Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar op til 70 % på jeres strøm

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

En drosselspole? Hehe iguder ja det var tider. For det meste bruger man HF spoler idag.

Men nej du kan ikke komme udenom det et lysstofrør udsender UV lys.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Angry

For det første så er det du kalder en HF(højfrekvens) ikke eksistendt i et alm. amartur.

For det andet så bruges der stadig en drossel spole samt glimttænder. I de fleste amarturer idag. Med mindere at man er gåret over til elektroniske spoler, hvor det hele er indlejeret.

Men da du er elektrikker, så burde det da ikke være noget problem at vise et data blad, der viser UV udstrålingen fra et UV rør......altså lysstofrør, og ikke et neon rør.

/Kenneth

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøves ikke glimtænder hvis du har en HF spole. Det er indbygget.

Når du ikke gider tro på mig så må du jo bare læse det her i stedet for:http://da.wikipedia.org/wiki/Lysstofr%C3%B8r

Man skriver ikke i et datablad for lysstofrør at de indeholder UV lys.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AngryBird:

Du behøves ikke glimtænder hvis du har en HF spole. Det er indbygget.

Når du ikke gider tro på mig så må du jo bare læse det her i stedet for:http://da.wikipedia.org/wiki/Lysstofr%C3%B8r

Man skriver ikke i et datablad for lysstofrør at de indeholder UV lys.

vh AB

Hej AB

Problemet er at der idag er uv blokkere i glasset, ligesom ved halogen pærer. Og det gør netop at der ikke kommer ret meget uv ud.

Og hvis du gerne vil have det at vide, så har problemet været at det er UV-C der normalt ikke er eksisterer på jorden, da den bliver 99% blokeret i ozonlaget.

Normalt snakker vi kun om UV-A og UV-B når man snakker om UV stråling. Men da det med introduktionen af fx energi sparepære, er blevet målt forekomster af UV-C stråling 2 cm fra pæren er det blevet et argument for at det er farligt. Problemet er at ved længere frakomster så kan man faktisk ikke måle det. Netop fordi at UV-C er meget flygtig, Og har problemer i at komme igennem luften her.

/Kenneth

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth jeg har aldrig sagt andet. Men som jeg hele tiden har sagt og nu gør jeg det igen, lysstofrør indeholder UV lys ellers kan det ikke lyse!!

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:

Kenneth jeg har aldrig sagt andet. Men som jeg hele tiden har sagt og nu gør jeg det igen, lysstofrør indeholder UV lys ellers kan det ikke lyse!!

vh AB

 

Det vil sige at LED og glødelamper også indeholder UV......

Og alt fosforserende lys er radioaktivt......???

Er da et lamt argument.

Generalt til emnet inden vi render og er for teknisk omkring alt andet

Så er min holdning at LED belysning klart er en af fremtidens belysnings systemer.

Problemet P.T, er at den hvide samt blå farve er relativ ny, og derfor er dyr at fremstille i forhold til fx den grønne røde og orange farve.

Men vi har også oplevet via teknologien at det er tydeligt at der kan laves meget kraftigt belysning via LED, og at det kan bruges i flere og flere forskellige situationer, herunder belysning til biler, og navlys til skibe.

Jeg spår, LED som den fremtidige belysnings system, mere grundet at med udviklingen, så vil der komme mindre lamper, men også et lys svarende til det behov man har, og ikke kun et hvidt lys.

/Kenneth

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det indeholder sgu UV om du så vil eller ej.

En af LEDs største problemer som har været meget på tale er LED'ens fokus punkt, den kan ikke fordele lyset.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:
En af LEDs største problemer som har været meget på tale er LED'ens fokus punkt, den kan ikke fordele lyset.

Hej AB

Der er vi enige.

Men da enhederne er forholdsvis billige, så bygger man flere op til at fordele lyset.

 

/Kenneth

Til føjelse

Det er sådan at der idag findes flere forskellige typer LED. Nogle og det er faktisk dem de fleste kender, er den der er beregenet til at angive et signal. De har typisk en spredning på en 10 grader. Så Findes der dem der er beregnet til fx baggrundsbelysning i fx folie tastaturer, og de har så en spredning på over 60 grader.

Tager man fx de håndholdte lamper med led som kan købe, eller led lygter så har de også kun en spredning omkring de 10 grader, og det må man ikke forveksle med fx led rør, da de typisk ikke består af samme type LED, hvor der er en smaler foran lysgiveren, altså noget plastik, dertypisk giver den typiske diode facon. Tager man og fjerner den, så vil man også få en større spredning.

Og det som der er fordelen ved fx LED belysning, er ikke kun at de bruger mindre strøm, herre gud med denne røde regering og deres vindmøllesatsning der kun får energipriserne op, så gør det også at reflektorer på lamper er ligegyldige. Og allerede her er det et godt salgs argument til serigrafien, da vi refelktorer samler støv.

Dette link er fra Ålborg metal festival 2011, hvor man kan se, at LED også kan bruges. De 4 lamper i hver side, der er styret er faktisk LED.

Fra Skive
Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AngryBrid

 

1200 mm sælger vi til 366 kr incl. moms

1500 mm sælger vi til 430 kr incl. moms

Hilsen Bjarne H. Jensen

Auktions-salg.dk

Mobil nr 24674032

Mail. auktion@auktions-salg.dk

Fra Skive
Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Prisen på 1200 mm LED rør er 366 kr incl. moms så 50 rør bliver 18300 kr incl. moms og en LED rør har min. 50000 lystimer hvor en lysstofrør kun har 8-10000 lystimer så når LED røren ikke kan mere har du ca. 1800 kr som du har sparet pr. rør.

 

Hilsen Bjarne H. Jensen

Auktions-salg.dk

Erhvervsparken 7

7800 Skive

Mobil nr 24674032

Mail. auktion@auktions-salg.dk

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)