Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 venner, software virksomhed

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min ven.

Jeg har rigtig mange holdninger til hvad i skal vælge.

Der er mange ting i skal have i tanker :

- Hvad er formålet med selskabet ? Skal det sælges i nær fremtid ?

- Har i en reel risiko for retssager ?

- Hvor længe tror i det holder ?

- Forventer i underskud de første par år ?

 

Lad os tage et lille eksempel :

I starter et ApS. Banken vil ikke låne jer penge uden i hæfter personligt for dette lån. I går på røven og banken kræver 200.000 af jer hver. 
DER VIL IKKE VÆRE FRADRAG FOR DETTE TAB !

Havde det nu været et personligt selskab (I/S), hvor i hæftede privat, ville tabet have en fradragsværdi.

Endvidere skal i huske, hvis i har underskud de første par år, vil i kunne modregne dette jeres normale indkomst i personligt drevet virksomheder. Dette har i ikke mulighed for i et ApS.

Et ApS kan være nemmere og hurtigere at sælge videre end et personligt, da dette skal omdannes først.

 

Så der er mange drøftelser i skal have på bordet. Mit forslag til jer, er at i finder en revisor som har forstand på de personligevirksomhedsformer. Ikke bare en advokat som kun kender til selskaber i !  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man jeg kan sagtens følge dig..og såfremt der ikke er risici, eller der kan tegnes forsikring mod

risici i privat virksomhedsregi..kan et personligt firma være udmærket. Især skaatemæssigt, som du

også påpeger.

Enig i, at en uddybende rådgivning kunn være en god ide.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian..reglerne om ApS/SMBA med hensyn til privat kaution m.v er nok identiske.

Så dit ApS eksempel gælder helt sikkert også for et SMBA.

 

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende.

"Technocowboy"

Det lyder som en rigtig god ide til at også kickstarte et projekt. Vi vil helt sikkert tage den ide til os. Lyder også som en god ide til at få designet et program hvor der er lagt vægt på hvad folk skal bruge, i stedet for hvad vi tror de skal bruge ;)

"Brian Reinhold Jensen"

Som sagt så er der ikke den store udgift ved at starte en software virksomhed, udover den tid vi smider i det. alt PC udstyr har vi i forvejen. Eneste udgift jeg kunne se ville være noget software og måske noget advokat hjælp til at få det hele op at køre ordentligt fra start af.

Men jeg kan godt forstå banken kræver en forsikring hvis vi skal ud og låne penge til nogle af vores projekter ;)

Mvh Morten B

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man og Peter:

Det lyder som en god ide lige at få taget fat i en revisor, sætte os ned og drøfte hvilke overvejelser vi skal tage.

Samtidig vil vi benytte os af muligheder for diverse iværksætter kurser, for at få et indblik i hvad det er vi kaster os ud i. Der må også være en del hjælp at hente mht. til ordenlig opstart, så vi er mere sikre på vi ikke ender på røven ;)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)