Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks priser på pakker er en joke efterhånden.

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mange som mig undre sig over post dk´s priser, de stiger og stiger og for e-købmænd er det et stort problem.

Er der alternativer som virker lige så godt med levering til private ?

Og kunne vi her på amino prøve at se hvor stor forskel der er på priserne vi giver rundt omkring i firmaerne?

Jeg giver flg. til private

0-1kg. 60kr.
1-5kg. 67kr.
5-10kg. 86kr.
10-15kg. 106kr.
15-20kg. 126kr.

Priserne er +moms
Det er jo næsten det samme som en privat der går på posthuset og sender en pakke om året, det hænger jo ikke sammen i min verden, dog siger post dk at jeg aldrig vil komme til at betale mere end en privat der sender en pakke, hvor jeg så må sige at det håber jeg godt nok heller ikke, da jeg trods alt sender flere pakker.

Kunne vi her på amino samle krudtet og se om vi ved  fælles hjælp kunne gøre noget ved de helt urimelige priser?

Er jo underligt du kan sende den samme pakke fra Tyskland eller Holland til Danmark til snart det halve. Transporten er jo meget længere og normalt er det ligmed højere pris.

Hilsen Peter  

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Søe:
Er jo underligt du kan sende den samme pakke fra Tyskland eller Holland til Danmark til snart det halve. Transporten er jo meget længere og normalt er det ligmed højere pris.

Grunden til at du kan sende pakker billigere fra tyskland er fordi Postdanmark ikke får nogen penge for at levere pakken/brevet. Det er et internationalt aftale om at man aflevere hinandens post.

Men det er da meget underlig udtagelse fra postdanmark at det aldrig vil koste mere at sende pakke som virksomhed end privat, hvad skulle så forhindre folk i at sende pakkerne som privat? hmm, mærkeligt :)

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Simper:
Grunden til at du kan sende pakker billigere fra tyskland er fordi Postdanmark ikke får nogen penge for at levere pakken/brevet. Det er et internationalt aftale om at man aflevere hinandens post

Hvis det er rigtigt, hvorfor dælen gør post dk så ikke mere for at holde på de danske kunder, hver gang en flytter deres fragt til feks. tyskland koster der dem jo et eller andet sted dobbelt så meget.
Først mister de en kunde og skal dernæst levere samme pakke gratis for et andet firma, det kan da kun give underskud så det basker.

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Post danmark er noget bras. Dårlig service og urimeligt høje priser. Det er billigere at få sendt en pakke fra usa til dk, end fra jylland til sjælland.
For ikke at nævne alle post dks høje gebyrer.
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, men har du en ide til hvad der kan gøres?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter

Du kan kontakte sd-gruppen på tel. 43697748

 

Det er nogle helt andre priser, specielt på tungere pakker.

De er ikke fejlfrie, men hvem er det :)

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Søe:

Helt enig, men har du en ide til hvad der kan gøres?

'

Hvad med at undersøge priser ved et pick´n pack lager, som også transportere vare ud?....

Eller gå samme flere webshops, hvor så der er en fast mand der køre rundt til de forskellige shops og henter de vare der skal sendes(webshoppen har pakket pakkerne i en sæk, og køre dem hen til et billigere transportfirma....
Det kan jo bare være et fast beløb ham der henter varene skal have...

Éller

 en mand der henter pakkerne og køre dem alle sammen til tyskland , hvor de så bliver sendt fra :)

Aner ikke så meget om webshop branchen.... men i har ret.. Priserne ved PostdDK er total latterlige.... Får de egentlig ikke støtte af staten i forvejen?

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er mere synd for de private der benytter Post DK, for det er dem der betaler for de store firmaers lave priser på forsendelse hos Post Danmark. Eller for så vidt de firmaer, som har erhvervspriser hos Post DK.

 

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Jeg synes det er mere synd for de private der benytter Post DK, for det er dem der betaler for de store firmaers lave priser på forsendelse hos Post Danmark. Eller for så vidt de firmaer, som har erhvervspriser hos Post DK.

 

Det er meget firkantet stillet op det der, Faktisk så firkantet det går hen og bliver forkert. Misforstå mig ikke, jeg ved godt hvad du mener, men lad mig lige give et eksempel.

En webshop sælger til private og erhverv, erhverv kan måske spare 10-30% fordi de køber 1000 units af gangen, hvorimod en privat kun køber en af gangen. lidt samme koncept som post dk har.

Hvem tror du Post DK tjener mest på?

Iøvrigt har man nok også kigget på priselastikteten, og vurderet at den pris er nødvendig fra begge parter, dermed ikke sagt, at man ikke kunne optimere post DK. - og give billigere pakker/brev takster. - men sådan som landet ligger nu, har de nærmest monopol. så de laver reglerne.

Fortsat god dag iøvrigt.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Søe:
Priserne er +moms

Der er ikke moms på pakker til private modtagere.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)