du løsninger der er baseret på Joomla eller lignende standard-systemer, udbydes der mange steder turn-key / 1-key løsninger, hvor du aldrig behøver se en eneste linie kode.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant!

Har bakset et ide-koncept (mere eller mindre) sammen, som vi havde i tankerne at bruge til at overbevise butikkerne vi skal bruge.

Måske jeg skulle "opgive" at lære programmering og så sætte mig ind i det, når/hvis det bliver en hurdle.. 

Jeg tror jeg "genåbner" en tidligere tråd, hvori projektet står beskrevet. Måske folk kunne hjælpe lidt med hvilken teknologi/leverandør jeg skulle vælge.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes personligt det lyder langt mere værdifuldt, hvis målet er at have sin egen virksomhed.

Koncentrér dig om det du ved og kan, det der giver forretningen værdi - alt det andet er der andre der er bedre, hurtigere og langt mere effektive til.

Et af mine yndlingscitater er fra Jesper Buch (Just-eat), der sagde:"Hellere eje en del af en succes, end en hel fiasko"...

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

fed tråd

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)