Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gid vækkeuret aldrig bippede!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer,

Jeg har diskuteret iværksætteri med andre unge iværksættere og af en eller anden årsag, er der et emne, der altid går igen: Hvordan pokker kommer vi op om morgenen?

Når der er skole, job, aftaler (er forpligtet overfor andre), er der ingen problemer. Udfordringen opstår først, når det handler om at skulle stå op fx. kl. 7.00, for at kaste sig over ens egne projekter / virksomheder.

Udfordringen ligger i, at få en god vane med at komme op om morgenen - for når først vi er oppe, er energien høj. Der mangler absolut ikke motivation, og en lang arbejdsdag er intet problem. Der er også overskud til sund kost, motion og hvad der ellers er vigtigt også at fokuserer på.

Hvad gør du for ikke bare at vende dig om på den anden side når vækkeuret bipper?
Hvad ville du gøre i samme situation?
 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan prøve at lægge vækkeuret et sted du ikke kan nå den uden at stå op. det er et lille trick jeg har fået af min bedstemor.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Den metoder bruger jeg også hvis jeg en dag skulle gå meget sent i seng og jeg bare ved at det ikke bliver særlig behageligt at vågne.. Derfor stiller jeg også uret længere væk hvor jeg skal op for at slukke det :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lider "heldigvis " af mangel på dopamin i hjernen, så det sker helt af sig selv at jeg står op...og ellers sørger ungerne får at klokken ikke bliver over 7.00 :-)

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 6 person
Brænder man for noget, kommer man også op. Alt andet er sløseri - så må man lige stramme ballerne og tage sig sammen.

Og er det søvnmangel, og ikke dovenskab, må man gå en time før i seng.

Er den helt gal, brug evt et ur med wakeup light - det stimulerer hjernen her i den mørke tid.

Der findes også apparater (endda som app til smartphones) som overvåger din søvn og vækker dig inden for et tidsrum på 1/2 time, i det øjeblik din søvn er lettest - så føler kroppen sig mere udhvilet, end hvis man bliver vækket i den dybe søvn.

Men i bund og grund er det blot et spørgsmål om vilje og indstilling.
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Mai

Måske her du slet ikke behov for at komme op? Jeg skrev meget af min bog mens jeg havde afspadsering. Indledningsvis havde jeg også en ide om at jeg var enormt produktiv om formiddagen a la 08-16. Det er alle andre jo. Det jeg efterhånden fandt ud af var at jeg arbejdede bedst fra 2100-0200. Det tog jeg til efterretning. Så begyndte jeg at stå op sammen med knægten. Min kone var på barsel i samme tidsrum. Jeg brugte min dag sammen med dem og kunne derefter være enormt produktiv fra 2100 og til 0200.

"Ja men så arbejder du fem timer vil nogle måske indvende." Og det er fuldstændig korrekt. Til gengæld for jeg lavet mere end hvis jeg arbejde 8 på et andet tidspunkt.

Mai Smidt:
Hvad ville du gøre i samme situation?
Finde ud af hvornår du arbejder bedst og så arbejde der.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

@Søren : Det er vel derfor at det rent faktisk betyder noget om man er A eller B menneske..?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenhy:

@Søren : Det er vel derfor at det rent faktisk betyder noget om man er A eller B menneske..?

Det betyder i hvert fald en masse at lære sig selv at kende og vide under hvilke betingelser man fungerer bedst. Og hvis man muligheden kan man lige så godt udnytte den viden til egen fordel.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenhy:

Jeg lider "heldigvis " af mangel på dopamin i hjernen, så det sker helt af sig selv at jeg står op...og ellers sørger ungerne får at klokken ikke bliver over 7.00 :-)

Af ren interesse, ved du hvad kausaliteten er i at man vågner ved mangel på dopamin?

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)