Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gid vækkeuret aldrig bippede!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

@Søren: jeg er helt enig. I mine yngre dage var jeg Taek-won-do mand, og jeg mener helt seriøst at hvis ikke jeg havde nogle værktøjer fra de år, så ville der være nogle ting jeg ikke havde kunnet i dag..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Sjøgren:

mortenhy:

@Søren : Det er vel derfor at det rent faktisk betyder noget om man er A eller B menneske..?

Det betyder i hvert fald en masse at lære sig selv at kende og vide under hvilke betingelser man fungerer bedst. Og hvis man muligheden kan man lige så godt udnytte den viden til egen fordel.

Helt enig. Eksempelvis er det nemmere for mig at tvinge mig selv til at "komme op" hvis jeg har en aftale med en partner eller et møde. Dvs. hvis jeg har nogen som er afhængige af min indsats. I de tilfælde hvor jeg kun har en "aftale" med mig selv, så kan motivationen godt være noget mindre. Det er heldigvis noget, som jeg synes er blevet nemmere med årerne. Men det er vel også mange gange forskellen på en iværksætter - altså udover evnen til at få ideerne, også kunne få dem ført ud i livet.

Haydar

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Sjøgren:

Hej Mai

Måske her du slet ikke behov for at komme op? Jeg skrev meget af min bog mens jeg havde afspadsering. Indledningsvis havde jeg også en ide om at jeg var enormt produktiv om formiddagen a la 08-16. Det er alle andre jo. Det jeg efterhånden fandt ud af var at jeg arbejdede bedst fra 2100-0200. Det tog jeg til efterretning. Så begyndte jeg at stå op sammen med knægten. Min kone var på barsel i samme tidsrum. Jeg brugte min dag sammen med dem og kunne derefter være enormt produktiv fra 2100 og til 0200.

"Ja men så arbejder du fem timer vil nogle måske indvende." Og det er fuldstændig korrekt. Til gengæld for jeg lavet mere end hvis jeg arbejde 8 på et andet tidspunkt.

Mai Smidt:
Hvad ville du gøre i samme situation?
Finde ud af hvornår du arbejder bedst og så arbejde der.

Præcist, jeg er også super produktiv om natten, men kan næsten intet få gjort i løbet af en Formiddag / eftermiddag.

Bare fordi andre er mere produktive kl 9 så betyder det ikke man selv er, og kan man blive mere effektiv end de andre ved at arbejde på et bedre tidspunkt for sig selv.
Så skal man klart gå efter det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke hvad kausalitet betyder for at være ærlig..
Mangel på dopamin gør mig synligt rastløs, og hjernen skulle ifølge eksperter køre 4 gange så hurtig som en hjerne der har dopamin og endorfiner til at slappe af på. Heldigvis findes der medicin, faktisk amfetamin (speed), som "almindelige " mennesker jo bliver lidt opkvikket af, men som jeg tager før sengetid. Når medicinen så ikke virker mere vågner jeg..var det det du spurgte om?

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld ..overstående indlæg var til Jacob.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenhy:

Ved ikke hvad kausalitet betyder for at være ærlig..
Mangel på dopamin gør mig synligt rastløs, og hjernen skulle ifølge eksperter køre 4 gange så hurtig som en hjerne der har dopamin og endorfiner til at slappe af på. Heldigvis findes der medicin, faktisk amfetamin (speed), som "almindelige " mennesker jo bliver lidt opkvikket af, men som jeg tager før sengetid. Når medicinen så ikke virker mere vågner jeg..var det det du spurgte om?

Det var lige præcis det jeg spurgte til. Tak for dit svar :)

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg sætter altid mit vækkeur langt væk fra mig , prøver at få motioneret i løbet af dagen træt i kroppen falder i søvn og sover rigtigt godt

tit siger der er nogle ting som skal nås , sætter nogle mål for vis ikke har arbejde eller skole , skal ud træne klokken det og skal have morgen mad rimeligt tid så kroppen er frisk til træning eller så er der andre ting man skal nå

hovedpunkt sæt mål og vil nå dem i løbet af dagen man skal jo op om dagen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar. Der er helt sikkert nogle guldkorn imellem :) Bl. a. havde jeg aldrig tænkt over, at se bort fra 'normalen' og følge min egen døgnrytme. Fed pointe!
 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kunne vel være, at ligge nogle aftaler således, at man er nødt til at komme op og igang? Lidt ligesom dit eksempel med skole, osv.: Det kommer man op til.

Dog har jeg det sådan, at hvis jeg om aftenen, når jeg falder i søvn, forsikrer mig selv om, at motivationen og passionen bag det jeg laver er lige så vigtig "i morgen" som tidligere, kommer jeg automatisk op. Vågner gerne ti minutter før mit ur..ligger blot og "snoozer" til det ringer! 

 - Tobias

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 27
Fra  setyourmind.dk Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Døgnrytme er vigtig. Faktisk plejer jeg at sige folk skal gå en halv time senere i seng pga. Vores søvneytme. ;)
Men ellers bruger jeg tankefeltterapi;)
Have en skøn morgen;D

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)