Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar op til 70 % på jeres strøm

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi sælger LED lys men hvordan kommer vi i kontakt med kunder som bruger meget strøm på lys da de jo kan spar rigtigt mange penge ved at skifte til LED lys.

1200 mm rør. For hver 100 lysstofrør med skifter ud med LED rør spar man 7920 kr i strøm vis de er tænd i 10 timer om dagen i 220 dage om året.

Web. www.auktions-salg.dk

Hilsen

Bjarne H. Jensen

 

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne !

Du kunne jo starte med at give mig en god pris på 50 rør (svarende til 36w) i en varm hvid farve, skal bruges til suplerende butiksbelysning

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Husk lige ulemperne ved LED ikke :)

De giver ikke samme lys som et alm lysstofrør, og de koster lidt mere. De er tilgengæld også sundere ind lysstofrør, F.eks ingen UV lys.

Altså 1, 1200mm rør kan nemt snige sig op på 500 kr stykket. Og man kan jo sige når den har 3100 kelvin så er det varmt hvid.

vh AB 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:

Husk lige ulemperne ved LED ikke :)

De giver ikke samme lys som et alm lysstofrør, og de koster lidt mere. De er tilgengæld også sundere ind lysstofrør, F.eks ingen UV lys.

Altså 1, 1200mm rør kan nemt snige sig op på 500 kr stykket. Og man kan jo sige når den har 3100 kelvin så er det varmt hvid.

Hej Først af alt. Så giver lystofrør ikke UV lys.

For det andet så for at det er varmt lys, så skal du altså ned i 830 grader kelvin. Alt over vil give et koldt lys,

Dagslys pærer er nomineret i DK til 65000 grader kelvin.

 

/Kenneth

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Der tager du groligt fejl. Lysstof rør indeholder det som vi kalder "Pulver" og det er UV lys som får det til at lyse.

Og forskellen på kold og varm lys skiller på 3500 og op efter er koldt lys. 3500 og nedefter er varmt lys.

Så man kalder det for varmt hvidt lys.

Husk nu jeg er uddannet elektrikker :)

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:
Husk nu jeg er uddannet elektrikker :)

Husk jeg bruger lys......

Nu ved jeg udemærket hvordan lysstofrør er opbygget. Og jeg ved ikke om du forveksler dem med fx halogen pærer som udstråler en masse UV.

En alm glødelampe eller et lysstofrør udstrøler minimalt med UV, ligesom i fx LED.

Tager du fx neonrør, så udstråler de mere UV lys. Men de er så også opbygget på en anden måde.

Og tager du det med grader kelvin, så er det rigtigt at jo lavere graderne er jo mere varmt vil det virke. Men problemet er at folk vil føle at fx 830 grader kelvin, som bruges i industrien kan virke kold, og derfor så går man faktisk ned i 825 grader til kontor miljøer. Og fra 840 og op efter bruges faktisk kun til uden dørs belysning, da det virker for koldt.

/Kenneth

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Og tager du det med grader kelvin, så er det rigtigt at jo lavere graderne er jo mere varmt vil det virke. Men problemet er at folk vil føle at fx 830 grader kelvin, som bruges i industrien kan virke kold, og derfor så går man faktisk ned i 825 grader til kontor miljøer. Og fra 840 og op efter bruges faktisk kun til uden dørs belysning, da det virker for koldt.

 

Kenneth, jeg tror du tager fejl:

En ganske alm. glødepærer, som afgiver såkaldt varmt lys ligge mellem 2500 - 3000 kelvin.

http://da.wikipedia.org/wiki/Farvetemperatur

/Kim

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg forveksler det ikke med noget, lysstofrør udsender UV lys ellers kunne det ikke lyse, det er UV lys som bliver omdannet til synligt lys, via det fluorescerende pulver.

Kenneth jeg er uddannet i lys, lad du vær med at diskutere :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Villumsen:

Kenneth:

Og tager du det med grader kelvin, så er det rigtigt at jo lavere graderne er jo mere varmt vil det virke. Men problemet er at folk vil føle at fx 830 grader kelvin, som bruges i industrien kan virke kold, og derfor så går man faktisk ned i 825 grader til kontor miljøer. Og fra 840 og op efter bruges faktisk kun til uden dørs belysning, da det virker for koldt.

 

Kenneth, jeg tror du tager fejl:

En ganske alm. glødepærer, som afgiver såkaldt varmt lys ligge mellem 2500 - 3000 kelvin.

http://da.wikipedia.org/wiki/Farvetemperatur

/Kim

Hej Kim

Du har faktisk ret, jeg har misforstået den nye EU standart vedrørende lysstofrør.

Et 830 giver 3000 grader kelvin

et 840 giver 4000 grader kelvin

 

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AB

Ny ved jeg ikke om du forveksler lysstofrør med udladnings pærer som fx Osram HQL eller phillips ML, der netop udgiver store mængder af UV.

Men disse er så beregnet til udendørs belysning. Og typisk så er alt gadelys med hvid skær HQL type(Osram, Phillips laver noget tilsvarende som jeg ikke kan huste navnet på). Og disse skal også typisk have en drossel spole.

Dem med gult er såkaldte son(sodium) Skal også have en starter.

/Kenneth 

Til føjelse

Så har jeg faktisk belyst en serigrafi ramme med en phillips ML pære. der skal hertil siges at kapilar, eller skapelonen, på rammen, skal belyses med UV lys.....kan ikke huske om det er A eller B. Men en phillips ML pære kan faktisk klare det.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)