Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken hæver penge på min kærestes konto uden at informere os, kan de det?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have Brian :-) Må dog sige at det giver ondt i maven. I min naivitet, så troede jeg at det ville være godt at skaffe penge til en kurator, fordi så troede jeg at alt ville gå ordentligt og rigtigt til, så jeg lånte penge af familien til at købe værdier til overpris i kunkursboet, så der var 30.000,- til en kurator.

Man kan vel sige at jeg i princippet har betalt 30.000,- for at blive røvrendt :-) Det er dyre lærepenge, udover alt det andet vi har mistet.

Ingen sanarbejdspartner der tager røven på en, ingen bankrådgiver der kan lukke alt ned, fordi der kommer finanskrise og aldrig stole på advokater bare fordi de er advokater.

Er der nogen der har nogle indspark mht hvad jeg kan gøre ud over det jeg har gjort?

Har aktiveret min pension, som kun er på 8.000,- netto, og har henvendt mig til den sociale retshjælp, og anmeldt ny ejer af huset til fogedretten. Kan man klage over bank og kurator?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sølvfisken:
Har aktiveret min pension, som kun er på 8.000,- netto, og har henvendt mig til den sociale retshjælp, og anmeldt ny ejer af huset til fogedretten. Kan man klage over bank og kurator?

Ønsker du at klage over din bank, henvender du dig i den bankfilial, hvor du hører til. Hvis det ikke løser dit problem, har du mulighed for at henvende dig til den klageansvarlige i din bank. Lovgivningen sikrer dig, at der i alle banker er en klageansvarlig. Den klageansvarlige hjælper dig i tvister mellem dig og banken. Du kan få oplyst i din bankfilial, hvem der er den klageansvarlige. Det fremgår også af bankens website.

Kan du heller ikke finde en løsning sammen med den klageansvarlige, har du mulighed for at klage til Pengeinstitutankenævnet. Pengeinstitutankenævnet er oprettet af Finansrådet, Sammenslutningen af Danske Andelskasser og Forbrugerrådet.

Kurator er skifterettens forlængede arm og eventuelle klager over ham skal ske til skifteretten.

Et mere personligt råd er at du i stedet for selv at slås til højre og venstre så brug ressoucerne på at få hjælp af en advokat (eller anden med den fornødne juridiske viden). Få en vurdering af om du har noget at have din klager og indvendinger i.

En konkurs er på det menneskelige plan hårdt og det vigtige for dig er at tænke på digselv. Jeg kender ikke din situation eller endsige ved hvad dine muligheder er. Hvis muligheden er for en gældssanering så brug eksempelvis tiden på at få den lagt til rette. Få hjælp til ansøgningen og vurderingen af om en gældssanering er muligt.

Lad en advokat tage dine slagsmål - ellers drop dem - og tænk i stedet på fremtiden og hvordan du skal lande efter denne tid.

Held og lykke med det

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:

Kurator har i tirsdags via mail bedt mig om at indbetale pengene, og samme morgen er pengene ført retur, så det havde jeg faktisk ikke en chance for at gøre. Derudover har den nuværende kurator, nr 5 i rækken, i samme mail, meddelt mig, at hvis jeg ikke laver nyt badeværelse, samt fremskaffer ny vaskemaskine og tørretumbler, så vil jeg blive meldt til politiet, og min gældssanering blive udskudt 8 år i henhold til gældende retspraksis. 

Badeværelse samt maskiner, er ifbm tvangsauktion at mit hus solgt d. 4-1-12, og der var intet badeværelse eller maskiner, da det ene badeværelse blev revet ned for næsten 3 år siden, men pengene slap op, og der blev ikke lavet et nyt. Huset er solgt uden besigtigelse af køber, men der har været to advokater med knap et års mellemrum for at besigtige huset, men den nye advokat, hævder at der var badeværelse ved besigtigelse? Dog har de sjovt nok ingen billeder af det, men masser af billeder af resten af huset. 

Lyder i mine øre som en direkte usmagelig advokat...Er der ikke noget gratis retshjælp at trække på?

Jeg syntes umiddelbart det lyder helt grotesk at en ny advokat kan komme og påstå at noget har været til stede lang tid før han kommer til. Kan i ikke få fat i den gamle advokat og få hans støtte?

Vil advokaten melde jer for at have ødelagt/fjernet disse ting...

Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Se at få kontaktet Eb og BT med det samme. Det er det eneste der virker.

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. 

Tak for svar. Jeg vil afvente svar fra en af advokaterne fra den sociale retshjælp. Der er mulighed for gældsanering, da det er et firma jeg er gået konkurs med.

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, det er samme advokat firma, men de skifter kurator hele tiden, endda uden at informere mig.

Der er sket så meget som ikke er efter bogen. En af advokaterne opsagde vores forsikringer, uden vores viden, og havde fået forsikringsselskabet til at sende alt post til dem, på trods af at der på intet tidspunkt er lavet postspærring via fogedretten. Heldigvis syntes den servicemedarbejder hos Codan, som jeg talte med, da jeg opdagede det, at det var svinsk, og vi fik det ordnet igen. Sådan har der været en del ting.

Det var gennem væksthuset vi fik anbefalet det advokatfirma, og troede at væksthuset ikke ville anbefale et firma som behandler en så groft?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:

Hej Henrik. 

Tak for svar. Jeg vil afvente svar fra en af advokaterne fra den sociale retshjælp. Der er mulighed for gældsanering, da det er et firma jeg er gået konkurs med.

Håber på det bedste for dig, føler mig dig, og kan godt forstå at maven har det skidt. Man kan da håbe at der er lidt juridiske folk herinde, der får givet deres vurdering med.

De 30.000 du har lånt, har kurator ikke givet dig en kvittering eller lign på de ting du har købt ud? Jeg er da ret overbevist om at I skal have Jeres ting, så jeg tror da jeg havde truet med politianmeldelse...

Martin

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

og ja, de vil anmelde os for et badeværelse som var revet ned for 3 år siden. De hævder at det var der ved besigtigelsen af huset for et år siden, men det var det ikke. Adspurgt, har de ingen billeder af det, men de har af samtlig af de andre rum i huset. Man kan endda se på det billed de har taget af vaskerummet, at der IKKE er vaskemaskine og tørretumbler, men hævder at det var der da de besigtigede huset og tog billeder?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:

Martin, det er samme advokat firma, men de skifter kurator hele tiden, endda uden at informere mig.

Der er sket så meget som ikke er efter bogen. En af advokaterne opsagde vores forsikringer, uden vores viden, og havde fået forsikringsselskabet til at sende alt post til dem, på trods af at der på intet tidspunkt er lavet postspærring via fogedretten. Heldigvis syntes den servicemedarbejder hos Codan, som jeg talte med, da jeg opdagede det, at det var svinsk, og vi fik det ordnet igen. Sådan har der været en del ting.

Det var gennem væksthuset vi fik anbefalet det advokatfirma, og troede at væksthuset ikke ville anbefale et firma som behandler en så groft?

Vækshuset har måske haft gode erfaringer med dem. Har du informeret dem om hele forløbet?

Alle de ting du siger ryster mig voldsomt, det er helt vildt hvis det er tilladt at lave den slags. Har i egentlig ikke selv taget billeder tidligere af det nedrevne badeværelse, brugt nogle håndværkere, indhentet nogle tilbud eller lignende beviser for at det er jer der har ret. Man kan jo kun undre sig over manglende billeder af badeværelset fra deres side...Håber du snart får retshjælp på banen, det vil helt sikkert give dig lidt ro i maven.

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, jeg har kvittering, men det var betaling for produktionsudstyr i firmaet. Det der bliver tilbageholdt af ny køber, er vores private indbo, på trods af at jeg har en sms fra den nye køber, at vi selvfølgelig får nogle dage til at tømme huset. Dagen efter, sætter han nye låse i huset, og vi kan ikke hente de sidste ting, og han vi ikke give os adgang til dem.

Den nye ejer er sur, fordi der i opstillingen fra kurator står at der bl.a. er badeværelse samt alt i hårdehvidevarer, der står endda at det er toilet i stueettagen, hvilket der kun er på 1. sal samt i kælder. Jeg mener ikke at det er mit ansvar at han har købt huset uden besigtigelse, og at kurator har skrevet forkert, men nu prøver kurator at tørre hans krav mod dem, af på mig. 

Da jeg pænt oplyste dem om at jeg ikke ville være ansvarlig for deres fejl, så blev kurator rigtig beskidt og fremkom med trusler.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)