Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU, personlig omsætning og SKAT?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Yes..angående VOS..korrekt.

 

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel!

Jeg får SU. - Jeg har fritidsarbejde ( 3000kr ca om måneden) og driver min virksomhed - altså den fedeste webshop der sælger kosttilskud med kvalitet!

Dog trækker jeg absolut ingen kr ud af virksomheden og jeg sørger for at alle penge der er i overskud næsten, bliver brugt på at vidreudvikle og få flere vare på lager..!

Tror dog kun dette gælder Enkeltmandsvirksomhed....

Derfor skal jeg faktisk ikke beskattiges af det - du burde gøre det samme.. : -)

 Men der er også noget der hedder VSO - spørg evt. skat om dette ( 25% skat kun ) hos din virksomhed..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Emanuel:

Hej Tonny

Måske du kunne rådgive & klargøre den egentlige problemstilling for mig? :-)

/Daniel

Hej Daniel

Det betyder ganske enkelt, at du kan have en indkomst på kr. 8.901 pr. måned incl. skat = overskud af virksomhed uden påvirkning på din SU.

Hvis dit overskud overstiger dette beløb, så vil en opsparing svarende til dette overskydende beløb kunne beskattes jvf. Virksomhedsbeskatningsloven med en acontoskat på 25%. Dette beløb vil ikke indgå i beregningen af den indkomst, som vil påvirke din SU.

Den betalte acontoskat bliver modregnet på det tidspunkt, hvor du hæver opsparingen i virksomheden til private formål, hvor den ligeledes indgår i den personlige indkomst og påvirker eks. din SU.

Derfor er der netop studerende, der anvender ordningen med rimelig succes og venter med hævningerne til studierne er vel overstået.

En mulighed kan også være at at afstå fra SU i en periode, hvilket forhøjer grænsen for din øvrige indkomst, herunder overskud af virksomhed eller anden lønindkomst.

Hvis du skal have foretaget de nødvendige opgørelser til Virksomhedsbeskatningsloven, så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til en kompetent rådgiver på området, som kan foretage en optimering af din indkomst i forhold til din SU.

Tonny

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:

Alex Westergaard:

Daniel Emanuel:
Jeg kan derfor max have en personlig omsætning på 8990 kr. om måneden ved siden af min SU.

Når du er på S.U. må du højest tjene 50.000 årligt, ellers skal du betale din S.U. tilbage. Dette betyder at du kun må tjene 4.166,66667 om måneden.

Det er hvad der står i reglementet. Hvad har du af "godter" siden du må tjene 8990,- mdr?



Det håber jeg sandeligt ikke. Så skal jeg betale en del SU tilbage :=). http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/2012/Sider/default.aspx

dvs. 8.901 kroner UDOVER SU. Er det ikke rigtigt Peter Revisor? :=) 

 

Korrekt, har du børn må du tjene lidt mere. Resten skal forblive på en lukket konto, der er tilkoblet VSO. Under alle omstændigheder ville jeg lige smutte forbi en revisor først.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)