Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken hæver penge på min kærestes konto uden at informere os, kan de det?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:
Der er mulighed for gældsanering, da det er et firma jeg er gået konkurs med.

så har du måske mulighed for at komme ind under den fordelagtige gældssanering, hvor der kun skal gå 3 år før du slipper for din gæld. Tag en snak med din advokat omkring dette og sæt fokus på det.

Husk at kurator ikke er din mand, men er kreditorernes mand. Kurators fokus er alene at få flest mulige penge i kassen til kreditorerne.  Som konkursramt  føler man ofte en afmagt og at kurator administrere med megen uretfærdighed og uden påskønnelse af hvad værdierne reelt er værd.  Det må du på en eller anden måde prøve at se gennem fingrene med og kun tænke på hvad der gavner dig og din mand.

Hvis du kan få hjælp så lad kommunikationen gå gennem din advokat.

/Henrik

 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune, jeg vil helst holde mig for god til at bruge samme metoder som de gør, håber du forstår hvad jeg mener :-)

Martin. Jeg har øjeblikkelig kontaktet den håndværker der skulle lave badeværelset, og fået bekræftende svar på mail, at der var planlagt renovering af badeværelse, og at han har set badeværelset efter det er blevet revet ned, for at tage mål m.m.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sølvfisken:

Martin, jeg har kvittering, men det var betaling for produktionsudstyr i firmaet. Det der bliver tilbageholdt af ny køber, er vores private indbo, på trods af at jeg har en sms fra den nye køber, at vi selvfølgelig får nogle dage til at tømme huset. Dagen efter, sætter han nye låse i huset, og vi kan ikke hente de sidste ting, og han vi ikke give os adgang til dem.

Den nye ejer er sur, fordi der i opstillingen fra kurator står at der bl.a. er badeværelse samt alt i hårdehvidevarer, der står endda at det er toilet i stueettagen, hvilket der kun er på 1. sal samt i kælder. Jeg mener ikke at det er mit ansvar at han har købt huset uden besigtigelse, og at kurator har skrevet forkert, men nu prøver kurator at tørre hans krav mod dem, af på mig. 

Da jeg pænt oplyste dem om at jeg ikke ville være ansvarlig for deres fejl, så blev kurator rigtig beskidt og fremkom med trusler.

Man forstår selvfølgelig godt at ny ejer er sur, men som du selv siger så er det ikke din fejl. Nu er jeg ikke inde i det retslige, men jeg tror at jeg ville true med politisag hvis han ikke udlevere jeres ting. Ja har voldsomt svært ved at tro det kan være lovligt at tilbageholde...det er jo nærmest tyveri...

Hvad med at sige til kurator fremover at du optager samtalerne på bånd...Så du slipper for den grove tone og I kan færdiggøre sagen bedst muligt for alle parter.

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, jeg venter på svar fra den sociale retshjælp, men de har jo en hel del at se til i disse tider :-(

Jeg er helt på det rene med at kurator er kreditors mand, men havde forventet at de ville opføre sig rimeligt, forstået på den måde at jeg fatter ikke at de vil bruge tid og penge på at genere mig mest muligt, langt ud over lovens rammer. F.eks. at true mig med at de kan sørge for at jeg ikke kan få gældssanering før om 8 år, hvis jeg ikke laver et nyt badeværelse. At de sælger alt til højestbydende, til langt unde markedsværdi, det er jeg helt på det rene med, sådan er det jo. Ting har mere værdi hvis man vil vente på den rigtige køber :-)

Desuden ville de have at min kæreste, som ejede 1/3 del af huset, skulle skrive under på et dokument fra den bank jeg havde, hvor han gav dem fuldmagt på hans vegne at bruge hvad de fandt nødvendigt af penge på huset, så det ville være nemmere at sælge. Der stod at han end ikke skulle spørges, men at de bare kunne sende regningerne til ham, og at han skulle hæfte for hele min gæld, og at han ikke ville søge gældssanering på noget tidspunkt. Kurator anbefalede at der blev skrevet under, og sagde at det var ganske almindelig standart.

Min kæreste nægtede at skrive under.

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, jeg har anmeldt ny ejer til fogedretten, fordi det ganske rigtigt er ulovligt. Politiet kan ikke gøre noget, jeg har forsøgt.

Derudover har jeg meddelt kurator at jeg fremover kun vil modtage henvendelser via mail eller brev.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Såfremt man har klager over advokat så er det

http://www.advokatnævnet.dk

Man kontakter
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben:

Hej

Hvorfor spørger du ikke banken?

Skriv til dem!

Preben

Dette svar er der en som har givet Preben 1 stjerne for ???

Hvilket svar kan være mere oplagt.

5 stjerner til Preben fra mig.

Mvh. John

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Såfremt man har klager over advokat så er det

Jeps når advokaten fungerer som advokat så er det advokatnævnet. Men når han agerer som kurator er det skifteretten, da en kurator er skifterettens repræsentant.

/Henrik

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)